وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همسر رئیس جمهور زیمباوه گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور روابط در تمام ابعاد بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در دیدار وزرای ارتباطات ایران و سوریه، زمینه همکاری‌های مشترک دو کشور و توسعه روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازارسازی برای شرکت‌های فناور ایرانی در سوریه بررسی شد.
وزرای ارتباطات ایران و عراق در حاشیه برگزاری اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو، راهکارهای توسعه روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کردند.
رئیس جمهور گفت: برای توسعه روابط ایران و هند در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری و فرهنگی، مانع و محدودیتی نداریم.
وزیر ورزش ایران و جمهوری آذربایجان در همکاری برای توسعه روابط ورزشی در بخش بانوان و برگزاری دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال دو کشور به توافق رسیدند.
وزرای ورزش ایران و آذربایجان درباره توسعه روابط ورزشی بویژه در بخش بانوان، تدوین و اجرای برنامه اجرایی و برگزاری دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال دو کشور به توافق رسیدند.
مسئولان بعثه‌های حج ایران و پاکستان درباره تدابیرو اقدامات صورت گرفته برای برگزاری کنگره عظیم حج و راهکارهای توسعه روابط دو کشور در حوزه حج و زیارت در مکه مکرمه رایزنی کردند.
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه همسایگان ایران از ظرفیت اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، گفت: استمرار توسعه روابط با همسایگان از محورهای سیاست خارجی متوازن دولت است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایران برنامه توسعه روابط با بورکینافاسو را در دستورکار خود دارد و از از تأسیس سفارت آن کشور در تهران استقبال می‌کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توسعه مبادلات اقتصادی با آمریکای لاتین بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین کاملاً به موقع است.
رییسی جمهور کشورمان در دیدار رئیس مجلس نمایندگان اندونزی گفت: توسعه روابط ایران و اندونزی در راستای تامین منافع دو کشور، مردم منطقه و مسلمانان است.
روسای جمهور روسیه و قزاقستان در دیدار خود بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند.
وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نخست وزیر سوریه با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با هیأت‌های سوری در روز گذشته از توافق در زمینه‌های مبادلات مالی و افزایش روابط اقتصادی دو کشور خبر داد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با اجرای دقیق توافق‌نامه امنیتی میان ایران و عراق زمینه‌های توسعه همه‌جانبه روابط دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و امنیتی، بیش از پیش فراهم خواهد شد.
مدیرکل دفتر همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: پیش نویس سند همکاری‌های ایران در زمینه‌های بانکی، حمل و نقل و انرژی نیز تبادل شده و در دست بررسی است.
حسین امیرعبداللهیان گفت: امروزه نظام بین‌الملل در حال تحول و دگرگونی قابل توجهی است و به موازات این تحولات شگرف، سیاست خارجی کشور‌ها نیز متاثر خواهد شد.
وزیر کار گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه روابط دو کشور در تمام ابعاد خصوصاً در حوزه اقتصادی بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری‌اسلامی‌ایران و جمهوری زیمبابوه روابط دو کشور در تمام ابعاد بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همسر رئیس جمهور زیمباوه گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور روابط در تمام ابعاد بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک برگزاری موفقیت آمیز کنگره حزب حاکم چین به دولت و مردم این کشور، آینده روابط فی‌مابین را بسیار روشن و رو به توسعه توصیف کرد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر درون‌زا بودن امنیت در آسیا، گفت: دخالت کشورهای خارجی راه حل مسائل منطقه نیست و این موضوع در اجلاس سیکا مورد تاکید قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه روابط مصلحت اقتصادی دو کشور ایران و روسیه است، گفت: برای توسعه روابط باید فراتر از اقدامات روزمره عمل کرد و این مهم بدون کار شبانه روزی محقق نمی شود.
رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات فراوان مردم منطقه آسیای میانه و ایران گفت: توسعه روابط با کشورهای حوزه آسیای میانه بخصوص تاجیکستان جزو اولویت‌های اول سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.
رئیس کل دیوان محاسبات در دیدار با نائب رئیس مجلس قزاقستادو کشور می‌شود.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، اولویت سیاست خارجی کشورمان را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقا دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ