هورمون درمانی به طور گسترده ای برای پیشگیری و مدیریت پوکی استخوان استفاده می شود. با این حال، مطالعات با تمرکز بر اثرات ترک درمان هورمونی بر تراکم مواد معدنی استخوان نتایج متناقضی را به همراه داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در خلال حفاری‌های محوطۀ باستانی لیو پیکولو در نزدیکی ونیز، سنگ عقیق گرانبهایی در یک سایت زیر آبی از دوره‌ی رومی پیدا شد؛ نقش یک پیکره‌ی اساطیری روی این گوهر حک شده است.
متخصصان پزشکی قانونی در معاینات اولیه از جسد اعلام کردند که آثار ضرب و جرحی روی بدن او دیده نمی‌شود و از طرفی مرد جوان دچار برق گرفتگی شده است.
توانایی راه رفتن عمودی بر روی دو پا مزایای بسیاری دارد، به عنوان مثال باعث می‌شود بدن ما مصرف انرژی کارآمدتر، بسیار قابل مانور و مناسب‌تری برای طی کردن مسافت‌های طولانی داشته باشد.
نتیجه گیری یک مقاله علمی نشان داد که اگزوزم‌ها به دلیل تاثیر قابل توجه بر رگزایی می‌توانند ابزار ایده آلی برای درمان بیماری‌های ایسکمیک باشند.
رویکرد جدید در معکوس کردن روند پیری، رویکردی نوین است که می‌تواند با پیری و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مقابله کند. این مطالعه به روشی شیمیایی دست پیدا کرده که می‌تواند سلول‌ها را جوان کند و آن‌ها را به وضعیتی جوان‌تر برساند. تا قبل ازاین تحقیق فقط درمان ژن‌تراپی قوی می‌توانست به چنین موفقیتی برسد.
شیوۀ تدفین این فرد مثل یک معماست که از یک طرف نشان‌دهندۀ مجرم بودن اوست و از طرف دیگر جایگاه بالای او در مراتب نظامی را نشان می‌دهد.
دانشمندان مکان زمین‌ شناسی ای را شناسایی کرده ‌اند که به گفته آنان به بهترین وجه نشان‌ دهنده یک دوره جدید پیشنهادی به نام آنتروپوسین است که گامی بزرگ به سمت تغییر جدول زمانی رسمی تاریخ سیاره زمین محسوب می شود.
سگ‌ها از ۴۰ هزار سال پیش همدم انسان‌ها بودند، بنابراین باستان‌شناسان با یافتن ردپا‌های سگ حین حفاری یک سکونتگاه رومی ۲۰۰۰ساله در رومانی هیجان‌زده شدند، اما زیاد شگفت‌زده نشدند.
در حالی که همه ما تغییرات طبیعی ناشی از افزایش سن را تجربه خواهیم کرد، برخی افراد ممکن است سریعتر از دیگران پیر شوند. استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کمبود خواب و سطوح بالای استرس همگی می‌توانند روند پیری را تسریع کنند؛ به همین دلیل محققان به کشف عوامل مختلفی ادامه می‌دهند که ممکن است به ما کمک کنند ترمز پیری را بکشیم.
باستان‌شناسان در جریان کاوش در یکی از سکونت‌گاه‌های رومی در بریتانیا، تعداد زیادی اشیاء مربوط به آرایش روزمرۀ بدن را کشف کرده‌اند.
به گفته باستان‌شناسان، این کوزه در یک مقبره جمعی قرار داشته که احتمالاً متعلق به یک خانواده مرفه بوده است. در این آرامگاه علاوه بر اشیاء متعدد مربوط به مراسم خاکسپاری (اقلام پیش‌کشی و جامه‌های تدفین)، کوزه‌های خاکستر شش فرد بالغ (شامل سه زن و سه مرد) پیدا شدند.
باستان‌شناسان معتقدند این گور متعلق به یک پزشک دوره‌گرد رومی اوایل دوره‌ی امپراتوری روم است.
به گفته محققان کتیبه‌ای بر روی یک زره سینه ۱۱۰۰ ساله که در قلعه‌ای ویران شده کشف شده ممکن است حاوی یکی از اولین نمونه‌های شناخته شده متن سیریلیک باشد.
تحلیل‌های ماکروسکوپی، میکروسکوپی و برش‌نگاری رایانه‌ای از جمجمه یافته‌شده نزدیک آسکولی پیکنو، نشانه‌های دست‌کم دو عمل جراحی را فاش کرد.
مطالعه جدید نشان می‌دهد که ماه نیروی جزر و مد ناشناخته‌ای را بر روی پلاسمای اطراف جو فوقانی زمین اعمال می‌کند و نوساناتی شبیه جزر و مد در اقیانوس‌ها ایجاد می‌کند.
جینگ-دونگ (جکی) هان و همکارانش یک فرآیند مبتنی بر هوش مصنوعی به نام ساعت پیری صورت را توسعه داده اند که تصویری سه بعدی از چهره افراد می‌گیرد و سن بیولوژیکی آن‌ها را محاسبه می‌کند.
آزمایشگاه قمری و سیاره‌ای دانشگاه آریزونا می‌گوید: «الگوی شکستگی دایره‌ای ممکن است به دلیل ته نشین شدن یک رسوب بر روی دهانه برخوردی مدفون باشد. شاید بینی یک دریچه آتشفشانی یا گِلی است.»
نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داد که سطح یخ یک لایه روان کننده منحصر به فرد دارد که خود ترمیم شونده است.
اکثر نظریه‌های موجود باور دارند که هم‌زیستی آرکی‌ها و باکتری‌ها در حدود دو میلیارد سال پیش منجر به تکامل اولین سلول یوکاریوت شده است.
محققان آزمایشگاه ملی لارنس برکلی و آزمایشگاه ملی اوک ریج (Oak Ridge) در حین بررسی یک آلیاژ فلزی ساخته شده از کروم، کبالت و نیکل به نام CrCoNi بودند که موفق به اندازه‌گیری بیشترین سختی تا کنون در مواد شدند.
شهاب‌سنگ‌ها، خرده‌سنگ‌هایی هستند که از اجرام بزرگتری مانند دنباله‌دار‌ها یا سیارک‌ها جدا شده‌اند. گمان می‌رود سیارک‌ها و دنباله‌دار‌هایی که از قسمت‌های بیرونی منظومه شمسی آمده‌اند، ممکن است پس از برخورد، آب را روی زمین در حال تولد به جا گذاشته باشند.
کشف پیکر حلق‌آویزدانشجوی ارشد روی پشت‌بام
محققان کشور موفق شدند روشی درمانی با استفاده از سلول بنیادی برای کاهش تعداد دوره های افزایش قند خون را در مبتلایان به دیابت کشف کنند.
دانشمندان ژاپنی نمونه‌های کمیاب جمع آوری شده در یک ماموریت فضاییی ژاپنی را که شش سال طول کشید، تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که مقادیری از آب‌ها ممکن است توسط سیارک‌هایی از دورترین نقاط منظومه شمسی به زمین رسیده باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ