کره شمالی پس از هشدار نسبت به واکنش شدید به رزمایش های‌نظامی آتی کره جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کره جنوبی و ژاپن از پرتاب موشکی جدید کره شمالی خبر دادند.
هواسونگ-۱۸ یک موشک بالستیک قاره پیمای سه مرحله‌ای با سوخت جامد است. این اولین موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد است که توسط کره شمالی توسعه یافته‌است. "هواسونگ-۱۸" را با هدف "تقویت اساسی" توانمندی کره‌شمالی برای ضد حمله هسته‌ای ساخته شده‌است.
ارتش کره جنوبی مدعی شده است که کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.
کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد جدید با نام "هواسونگ-۱۸" را با هدف تقویت قابلیت ضد حمله هسته‌ای این کشور آزمایش کرده است.
کره شمالی بامداد پنجشنبه یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: ارتش ما ضمن تقویت نظارت و هوشیاری خود، وضعیت آمادگی کامل خود را با همکاری نزدیک با ایالات متحده حفظ می‌کند.
کره شمالی  اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۵ را جریان یک رزمایش نظامی شلیک کرده است. خبرگزاری کره شمالی، می‌گوید رهبری این کشور گفته است که این آزمایش ظرفیت جنگی واقعی واحد‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و آمادگی آن را که برای ضدحمله قدرتمند نشان داد. خبرگزاری دولتی کره شمالی اضافه کرد، این موشک قاره پیما مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع پنج هزار و ۷۶۸ کیلومتری طی کرد و سپس در دریای شرقی فرود آمد.
کره شمالی اقدام به شلیک موشک بالستیک دیگری در محدوده اقیانوس آرام کرد.
کره شمالی اعلام کرد موشکی که روز شنبه توسط پیونگ یانگ شلیک گردید یک موشک بالستیک قاره پیما بوده است.
ارتش کره جنوبی در بیانیه ای از پرتاب موشکی دوباره کره شمالی خبر داد.
کره شمالی هفته گذشته در یک رژه نظامی چندین موشک بالستیک قاره‌پیما را به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد به هر کجای کره زمین که بخواهند، می‌رسند. تحلیلگران همچنین نسخه اولیه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد را در میان موشک‌های به نمایش گذاشته شده، شناسایی گردند.
این دختر - که گمان می‌رود بچه دوم کیم، جو آئه و حدود ۹ ساله باشد - سه‌شنبه شب در یک ضیافت پرزرق و برق در یک پادگان نظامی در پیونگ یانگ، رهبر کره شمالی و همسرش را همراهی می‌کرد. یک روز بعد، او ناظر رژه رفتن حداقل ۱۱ موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) از میدان کیم ایل سونگ در پایتخت کره شمالی بود.
رهبر کره‌شمالی، کیم جونگ اون، خواستار افزایش «تصاعدی» تولید کلاهک‌های هسته‌ای شده و دستور توسعه یک موشک بالستیک قاره‌پیما را برای مقابله با ایالات متحده و کره‌جنوبی صادر کرده است.
ارتش کره جنوبی از اقدام پیونگ یانگ در شلیک یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن در نخستین روز سال جدید میلادی خبر داد.
ارتش کره جنوبی بامداد شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک شلیک کرده است.
ارتش کره جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.
مقامات کره جنوبی و ژاپن از شلیک یک فروند موشک بالستیک کره شمالی به سمت دریایی ژاپن خبر دادند.
استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفته بود: دبیرکل، اقدام کره شمالی در شلیک یک موشک بالستیک قاره پیما و همچنین سلسله عملیات شلیک موشک های مختلف طی دو روز گذشته را به شدت محکوم می کند.
پیونگ یانگ در آزمایش موشکی جدید خود موفق شد یک موشک کروز راهبردی را با موفقیت به سمت دریای ژاپن شلیک کند. این موشک پس از طی ۲ هزار کیلومتر به هدف خود اصابت کرد.
کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
کره شمالی برای چهارمین بار در یک هفته اخیر، اقدام به پرتاب موشک بالستیک کرد.
ارتش کره جنوبی اعلام کرد همسایه شمالی آن اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک کرده است.
کره شمالی سرانجام یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ