صبح امروز (شنبه ۶ اسفند ماه) نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۱۰  و با حضور ۲۳۴ نماینده آغاز شد.در این روز نمایندگان مجلس در ۳ شیفت صبح ، عصر و شب جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ را در بخش درآمدی تا تبصره ۶ بررسی نمودند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال مهار تورم مصوبه مجلس مبنی بر کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی و همچنین معافیت دارو از پرداخت این مالیات اهمیت زیادی دارد.
در روز‌های اخیر، رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از ابطال مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی توسط بانک مرکزی خبر داد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، مصوبه هیت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت قیمت گذاری کالاها توسط بانک مرکزی را مغایر قانون دانست.
مجلس مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی توسط بانک مرکزی را ابطال کرد.
مجلس مصوبه هیت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت قیمت گذاری کالاها توسط بانک مرکزی را ابطال کرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه مجلس واردات خودروهای سواری کارکرده با عمر کمتر از 5 سال را از بودجه 1402 حذف کرده، تصریح کرد: موضوع واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 و صحن علنی مجلس تصویب شد؛ مجلس موضوعی را که به نفع مردم است و برای آن وقت گذاشته را بدون جهت حذف نمی کند.
اردبیل-نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مصوبه توزیع استانی مالیات بر ارزش افزوده ظلم بزرگی در حق استان‌های محروم کرد.
ارکانی در توضیح شروط دادن این مجوز به وزارت «صمت» برای واردات خودرو‌های کار‌کرده، تاکید کرد: آیین‌نامه نحوه اجرائی این مصوبه مجلس نیز از سوی وزارتخانه‌های «صمت»، راه و شهرسازی، کشور، اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر لزوم تأمین قطعات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه خواهد شد.
طبق مصوبه مجلس، هزینه‌کرد اشخاص حقوقی در خصوص تولید و انتشار محتوای فرهنگی و آموزشی جهت پخش در شبکه‌های صدا و سیما به صورت صد درصد هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد می‌شود.
طبق مصوبه مجلس، هر گونه توثیق سهام شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری نزد مؤسسات مالی و اعتباری جهت اخذ تسهیلات جز با تأیید کتبی وزیر امور اقتصادی و دارایی ممنوع است.
مجلس به دولت مجوز داد تا سقف ۵۰۰ میلیون یورو نفت و میعانات گازی به دستگاه‌های اجرایی برای اتمام بهره برداری پالایشگاه خلیج فارس اختصاص دهد.
نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به دنبال حذف مصوبه ساماندهی کارکنان دولت است، اما مجلس از این مصوبه کوتاه نمی‌آید.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف شد تا ۳ میلیارد یورو جهت تقویت بنیه دفاعی کشور به ستاد کل نیروهای مسلح تخصیص دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح حمایت از مالکیت صنعتی بر مصوبه قبلی خود در ماده ۷۱ این طرح اصرار کردند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: فروش اموال مازاد دولت نیز در برنامه ششم توسعه و همچنین در لوایح بودجه سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وجود داشت که دولت‌ها نیز می‌بایست نسبت به آن اقدام می‌کردند؛ زیرا این موضوع قانون مصوب است، اما در اجرا کردن این قانون موانعی وجود داشت که می‌بایست یک اقدام مهم راهبردی جهت فروش این اموال دولتی صورت می‌گرفت.
ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به مصوبه ضدایرانی پارلمان اروپا گفت: اقدام امروز پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی بدون شک اقدامی مخرب بود.
کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست آقای باهنر، نایب رئیس این کمیسیون، تشکیل جلسه داد.
شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: در مصوبه مجلس آمده منظور ما از امتیاز میانگین نمرات، میانگین وزنی نمرات ترازشده است.
بهروزی‌فر گفت: وقتی شما یارانه را به صورت نقدی پرداخت می‌کنید، ممکن است که سرپرست خانوار آن را در همان مسیری که برای آن پرداخت شده هزینه نکند و به امورات دیگر بپردازد. به همین خاطر مجلس به منظور جلوگیری از اثرات نامطلوبی که دارد، پرداخت یارانه به صورت غیرنقدی از طریق کالابرگ الکترونیک را تصویب کرد.
وکلای مردم در خانه ملت در نشست امروز مجلس ضمن فراهم کردن سازوکار مناسب برای تامین قیر رایگان جهت آسفالت راه‌های روستایی و معابر، مشکلات موجود در مسیر انتقال حق بیمه را بررسی و مکانیزم رفع آن را تعیین کنند.
وکلای مردم در خانه ملت در نشست امروز مجلس ضمن فراهم کردن سازوکار مناسب برای تامین قیر رایگان جهت آسفالت راه‌های روستایی و معابر، مشکلات موجود در مسیر انتقال حق بیمه را بررسی و مکانیزم رفع آن را تعیین کنند.
مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک صادرات ایران به منظور انتخاب اعضای هیئت‌مدیره این بانک برگزار شد.
یکی از بازیکنان استقلال که روز گذشته خود را به اردوی تیم ملی ایران معرفی کرده بود، با تصمیم ریکاردو ساپینتو از تیم ملی جدا شد.
حاتم شاکرمی گفت: دولت نباید خود پیشنهاد دهنده و مصوب کننده میزان افزایش حقوق‌ها باشد بلکه باید آن را به مرجع پیشنهاد دهنده عودت دهد تا درباره آن اعضای هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی تصمیم‌گیری و دوباره جهت تصویب به دولت ارسال کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ