مسئولان بعثه‌های حج ایران و پاکستان درباره تدابیرو اقدامات صورت گرفته برای برگزاری کنگره عظیم حج و راهکارهای توسعه روابط دو کشور در حوزه حج و زیارت در مکه مکرمه رایزنی کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزرای امور خارجه ایران و پاکستان پس از دیدار، در حیاط وزارت خارجه پاکستان، نهال دوستی کاشتند.
وزرای امور خارجه ایران و پاکستان پس از دیدار، در حیاط وزارتخارجه پاکستان، نهال دوستی کاشتند.
نماینده پارلمان بحرین گفت: روابط ایران و عربستان در عالی‌ترین سطح خود در روند دیپلماسی جاری است و ما از نزدیکی روابط کشورها خرسندیم.
نخست وزیر هندوستان و رئیس جمهور چین در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، پیوستن ایران به این سازمان را تبریک گفتند.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در تماس تلفنی همتای هلندی خود از استمرار و افزایش رایزنی‌های سیاسی میان مقامات دو کشور استقبال کرد.
ناظران اقتصادی و مطبوعات پاکستان با استقبال از تصمیم دولت این کشور برای اجرای سازوکار تهاتر در تجارت با جمهوری اسلامی ایران، گفتند که حذف دلار در همکاری‌های بازرگانی تهران و اسلام‌آباد کلید خورد.
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان از توافق ایران وعربستان سعودی استقبال نمود و ابراز اطمینان کرد این امر منجر به تقویت مواضع جهان اسلام شود.
وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط فیمابین استقبال کرد.
وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان از توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط فیمابین استقبال کرد.
در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به توافق ایران و عربستان، اتحادیه اروپا نیز از احیای روابط دیپلماتیک بین ریاض و تهران استقبال کرد.
در بیانیه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه «اتحادیه اروپا تلاش‌های دیپلماتیک منجر به این گام مهم را تقدیر می‌کند» آمده است: از آنجایی که هم عربستان سعودی و هم ایران برای امنیت منطقه محوری هستند، از سرگیری روابط دوجانبه آن‌ها می‌تواند به ثبات کل منطقه کمک کند.
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای از توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد و آن را گامی در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه دانست.
جاسم البدیوی اعلام کرد: موضع کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در جهت حمایت از رویکرد گفتگو و حل و فصل سیاسی اختلافات بر اساس رهنمود‌های سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس با پایبندی به منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل، و رعایت اصول حسن همجواری و احترام به حق حاکمیت ملی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی و حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های دیپلماتیک، استوار است.
«وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز جمعه گفت: مذاکرات و گفتگوی عربستان سعودی و ایران در پکن، پیروزی صلح است.
معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که ما خواهان ادامه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم و این راهی برای رسیدگی به نگرانی‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است.
«محمد شیاع السودانی» با اشاره به اینکه تلاش های عراق برای از سرگیری دور جدید مذاکرات ایران و عربستان ادامه دارد، از پاسخ مثبت ایران و عربستان به روند میانجی گری های بغداد خبر داد.
«محمد شیاع السودانی» با اشاره به اینکه تلاش های عراق برای از سرگیری دور جدید مذاکرات ایران و عربستان ادامه دارد، از پاسخ مثلت ایران و عربستان به روند میانجی گری های بغداد خبر داد.
فدراسیون جهانی فوتبال با انتشار بخش‌هایی از فیلم بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه، به استقبال بازی امروز دو تیم رفت.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفتگو و همکاری با اتحادیه اروپا استقبال کرده است.
سعید احمدعباسی بازیکن تیم ملی فوتسال ایران که روز گذشته وارد اسپانیا شده بود، نخستین تمرین خود را با تیم واین آلبالی برگزار کرد.
بامداد آخرین سه‌شنبه شهریورماه ۱۴۰۱ در تاریخ کشتی کشور ماندگار خواهد شد.
در آستانه شروع دیدار بسکتبال دو تیم ایران و ژاپن، بسیاری از سکوهای سالن آزادی، خالی از تماشاگر است.
پایگاه ای بی سی اینترنشنال در خبری با عنوان «مادورو» از رزمایش نظامی مشترک با روسیه، چین و ایران به عنوان چالشی برای ایالات متحده استقبال می کند، به ذکر جزئیاتی درباره این رزمایش پرداخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ