وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که پس از بررسی اطلاعات، متوجه شدیم که موشک پرتابی اخیر کره شمالی از مجمع الجزایر ژاپن عبور نکرده، بلکه بر فراز دریای ژاپن ناپدید شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف، خصوصا سازوکار مشارکت شرکت‌های ژاپنی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی را مورد تاکید قرار داد.
تصاویری از عزاداری محبان اباعبدالله در توکیو ژاپن را مشاهده می‌کنید.
قهرمان پارالمپیک توکیو دلیل تغییر کلاس‌بندی، موفق به حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان پارادوومیدانی در رشته پرتاب نیره نشد.
در توکیو، بازدیدکنندگان می‌توانند بومیان پشمالو آمریکای جنوبی را نوازش کنند، در آغوش بگیرند. ۳۰ دقیقه ۱۰۰۰ ین (۷ دلار) هزینه دارد.
به‌دنبال وعده کره شمالی برای پرتاب یک ماهواره نظامی دیگر، وزارت دفاع ژاپن فرمان ردیابی و انهدام هرنوع موشک بالستیک یا بقایای آن که تهدیدی برای خاک توکیو است را تا مدتی نامحدود تمدید کرد.
وزارت دفاع کره جنوبی از راه‌اندازی سامانه یکپارچه اطلاعاتی بین سئول، واشنگتن و توکیو برای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی خبر داد.
وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر موشک کره‌شمالی که وارد حریم هوایی ژاپن شود را سرنگون می‌کنیم.
دارنده مدال طلای پرتاب نیزه پارالمپیک توکیو گفت: به دلیل شرکت در دوره‌های آموزشی پارادوومیدانی که ۹ تا ۱۳ اردیبهشت در هندوستان برگزار می‌شود، امکان شرکت در مسابقات قهرمانی کشور را ندارم.
دارنده مدال طلای پرتاب نیزه پارالمپیک توکیو گفت: به دلیل شرکت در دوره‌های آموزشی پارادوومیدانی که ۹ تا ۱۳ اردیبهشت در هندوستان برگزار می‌شود، امکان شرکت در مسابقات قهرمانی کشور را ندارم.
معاون وزارت خارجه کشورمان گفت:ارتقای همکاری‌های تهران و توکیو، علاوه بر تأمین منافع دو ملت، بسترساز صلح و ثبات است و منافع هیچ طرفی را تهدید نمی‌کند.
اعضای تیم ملی بسکتبال ایران در اقدامی فرهنگی با پیراهن هایی منقش به نقشه و نام خلیج همیشه فارس وارد توکیو شدند.
کازو توشی آیکاوا، سفیر ژاپن در ایران با علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و گفت‌وگو کرد.
روزنامه واشنگتن‌پست در اوایل ماه دسامبر نوشته بود: توکیو در پی خرید «صد‌ها فروند موشک کروز تاماهاک» از ایالات‌متحده است. یک مقام ارشد دولت ژاپن به این روزنامه گفته بود: «این موشک‌ها که بیش از ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۹ کیلومتر) برد دارند، می‌توانند اهداف مهم نظامی در سرزمین اصلی چین را در تیررس ژاپن قرار دهند.»
قهرمان پارالمپیک توکیو در رشته جودو گفت: برای ارتقای رنکینگ و کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم کار سختی را پیش رو دارم.
قهرمان سه دوره المپیک در رشته وزنه‌برداری از کشور چین به دلیل دوپینگ از حضور در رقابتها فعلا محروم شده است.
توکیو قصد دارد موشک‌های دوربرد که توانایی رسیدن به خاک چین را دارند، به دست آورد. ژاپن همچنین در این راستا قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۶، حدود ۳۷ میلیارد دلار برای تولید و یا خرید موشک از دیگر کشورها، از جمله موشک تام هاوک ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا و موشک‌های هوا به سطح هزینه کند. چنین برنامه‌ای برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، به ژاپن این امکان را می‌دهد تا در برابر تهدید‌های موشکی همسایه‌هایش ایستادگی کند.
ژاپن اعلام کرد که ایجاد تاسیسات نظامی به ارزش ۳۲۰ میلیارد دلار را آغاز خواهد کرد. این تاسیسات از آنجایی که قبلاً تنش های منطقه ای و حمله روسیه به اوکراین ترس از جنگ در شرق آسیا را افزایش داده، قرار است ژاپن را برای یک درگیری جدی آماده کند.
تصاویر منتشر شده از ورود کاروان ژاپن به دوحه، نکات جالبی را در خود دارد.
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که واشنگتن، توکیو و سئول جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ را به شدت محکوم کردند.
این اولین موشک کره شمالی بود که از سال ۲۰۱۷ بر فراز ژاپن پرواز و چنین خط سیری را دنبال می‌کرد. توکیو اعلام کرد که برد ۴۶۰۰ کیلومتری این موشک احتمالا می‌توانست «طولانی‌ترین» مسافت طی‌شده برای یک آزمایش موشکی کره شمالی محسوب شود.
نخست‌وزیر ژاپن در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد بدون هیچ پیش‌شرطی با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.
نایب قهرمان پارالمپیک توکیو در پرتاب نیزه گفت: با تمرینات خوبی که بعد از بازی‌های پارالمپیک توکیو داشتم، هدفم کسب مدال طلا و رکوردشکنی در مسابقات بین‌المللی مراکش است.
طبق گزارش یک رسانه ژاپنی، در پی تشدید تنش‌های منطقه‌ای، توکیو قصد دارد ۱۰۰۰ موشک کروز دوربرد را برای تقویت قابلیت ضدحمله علیه چین مستقر کند.
قهرمان پرتاب نیزه پارالمپیک توکیو با اشاره به حضورش در مسابقات بین‌المللی مراکش گفت: تلاشم بر این است که با رکوردشکنی در این مسابقات، بهترین عملکرد را بعد از پارالمپیک توکیو در پرتاب نیزه داشته باشم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ