منابع خبری در کره‌جنوبی اعلام کردند برای نخستین بار طی ۶ سال اخیر در پی آزمایشات موشکی اخیر کره‌شمالی، یک فروند زیردریایی هسته‌ای آمریکا در سواحل بوسان پهلو گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بزرگترین شرکت کشتی سازی روسیه اعلام کرد این کشور مشغول مجهز کردن زیردریایی های هسته ای  به موشک های فراصوت زیرکون است.
آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش نظامی مشترکی را با مشارکت زیردریایی اتمی «یواس‌اس آناپولیس» برگزار کردند.
تنها چند روز پس از ورود نخستین زیردریایی هسته‌ای آمریکا به کره جنوبی، دومین زیردریایی هسته‌ای نیز از واشنگتن وارد سئول شد.
وزیر دفاع کره شمالی اعلام کرد: با استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در سواحل کره جنوبی در آستانه استفاده از سلاح هسته ای قرار گرفته‌ایم.
برای نخستین بار در چهار دهه گذشته، یک زیردریایی اتمی آمریکا در سواحل کره‌جنوبی پهلوگرفت.
ارتش کره شمالی با تحریک‌آمیز خواندن تحرکات زیردریایی هسته‌ای آمریکا در اطراف سواحل شبه جزیره کره به واشنگتن هشدار داد که این اقدامات شرایط جنگ هسته‌ای را در وضعیت آستانه‌ای قرار می‌دهد.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا و متحدانش دست از توسل به فشار نظامی برای پیشبرد اهداف خود بردارند.
رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که امروز جمعه زیردریایی هسته‌ای آمریکا پس از شش سال وارد آبهای این کشور شده است.
فرمانده نیروی دریایی گفت: زیردریایی فاتح نیروی دریایی که تولید صد در صد ایرانی است اخیرا با اقتدار تمام زیردریایی اتمی آمریکا را مجبور کرد به سطح آب بیاید و در دید رس نیرو های ایرانی قرار داد.
در تصاویر بخش سونار فعال و غیرفعال زیردریایی(قرمز) مشهود است، همچنین آنتن مخابراتی جمع شونده زیردریایی(آبی) نیز دیده می شود، زمانی که زیردریایی به روی آب می آید این آنتن را باز میکند تا ارتباط و فرامین جدید را از ساحل یا ناو مادر دریافت کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در ناوگان جنوب و شمال بحث الحاق را در دستورکار داریم و به زودی نیز حامل خبرهای خیلی خوبی برای مردم عزیز هستیم که یک دستاورد بی نظیر در طول تاریخ است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زیردریایی هسته ای آمریکا با هشدار نیروی دریایی، به روی آب آمد و مسیر خود را تغییر داد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از هشدار زیردریایی فاتح این نیرو به یک زیردریایی هسته‌ای آمریکایی به نام فلوریدا در تنگه هرمز خبر داد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توسعه پهپاد با توان کشف و انهدام زیردریایی در نداجا گفت: برای کشف زیردریایی بوسیله پهپاد از یک نوع سونار به همراه تجهیزات دیگری استفاده می‌کنیم که توسط جوانان این سرزمین طراحی شده‌اند و هم اکنون در نیروی دریایی عملیاتی هستند.
نیروی دریایی آمریکا یک فروند زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک هدایت‌شونده را به آب‌های خاورمیانه اعزام کرد.
بنا به اعلام نیروی دریایی آمریکا، زیردریایی پیشرفته این کشور به منظور شرکت در رزمایش آتی با کره جنوبی وارد آب های این کشور شد.
روسیه کلاهک‌های هسته‌ای برای ابر اژدرهای پوزیدون تولید کرده است تا در زیردریایی هسته‌ای بلگورود مستقر شوند.
پنتاگون در راستای مواجه با تهدیدات فزاینده چین و روسیه، در حال مدرن‌سازی بخش‌های سه‌گانه هسته‌ای خود شامل بمب‌افکن‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک هسته‌ای سیلو-پرتاب و کلاهک‌های زیردریایی است.
نیکولای یومنوف که در سیصد و بیست و ششمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی روسیه صحبت می‌کرد، گفت: جدیدترین رزمناو زیردریایی هسته‌ای روسیه با نام ژنرالیسیمو سوروف در حال آزمایش است.
این زیردریایی هسته ای آن که به عنوان یک هیولای اقیانوسی و غول تسلیم ناپذیر دریاها توصیف می شود، قادر به تولید امواج رادیواکتیو سونامی به ارتفاع بیش از نیم کیلومتر است.
این زیردریایی هسته ای آن که به عنوان یک هیولای اقیانوسی و غول تسلیم ناپذیر دریاها توصیف می شود، قادر به تولید امواج رادیواکتیو سونامی به ارتفاع بیش از نیم کیلومتر است.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی "یونهاپ" نوشت نشانه‌های مشکوک از جانب کره شمالی درشرایطی درحال وقوع است که کره جنوبی و آمریکا تصمیم دارند در پایان ماه جاری میلادی در رزمایشی با حضور یک ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا شرکت کنند.
یک شرکت با الهام از سفره ماهی یک زیردریایی هیبریدی ۱۱ نفره ابداع کرده که بال های تاشونده و قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار دارد. این زیردریایی می تواند با سرعت ۵۰ کیلومتر برساعت زیرآب حرکت کند.
شرکت طراح این زیردریایی اشاره کرده که به دلیل پیشرفت در فناوری موشک‌های بالستیک پرتاب شده اندازه آرکتوروس نسبت به مدل زیردریایی قبلی (SLBN) ۲۰ درصد کاهش یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ