عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پروبیوتیک‌ها منابع غذایی فرا ویژه‌ای هستند که با اثری که بر فلور طبیعی روده دارند، تولید آن‌ها را افزایش می‌دهند و باعث افزایش سلامت دستگاه گوارش و همچنین افزایش مقاومت به انسولین، جلوگیری از افزایش چربی‌های خون، جلوگیری از سندروم متابولیک، چاقی و… می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پژوهشگران پژوهشگاه رویان بر روی اثر کوئرستین روی التهاب، پارامترهای هورمونی و نتیجه بارداری زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک تحقیق کردند.
روغن سیاه دانه به عنوان یک مکمل غذایی و نیز در طب سنتی برای درمان برخی از مشکلات بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده‌های رایج آن شامل درمان عفونت‌های ریوی، آسم، آلرژی‌ها، التهاب مفاصل، مشکلات گوارشی و افزایش سیستم ایمنی می‌باشد. همچنین، روغن سیاه دانه به عنوان محصولی طبیعی برای مراقبت از پوست و مو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آپنه خواب خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان کلیه، ملانوما، سرطان سینه و سرطان رحم را افزایش می‌دهد. هنوز این ارتباط به درستی درک نشده اما، به گفته برخی دانشمندان، اختلال مکرر در تنفس در طول شب ممکن است باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن شده و این استرس فرایند التهاب را وخیم کند.
اگر برای رفع خستگی روزانه خود از نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده می‌کنید، باید بدانید این نوشیدنی‌ها دارای کافئین بالایی هستند و می‌توانند باعث گاستریت یا ورم معده، التهاب، افزایش حرکات روده و اسهال شوند.
نوشیدنی‌هایی که معمولاً با شکر و قند شیرین می‌شوند، جزو مضرترین گزینه‌ها برای سلامت روده هستند. یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۲۰ نشان داد که رژیم غذایی سرشار از قند می‌تواند سبب افزایش التهاب شود و تعادل بین میکروبیوم مفید و مضر روده را تغییر دهد و منجر به مشکلات روده شود.
محققان دقیقاً مطمئن نیستند که چگونه بیخوابی بر خطر سکته مغزی تأثیر می‌گذارد، اما تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که ممکن است باعث التهاب مضر شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی و کاهش التهاب بازار اجاره بها باید در میان مدت و بلندمدت ریشه‌های مختلف افزایش قیمت مسکن را کنترل کنیم.
تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی در طول زندگی، باعث کند شدن روند پیری در چندین دوره می‌شود. مزایای رژیم غذایی گیاهی شامل افزایش طول عمر، کاهش التهاب، کاهش وزن، تثبیت فشار خون و ... است. همچنین تأخیر در روند پیری پوست از دیگر مزایای رژیم‌های غذایی گیاهی است.
صرامی گفت: سیاست چین به گونه‌ای است که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌چیند. در همین زمینه پکن در حال افزایش همکاری‌های خود با کشورهای عربی نظیر عربستان، عراق و کویت است. قطعاً در این تقسیم‌‌بندی سهم کمتری برای مشارک با ایران در نظر دارد. زیرا تحریم‌ها باعث شده امنیت سرمایه‌گذاری در کشور از بین برود.
داده‌ها نشان می‌دهد که خطر ابتلا به میوکاردیت و پریکاردیت – به‌ترتیب التهاب عضله و غشاء قلب- پس از دومین دوز واکسن mRNA در بین مردان ۱۲ تا ۳۹ ساله افزایش می‌یابد که در اواخر نوجوانی و ۲۰ سالگی بیشتر تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. این وضعیت همچنین می‌تواند پس از ابتلا به کووید و سایر بیماری‌ها رخ دهد و در این موارد شدیدتر می‌شود و FDA و CDC می‌گویند که مزایای واکسیناسیون بیشتر از خطرات آن است.
زردچوبه یکی از بهترین گزینه‌های غذایی برای کمک به از بین بردن چین و چروک‌های پوستی و همچنین رفع التهاب است. این ادویه همچنین به افزایش سطح آنزیم گلوتاتیون-S-ترانسفراز در خون کمک می‌کند. این آنزیم نقش مهمی در سم زدایی، حفظ شفافیت پوست و سلامت آن دارد.
سندروم بوی ماهی با بهبود کلیه درمان می‌شود و گزارشاتی در مورد یک مرد ۲۸ ساله وجود دارد که سندروم بوی ماهی اش با پیوند کلیه برطرف شده است. در بعضی از موارد سندروم بوی ماهی به دلیل جهش ژن FMO ۳ اتفاق می‌افتد که علت آن مصرف پروتئین زیاد، بیماری کبد و افزایش باکتری در معده، بهداشت ضعیف، التهاب لثه و ... است.
مصرف پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس‌های مختلف و مواد معدنی است که به سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و منجر به کاهش وزن طبیعی می‌شود. پیاز دارای آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی است که یکی از سلاح‌های عالی در برابر افزایش وزن است.
رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: یک عامل بنیادی در التهاب برخی بازارها از جمله ارز در یکی دو ماه اخیر، اغتشاشات بود که با افزایش نااطمینانی، جریان سرمایه و اقتصاد کشور را هدف گرفت.
ناگفته پیداست که تصویر منتشره، مستند خوبی برای پی بردن به واقعیت نیست و باید راستی آزمایی شود؛ تلاشی که راه به جایی نبرد تا بازار تفسیر و تعبیر همه چیز داغ شود و برخی تاکید کنند که این افزایش ها، نوعی تنبیه اعمال شده برای دانشجویان است که به تازگی موجب التهاب آفرینی در برخی دانشگاه‌ها و به دنبال آن، بعضی شهر‌های کشور شده اند.
ناگفته پیداست که تصور منتشر شده، مستند خوبی برای پی بردن به واقعیت نیست و می‌بایست مورد راستی آزمایی قرار گیرد. تلاشی که راه به جایی نبرد تا بازار تفسیر و تعبیر همه چیز داغ شود و برخی تاکید کنند که این افزایش ها، نوعی تنبیه اعمال شده برای دانشجویان است که اخیرا موجب التهاب آفرینی در برخی دانشگاه‌ها و به تبع آن، بعضی شهر‌های کشور شده اند.
به نظر می‌رسد علت بروز التهاب مغز ناشی از ذرات ریز و جامد باشد. کیفیت بد هوا باعث بدتر شدن خلق و خوی افراد می‌شود که به نوبه خود احتمال این که فردی افکار خودکشی را تجربه کند افزایش می‌دهد.
از محیط‌ها و فعالیت‌های استرس زا اجتناب نمایید. استرس باعث افزایش سطح هورمون استرس کورتیزول می‌شود و احتمال التهاب را در سراسر بدن از جمله در لثه افزایش می‌دهد.
ویتامین D فواید متعدد زیادی دارد، میزان جذب کلسیم در بدن را افزایش می‌دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و راهی برای کاهش التهاب در بدن است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اسید‌های چرب ضروری که بدن قادر به ساخت آن‌ها نیست نام برد، (اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶) و گفت: امگا ۶ واکنش التهابی را در بدن افزایش می‌دهد، تناسب صحیح امگا ۳ نسبت به امگا۶ در بدن، به کاهش التهاب کمک می‌کند.
مواد غذایی گیاهی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و ترکیباتی به نام فیتوکمیکال‌ها هستند که ممکن است برخی از فرآیندهایی را که می‌تواند باعث شروع سرطان یا حمایت از رشد آن شود مانند التهاب و آسیب DNA را کُند یا متوقف سازد.
به گفته محققان، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت بزرگسال جهان به التهاب لثه موسوم به پریودنتیت مبتلا هستند. در موارد شدید، این وضعیت منجر به از دست دادن دندان می‌شود و تحقیقات قبلی آن را با بیماری قلبی و دیابت مرتبط دانسته اند.
بیات گفت: ایرلاین‌ها همچنان ضمن بی توجهی به افزایش عرضه صندلی پرواز، به دنبال افزایش سقف نرخی بلیط هستند، در واقع این چنین استنباط می‌شود محدودیت عرضه صندلی به دلایل فنی همچون فقدان قطعات، وابستگی ارزی و تحریم و یا غیر فنی و پائین نگاه داشتن میزان عرضه صندلی در فصل تابستان به عنوان دوره زمانی پر تقاضا، نشان از آن دارد که به دنبال ایجاد التهاب تقاضا و نهایتاً فروش بلیط پرواز با حداکثر نرخ تصویب شده هستند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش قیمت دلار، گفت: یکی از دلایل التهاباتی که در بازار ارز و طلا وجود دارد رشد نقدینگی است. تولید نقدینگی به تنهایی در کاهش ارزش پول ملی نقش داشته و دارد. ممکن است ما دو یا سه سال قیمت دلار را سرکوب کرده باشیم ولی یک مرتبه این جهش داشته است و متاسفانه بانک مرکزی هیچ برنامه ای برای کنترل این نقدینگی ندارد .

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ