هیپوگلیسمی اغلب مربوط به درمان دیابت است. اما سایر دارو‌ها و شرایط مختلف (هر چند نادر) می‌تواند باعث افت قند خون در افرادی که مبتلا به دیابت نیستند، شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر آب به موقع به گیاه نرسد پس از مدتی با علائم تشنگی گیاه مواجه خواهید شد. یکی از شایع‌ترین علائم تشنگی گیاه زردشدن برگ‌های آن است. در این اینفوگرافیک با نشانه‌های کم‌آبی و پرآبی گیاهان آپارتمانی و نکاتی درباره میزان مناسب نور برای آن‌ها آشنا می‌شوید. گیاهان آپارتمانی وقتی آب کافی دریافت نکنند به سرعت واکنش نشان می‌دهند، اما از کجا بفهمیم که گیاه آب کافی دریافت نکرده است؛ این علائم نشان‌دهنده آن کدامند و راه درمان یا نجات گیاه چیست؟
اگر ناخن‌هایتان از یک جام بلوری نازک‌تر است، پس احتمالاً دچار کمبود «روی» شده‌اید. روی از جمله مواد معدنی است که به رشد و دوباره‌سازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند.
حتی اگر سرماخوردگی از بین رفته باشد، آب لیمو می‌تواند به سرعت بخشیدن به بهبودی کامل کمک کند و گلودرد را تسکین دهد.
تقریبا ۲۷ درصد از بزرگسالان دچار یبوست و علائم همراه با آن مانند نفخ و گاز معده می‌شوند. با افزایش سن یا کاهش فعالیت بدنی، احتمال بروز این مشکل بیشتر خواهد بود. مصرف بعضی از غذا‌ها به رفع یا کاهش مشکل یبوست کمک می‌کند، در حالی‌که بعضی دیگر آن را تشدید می‌کند.
درد‌های استخوانی و احتمال نرمی استخوان، افسردگی (تغییر خلق و خو)، خرابی دندان‌ها، ضعف سیستم ایمنی بدن، تعریق بیش از حد و سردرد و سرگیجه شش علامت کمبود ویتامین D در بدن هستند.
فوق تخصص گوارش و کبد گفت: اگر فردی ناراحتی گوارشی مانند ترش کردن، یبوست، اسهال، آلرژی یا حساسیت غذایی، درد ناحیه شکم به مدت طولانی داشت باید به پزشک مراجعه کند.
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هندوانه، مانند لیکوپن و کوکوربیتاسین E که برای مبارزه با بیماری‌ها مفیدند، می‌توانند از شما در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان یا دیابت محافظت کنند. رنگ قرمز هندوانه را هم لیکوپن به آن می‌دهد.
اگر بیمار مبتلا به سرطان هستید، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا تناسب جسمی خود را در طول درمان و بعد از آن حفظ کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که غذای سالم خوردن، فعال بودن و انجام سایر فعالیت‌های سالم می‌تواند کیفیت زندگی شما را در حین درمان بهبود بخشد.
دانشمندان اظهار داشتند: مدیریت علائم بی خوابی در سنین پایین تر ممکن است رویکرد موثری برای پیشگیری از سکته باشد. بررسی و طراحی استراتژی های کاهش خطر سکته مغزی از طریق مدیریت اختلالات خواب، باید در تحقیقات آینده مورد توجه قرار گیرد.
این متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص علائم پولیپ بیان کرد: علائم آن، همان علائم سینوزیت مزمن است؛ یعنی طیف بسیاری از علائم را داراست که عمده علائم آن شامل گرفتگی بینی، ترشحات پشت حلق و گاهاً اگر پولیپ وسیع باشد احساس درد و فشار هم در ناحیه سینوس‌ها وجود دارد، و به خاطر گرفتگی بینی هم بیمار ممکن است دچار اختلالات بویایی شود.
بسیاری از افراد ممکن است سرگیجه را تجربه کنند، اما اگر احساس می‌کنید بدون هیچ دلیلی به طور ناگهانی دچار سرگیجه می‌شوید، احتمالاً مشکلی در بدن شما و نوع جریان خون تان وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر آن را پیگیری کنید.
اگر با بوی عطر یا خوشبوکننده سردرد می‌شوید یا عطسه می‌کنید، ممکن است یکی از میلیون‌ها نفری باشید که به بعضی عطر‌ها حساسیت دارند. در این مطلب گفت‌وگوی همشهری آنلاین با دکتر عاطفه فخاریان، فوق تخصص ریه را درباره آلرژی و ارتباط عطر‌ها با آلرژی و چگونگی مصرف آن‌ها را می‌خوانید.
جلوگیری از ریزش مو برای افراد اهمیت زیادی دارد، زیرا مو‌ها در زیبایی فرد و تعاملات اجتماعی آن‌ها بسیار موثرند و از دست‌دادن مو‌ها اثر مخرب روحی‌روانی در فرد به وجود می‌آورد. توصیه می‌شود با مو‌های خود با لطافت رفتار کنید.
در این میان اما اگر ضایعات پوستی دردناک بوده و با علائم دیگری مانند تب، کاهش وزن، اسهال یا تورم مفاصل همراه باشد، باید حتما به پزشک مراجعه کرد.
یک نظرسنجی جدید در مورد خواب و سلامت روان نشان داده است که بیش از ۹۰ درصد از بزرگسالانی که گزارش داده اند خواب خوبی دارند، علائم افسردگی نیز ندارند.
کمبود آهن بدون آنمی به‌سختی تشخیص داده می‌شود؛ زیرا در نتیجهٔ آزمایشات، تعداد گلبول‌های قرمز خون نرمال نشان داده می‌شود. علائمی که در ادامه می‌گوییم مختص کمبودآهن یا آنمی نیستند؛ اما اگر ترکیبی از این علامت‌ها را دارید برای چکاپ به پزشک مراجعه کنید.
اگرچه ممکن است باور آن دشوار به نظر برسد، اما ناراحتی‌های روحی و روانی ممکن است دلیل کمردرد شما باشد. در واقع لیست بلندی از علائم جسمی از جمله خستگی، سردرد، درد قفسه سینه، مشکلات گوارشی، کمردرد عصبی، بی خوابی و میل جنسی پایین وجود دارد که ثابت شده با استرس و اضطراب مرتبط است.
اگر آب به موقع به گیاه نرسد پس از مدتی با علائم تشنگی گیاه مواجه خواهید شد. یکی از شایع‌ترین علائم تشنگی گیاه زردشدن برگ‌های آن است.
قند خون بالا می‌تواند باعث دیابت شود و اگر قند خون شما برای مدت طولانی بالا باشد، می‌تواند منجر به آسیب دائمی به بخش‌هایی از بدن مانند چشم ها، اعصاب، کلیه‌ها و رگ‌های خونی شود.
اگر ناگهان متوجه شدید نفس عمیق کشیدن برایتان سخت شده، ممکن است علامت لخته خون در ریه باشد که به آن آمبولی ریه می‌گویند.
اگر حتی در فصل گرما احساس سرما می‌کنید، ممکن است مبتلا به بیماری غده تیروئید باشید. کم کاری تیروئید اصلی‌ترین دلیل احساس سرما و لرز غیر عادی است. بهتر است در این زمان انرژی کمتری بسوزانید تا گرمای بیشتری را از دست ندهید.
اگر به هر دلیلی نگران کمبود ویتامین D هستید، در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارید یا شرایطی دارید که بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می‌گذارد مانند سبک زندگی یا بیماری خاص، توصیه می‌کنیم که با پزشک در مورد آزمایش سطح ویتامین D صحبت کنید.
بیماری‌های کبد و پیشگیری و درمان آن یکی از موضوعات مهمی است که همگان باید به آن توجه کنند.
کبد یکی از اندام‌های حیاتی ماست که اگر به درستی از آن مراقبت نشود می‌تواند باعث بروز مشکلات خطرناکی برای بدن شود. بیماری کبد چرب که به کبد چرب غیر الکلی نیز شناخته می‌شود، به بخشی از شرایط کبدی اشاره دارد که با خوردن الکل مرتبط نیستند و علت آن تجمع چربی در کبد است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ