رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: یک عامل بنیادی در التهاب برخی بازارها از جمله ارز در یکی دو ماه اخیر، اغتشاشات بود که با افزایش نااطمینانی، جریان سرمایه و اقتصاد کشور را هدف گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اسناد جدید افشا شده وزارت خارجه آمریکا پلن براندازی نظام در جنگ ترکیبی به کمک برنامه ریزی و اجرای میدانی با عوامل نفوذی در خیابان‌های تهران را مشخص می‌کند.
فرماندار سرپل ذهاب کرمانشاه گفت: یکی از عوامل تحریک مردم و ایجاد تنش که در جریان اغتشاشات در خارج از کشور اقدام به دعوت به تجمعات و فراخوان های هنجارشکنانه نموده بود، حین ورود به کشور دستگیر شد.
نماینده ایذه در مجلس گفت: مردم شهیدپرور ایذه از اتفاقات اخیر که عده‌ای آشوبگر عامل آن هستند، ابراز بیزاری کرده و از مسئولان امنیتی می‌خواهند که با عوامل اغتشاشات برخورد جدی کنند.
محسن منصوری، معاون امور اجرایی رییس جمهور با اشاره به عوامل مختلفی که در وضعیت اقتصادی امروز کشور اثرگذار است، ادامه داد: یکی از این عوامل اغتشاشات بود، پس از ناامنی‌ها شاهد گرانی دلار بودیم.
اطلاعیه سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران: اواخر هفته گذشته عده‌ای فریب خورده با تحریک شبکه‌های معاند، در مراسم چهلم یکی از کشته شدگان اغتشاشات اخیر در بهشت زهرای تهران سعی در ایجاد بلوا و آشوب و ناامنی و همراه کردن افراد حاضر در مراسم را داشتند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: فاصله بین دستگیری عوامل ناآرامی‌ها تا اعدام آنها بسیار زیاد است و باید در فاصله ۵ یا ۱۰ روز بعد از دستگیری اعدام شوند منتها قوه قضائیه روال خودش را دارد.
هرچند گزارش‌های رسمی سازمان پزشکی قانونی، مجلس شورای اسلامی، فراجا و همچنین نظریات کارشناسی پزشکان متعهد کشور نشان می‌داد که هیچ اقدام مستقیمی از سوی عوامل انتظامی منجر به فوت خانم امینی نگردیده است، اغتشاش به این بهانه آغاز و اساسا موضوع متوفی به فراموشی سپرده شد.
اهواز - رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سه نفر از عوامل اصلی حوادث و اغتشاشات امروز شهرستان ایذه دستگیر شدند و تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل مرتبط در دستور کار قرار دارد.
تربت حیدریه ـ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه تربت‌حیدریه گفت: بصیرت و هوشیاری مردم تربت‌حیدریه، بزرگترین مانع همسویی آنها با عوامل ایجاد اغتشاشات در این خطه شد.
علی اکبر علیزاده ابراز داشت: افزایش حبابی نرخ ارز ریشه در اغتشاشات هدفمند، جریان‌سازی شبکه‌های معاند به منظور تحریک اغتشاش‌ها با ایجاد جو روانی و وجود عوامل نفوذی در داخل کشور دارد.
فرمانده انتظامی استان البرز از بازداشت ۱۱ نفر از متهمان اغتشاشات روز پنج شنبه که در حاشیه مراسم چهلمین روز در گذشت مرحومه حدیث نجفی در آرامستان بی بی سکینه کرج شرکت داشتند خبر داد.
سران قوا بر لزوم هوشیاری هر چه بیشتر در برابر تهدیدهای دشمنان و مقابله با دسیسه‌ها و هم‌نوایی‌های شوم و تفرقه‌افکنانه عوامل نفوذی تاکید کردند.
فرمانده انتظامی لرستان گفت: یکی از عوامل اغتشاشات در بروجرد پس از درگیری با نیروهای انتظامی خودکشی کرد و به هلاکت رسید.
ماموران پلیس امنیت عمومی سروستان با اقدامات فنی و تخصصی، یک نفر از عوامل اصلی و محرک اغتشاشات و طراح شعارهای هنجارشکن را شناسایی و وی را در منزلش در یکی از محله‌های این شهرستان دستگیر کردند.
محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قوه قضاییه گفت: دادگاه‌های بسیاری از عوامل اغتشاشات اخیر از همین هفته در تهران و برخی استان‌ها آغاز می‌شود
مسعود ستایشی: دادخواهان از ما می‌خواهند که با مسببان اصلی که زندگی مردم را به آشوب کشیده‌اند، آنهایی که مرتکب قتل و غارت شده‌اند، قرآن کریم و یا پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به آتش کشیدند، به اموال خصوصی و عمومی تعرض کردند، برخوردی ریشه‌ای و محکم و مقتدرانه صورت گیرد.
جمعی از جامعه ستایشگران اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در محکومیت ناآرامی‌های اخیر بیانیه‌ای صادر کردند و اعلام داشتند: ضمن تفکیک اعتراض قانونی از اغتشاش، خواستار برخورد قاطع و بازدارنده‌ با عوامل اغتشاشات هستیم.
جمعی از جامعه ستایشگران اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در محکومیت ناآرامی‌های اخیر بیانیه‌ای صادر کردند و اعلام داشتند: ضمن تفکیک اعتراض قانونی از اغتشاش، خواستار برخورد قاطع و بازدارنده‌ با عوامل اغتشاشات هستیم.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دستگاه‌های امنیتی باید حقایقی که از عوامل دستگیر شده به دست می‌آید را برای مردم افشا کنند تا جامعه بداند که این افراد چگونه سبب حوادث تلخ در اغتشاشات اخیر شده اند.
مقتدایی ادامه داد: بیگانگان و عوامل خارجی که از ایجاد بلوا در کشور ناامید شده‌اند، درتلاش برای ناامن سازی در استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی هستند. این حرکت‌ها، ایذایی و دردسرآفرین است منتها بدنه مردمی ندارد از این رو عوامل خارجی نسبت به ترور افراد، آتش زدن اموال عمومی و تخریب مکان‌های خصوصی و عمومی اقدام می‌کنند.
رشت- فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری شش نفر از عوامل حمله به پلیس استان در اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: برخی از دستگیرشدگان سابقه دار هستند.
عبدالحمید افزود: از عوامل نیرو‌های امنیتی و انتظامی استان درخواست می‌کنیم که با عوامل اغتشاشات امروز با قاطعیت برخورد کنند.
رئیس قوه قضائیه طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضائی در خصوص نحو برخورد با عوامل اغتشاشات اخیر دستوراتی صادر کرد.
رشت- جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از عوامل اغتشاشات اخیر رشت شناسایی شده اند از خانواده ها خواست مراقب فرزندان خود باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ