پس از آنکه توئیتر حدود نیمی از کارمندان خود را اخراج کرد، فیس‌بوک نیز درحال برنامه ریزی برای اخراج کارمندان خود است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آمار‌های تحلیلی اخیر «لایف‌وب» که از عملکرد کاربران ایرانی در تردز طی ۱۰ روز اخیر منتشر شده است، نشان می‌دهد که متا در دستیابی به هدف خود برای تبدیل شدن به یک شبکه متن محور در حوزه سرگرمی موفق عمل کرده است. طبق آنچه آمار‌ها نشان می‌دهند، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی تاثیر بسزایی در رسیدن متا به اهداف مدنظر خود خواهند داشت. زیرا حضور این افراد شاخص که معمولا محبوبیت زیادی نزد عموم کاربران دارند، به داغ شدن بازار تردز و انتشار بیشتر محتوا در آن کمک خواهد کرد.
من به همان اندازه که خوش‌بینم، می‌ترسم که روزی کارتل‌های بزرگ حوزه فناوری نظیر فیس‌بوک، اپل و... که دیتای حدود چهار میلیارد آدمی را که به اینترنت وصل‌اند و در این شرکت‌ها می‌چرخند، در دست‌شان است، خواسته یا ناخواسته جهت‌گیری خطرناکی داشته باشند. هنوز کسی نمی‌داند مسیر رستگاری چیست. هر الگویی، مکتبی را پیشنهاد داده است و پافشاری می‌کند بر درستی مسیر خودش، یا گروهی هم مثل «پلورالیست»‌ها وجود دارند که معتقدند همه درست می‌گویند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با اشاره به حذف تصاویر بمب جدید سنگرشکن آمریکا در صفحه فیس‌بوک یک پایگاه متعلق به نیروی هوایی آمریکا، نوشت که این تصاویر احتمالا جزئیاتی حساس درباره این بمب افشا می‌کرد.
رئیس فیس‌بوک قهرمان جوجیتسو شد!
هکرها امروز حساب فیس‌بوک نخست وزیر رژیم صهیونیستی را هک کردند.
در گزارشی پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. نکته جالب اینجاست که از ۱۰ سایت پربازدید جهانی، ۵ سایت در ایران مسدود و فیلتر هستند که شامل یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، واتس‌اپ می‌باشد.
در یک دادخواست قضائی جدید در آمریکا مارک زاکربرگ و سایت‌های زیرمجموعه شرکت متا مانند فیس‌بوک و اینستاگرام به عدم تلاش کافی برای مقابله با سوءاستفاده از زنان و کودکان متهم شده‌اند.
متا دیروز خدمات اشتراک خود را در ایالات متحده راه اندازی کرد که به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام اجازه می‌دهد تا برای تأیید اعتبار به همان روشی که در توئیتر متداول است، پول پرداخت کنند.
موزه آثار باستانی مصر از نمایش آثار منحصر به فرد در این موزه خبر داد که قطعاتی از مجسمه‌های الهه‌ی ایزوس، هاتور، ملکه حتشپسوت هستند.
ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما جستجوی اینترنتی این عبارت بیش از ۴ میلیون نتیجه را به همراه دارد و تعداد زیادی از مردم هستند که ویدئو‌هایی را در اینستاگرام، تیک‌تاک و فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارند که معتقدند از جهانی دیگر سرچشمه گرفته‌اند. محتوا‌هایی با هشتگ starseed بیش از یک میلیارد بازدید در تیک تاک دارد.
یک قاضی آمریکایی روز سه شنبه دو شرکت حقوقی برجسته ایالات متحده را برای رسیدگی به ادعاهای کاربران علیه فیس‌بوک منصوب کرد.
شرکت متا مالک فیس‌بوک روز یکشنبه اعلام کرد در حال آزمایش یک سرویس اشتراک ماهانه به نام متا وریفاید با هزینه ۱۱.۹۹ دلار است.
از زمان شروع جنگ، کرملین به‌طور پیوسته رسانه‌های مستقل روسیه را منحل کرده است، سازمان‌هایی را که دهه‌ها در زمان پوتین حضور فعالی داشتند، مجبور به خروج از کشور کرده و دسترسی به فیس‌بوک، بی‌بی‌سی و دیگر منابع خبری را قطع کرده است.
در یک تغییر شدید دیگر، توییتر اعلام کرده بود که کاربران دیگر نمی‌توانند به فیس‌بوک، اینستاگرام، ماستودون و دیگر پلتفرم‌هایی که شرکت آن‌ها را «ممنوع» توصیف می‌کند، پیوند بزنند. اما این اقدام آنقدر انتقادات فوری را به همراه داشت، حتی از سوی مدافعان گذشته مالک میلیاردر جدید توییتر، که ماسک قول داد بدون نظرسنجی آنلاین از کاربران، دیگر تغییر عمده‌ای در سیاست‌های توییتر ایجاد نکند.
اندی استون، سخنگوی متا پلتفرمز روز سه‌شنبه در توییتی اعلام کرد گزارشی مبنی بر کناره‌گیری مارک زاکربرگ از سمت مدیر اجرایی فیس‌بوک در سال آینده نادرست است.
جنجال‌های اخیر در مورد توییتر در پی رخداد‌های سالیان اخیر در حوزه شبکه‌های اجتماعی، از جمله رسوایی‌های فیس‌بوک در سوءاستفاده از اطلاعات کاربران یا اتهام‌های مرتبط به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار اخبار جعلی و گمراه‌کننده در درگیری‌های میانمار و اتیوپی و ادعا‌های مرتبط به استفاده از این پلتفرم‌ها برای انتشار اخبار جعلی با هدف دخالت در انتخابات کشور‌های دیگر، باعث شده است تا تحلیلگران نسبت به قدرت و نفوذ کمپانی‌های خصوصی و میلیاردر‌های جاه‌طلب در این رسانه‌های جمعی اظهار نگرانی کنند.
مقامات ضدانحصار در بریتانیا در روز سه‌شنبه به متا مالک فیس‌بوک دستور دادند پلتفرم انتشار تصاویر متحرک گیفی را به فروش برساند.
فیس‌بوک به یک میلیون کاربر خود در مورد استفاده از برنامه‌های سارق کلمات عبور که در فروشگاه‌های آنلاین گوگل و اپل در قالب برنامه‌های تفریحی و مفید عرضه می‌شوند، هشدار داد.
طبق گزاش وبسایت comparietech ایران در رتبه دوم محدودیت‌های اینترنتی قرار دارد. در ایران استفاده از وی‌پی‌ان‌ها و میلیون‌ها وبسایت محدود است. رسانه‌های اجتماعی نیز تحت محدودیت‌های فزاینده‌ای قرار دارند. فیس‌بوک، یوتیوب، توئیتر و اخیرا اینستاگرام و واتساپ در ایران فیلتر هستند.
متا مالک فیس‌بوک گروهی را که در این شرکت برای بررسی میزان آسیب وارده به جامعه در صورت استفاده از محصولات آن تشکیل شده بود، منحل کرد.
منابع فلسطینی از حذف صفحه خبرگزاری وفا در فیس‌بوک از سوی مسئولان این شبکه اجتماعی خبر دادند.
گوگل با ایجاد یک نهاد رگولاتوری داخلی در هند برای رسیدگی به شکایات کاربران شبکه‌های اجتماعی مخالفت کرد. در مقابل فیسبوک و توئیتر از این پیشنهاد حمایت کردند.
محقق ارشد این پژوهش نتایج به دست آمده از این تحقیق را بسیار کاربردی می‌داند و می‌گوید: «در دنیایی که افراد به طور فزاینده‌ای به «ارتباطات رسانه‌ای» مانند ایمیل، پیامک، پست‌های فیس‌بوک و کامنت‌ها تکیه می‌کنند، آگاهی از اثرات این سبک از زندگی ضروری است.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ