رییس جمهور کشورمان در شست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و زیمبابوه، سفر به زیمبابوه را بیانگر اراده دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کنعانی با بیان این که روابط دو کشور ایران و عربستان گام به گام در حال پیشرفت است، گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به ریاض، ان‌شاءالله در بازه زمانی نزدیک در چارچوب دعوتی که از سوی وزیر امور خارجه عربستان انجام شده، صورت می‌گیرد.
سفر آیت الله رئیسی رییس‌جمهور به استان ایلام که قرار بود در روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه انجام شود، به زمان دیگری موکول شد.
بزرگترین خدمت به ایران در عرصه بین‌المللی، بازگرداندن جایگاه واقعی ایران و برقراری رابطه متوازن با تمام کشور‌ها و اجتناب از فرو افتادن در دام کشور‌های معدود، چون چین و روسیه و باز کردن دست‌وپای روابط از قید کشور‌های عقب‌افتاده، منزوی و ضعیف جهان و درنهایت حرکت به‌سوی اعتلای ایران، متناسب با جایگاه واقعی آن است که طبعاً در داخل در پرتو حمایت مردمی و در خارج در سایه یک سیاست مثبت و متوازن با جامعه جهانی و کشور‌های مقتدر منطقه و جهان امکان‌پذیر خواهد بود.
این سفر (به اوگاندا و کنیا و زیمبابوه) صرفاً مربوط به امور فوق نبوده و موارد متعددی مانند کشت فراسرزمینی، صادرات محصولاتی مانند پهپاد و خودرو و محصولات پتروشیمی و همچنین صادرات فنی و... را شامل می‌شود.
توانایی روسیه برای مقابله با ناتو و همچنین دستاوردهای سفر رئیس جمهور کشورمان به آفریقا، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
دژکام، امام جمعه شیراز گفت: رییس جمهوری در سفر اخیر به قلب آفریقا و قاره‌ای که مورد ظلم مدعیان تمدن‌های دروغین قرار گرفته است برکات زیاد مادی و خصوصا معنوی را دنبال کرد.
رئیس جمهور پس از پایان برنامه‌های سفر فشرده خود به سه کشور آفریقایی، با بدرقه رئیس جمهور زیمبابوه، هراره را به مقصد تهران ترک کرد.
رئیس جمهور در سومین مقصد از سفر به قاره آفریقا و در پاسخ به دعوت رسمی رییس جمهور زیمبابوه دقایقی پیش وارد فرودگاه هراره پایتخت این کشور شد.
رئیس جمهور در سومین مقصد از سفر به قاره آفریقا و در پاسخ به دعوت رسمی رییس جمهور زیمبابوه دقایقی پیش وارد فرودگاه هراره پایتخت این کشور شد.
رئیس جمهور پس از پایان سفر به اوگاندا، «کامپالا» را به مقصد «هراره» پایتخت زیمباوه ترک کرد.
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کنیا اعلام کرد که رئیس جمهور ایران سفر خود به این کشور را  به زمانی دیگر موکول کرده است.
سه کشور کنیا، زیمباوه و اوگاندا مقاصد رئیس‌جمهور در سفر به قاره آفریقا هستند.
سلطانی گفت: به نظر من این سفر نمی‌تواند حتی دستاورد سیاسی خوبی برای کشور داشته باشد. البته باید گفت که سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، دیگر آن کشور‌هایی که ایران به لحاظ سیاسی روی آن‌ها حساب می‌کرد، نیستند. چرا که قبلا کشور‌هایی مانند بولیوی تحت حاکمیت او مورالس یا اکوادور هم قرار داشتند که این دو کشور چندسالی است با تغییر دولت‌های آن‌ها از دایره ارتباط سیاسی ایران در امریکای لاتین خارج شده‌اند.
برنامه سفر رییس جمهور ایران به سه کشور آمریکای لاتین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی‌ زبان داشت.
امضای تعداد زیادی از توافقنامه‌های همکاری میان ایران و ونزوئلا در جریان سفر رئیس جمهور کشورمان به کاراکاس، مورد توجه رسانه‌های عرب زبان قرار گرفته است.
سفر رئیس جمهور کشورمان به ونزوئلا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین، با توجه به ضدآمریکایی بودن این کشورها و تقویت روابط مشترک برای مبارزه با تحریم‌ها در رسانه‌های عربی بازتاب گسترده‌ ای داشت.
یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان سفر اخیر رئیس جمهور ایران به سوریه را یک سفر تاریخی توصیف کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس‌جمهور به سوریه می‌تواند مقدمات و بسترهای ادامه ایفای نقش و همکاری‌ها در دوره سازندگی و بازسازی این کشور را آماده کند.
تهران قصد دارد روابط خود را با شریک استراتژیک اش چین گسترش دهد با این وجود، در این میان با موانعی جدی مواجه است.
سفر رئیس جمهور به چین با هدف افزایش مبادلات مالی و تجاری آن هم بعد از ۲۰ سال می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس‌جمهور به چین نشان‌دهنده فضای مناسب سیاسی و تاکیدی بر وجود عالی‌ترین اراده سیاسی میان رهبران دوکشور است و می‌تواند جهش خوبی در همکاری ها ایجاد کند.
سفر رئیسی به عمان از جهات مختلفی حائز اهمیت بود اما اصلی‌ترین وجه مورد توجه تحلیلگران همان بود که در اهداف سفر قید نشد؛ یعنی گفت‌وگوهای برجامی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ