وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ارسال پیام ایران به آمریکا از مسیر اتحادیه اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درباره افزایش حضور نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز، می‌توان حدس زد این اقدام با ۲ هدف مهار ایران و تهدید ایران در مورد زندانیان دو تابعیتی، انجام شده است. اگر در انتخابات بعدی ایالات متحده مجددا جو بایدن ابقا شود، می‌توان حدس زد ریسک پذیری دولت وی بالاتر باشد، چرا که وقتی هراس از انتخابات بعدی وجود نداشته باشد، رئیس جمهور‌ها جسورتر عمل می‌کنند. دولت بایدن یک دولت کاملا سازمان یافته است. درواقع بر خلاف دولت ترامپ که نقش خانواده و نزدیکانش بیشتر از دستگاه حکومتی، وزارت خارجه، CIA ارتش و نهاد‌های امنیتی بود، دولت بایدن بر اساس رفتار کارشناسی شده پیش می‌رود. بایدن از همان ابتدا اعلام کرده بود به دنبال یک توافق کارشناسی شده است و بازگشت به برجام را مقدمه‌ای برای رسیدن به توافق جامع می‌داند.
باشگاه استقلال برای به خدمت گرفتن یک بازیکن اسپانیایی که سابقه بازی در ایران را دارد به توافق رسید.
باشگاه استقلال برای به خدمت گرفتن یک بازیکن اسپانیایی که سابقه بازی در ایران را دارد به توافق رسید.
باشگاه استقلال برای به خدمت گرفتن یک بازیکن اسپانیایی که سابقه بازی در ایران را دارد به توافق رسید.
حسینی درباره توافق موقت آمریکا با ایران و آنچه در عمان رخ داد، اظهار کرد: «طرفین جزئیاتی از این توافق منتشر نکردند و صرفاً یک توافق شفاهی بود که جزئیات آن برای کسی مشخص نیست، اما زمانی که سخن از توافق نانوشته مطرح می‌شود بدین معنا است که چشم‌انداز رسیدن به توافق مکتوب ولو موقت وجود ندارد و این نوع توافق نانوشته پایین‌ترین سطح یک توافق سیاسی است که تعهد و الزام ایجاد نمی‌کند و هیچ دستاوردی محسوب نمی‌شود؛ هرچند اگر خروجی این توافق کاهش تنش‌ها بود، می‌توانست مفید باشد.»
نخست وزیر عراق اعلام کرده با ایران برای یک مبادله تهاتری نفت عراق در ازای گاز وارداتی از ایران به توافق رسیده است، چون به گفته او تحریم‌های آمریکا مانع پرداخت وجوه بدهی عراق به ایران است.
یک روزنامه عربستانی مدعی شد باشگاه استقلال ایران که این روزها درگیر انتخاب سرمربی جدید است با «آلن هوروات» مربی اهل کشور کرواسی و مربی سابق تیم النصر عربستان به توافق رسیده است.
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه اطلاعات تازه‌ای درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای (برجام) وجود دارد، گفت: رییس جمهور بایدن و وزیر امور خارجه بلینکن کاملا نسبت به این که ایران هیچ گاه اجازه دست‌یابی به یک سلاح اتمی را پیدا نکند، متعهد هستند. ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که دیپلماسی بهترین مسیر رو به جلو برای رسیدن راهکاری است که به طور قابل راستی‌آزمایی و پایداری اطمینان حاصل کنیم ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند. فعلا چیزی برای اعلام کردن وجود ندارد و هیچ گزینه‌ای از روی میز کنار نرفته است.
با تایید یک شبکه اسپانیایی، سالار آقاپور بازیکن جوان تیم ملی فوتسال ایران برای فصل آینده با باشگاه پالما به توافق رسیده است و سومین بازیکن ایرانی این تیم خواهد بود.
چین که در عرصه بین المللی از تاریخ و تمدنی بزرگ برخودار بوده است، امروز می‌خواهد به عظمت خود به گونه‌ای دست یابد که در مقابل یک امپراتوری تازه به دوران رسیده (آمریکا)، اما بسیار قوی‌تر از امپراتوری‌های گذشته، گوی سبقت را برباید. این معنا موجب می‌شود که بسیاری هر آنچه که چین انجام می‌دهد را به عنوان مسائل مهم بین المللی و در قالب رقابت‌های راهبردی آن با آمریکا مورد توجه قرار دهند
توافق اخیر را می‌توان در امتداد توافق قدیم دید و آن را «برجام ۲» نامید که البته، انتظار می‌رود با اتخاذ رویکردی استراتژیک از سوی ایران، فرجامی بهتر از «برجام یک» پیدا کند. در این صورت است که می‌توان مدعی شد «نگاه به شرق» نه سیاستی علیه تنش‌زدایی با غرب، که صرفا مسیری متفاوت برای رسیدن به مقصدی مشترک بوده است.
یک نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه دوران نظام تک قطبی به سر رسیده است، افزود: آمریکا در قبال توافق ایران و عربستان واقع بین باشد.
یک رسانه اسپانیایی مدعی شد که گزینه اصلی هدایت تیم ملی فوتبال ایران با فدراسیون اکوادور برای هدایت تیم ملی این کشور به توافق رسیده است.
وزیر خارجه کشورمان گفت: ما در دولت جدید ایران ماه‌ها برای جمع بندی و رسیدن به یک توافق خوب و قوی و پایدار تلاش کرده‌ایم و اکنون هم آماده جمع بندی گفتگوها هستیم.
یک خبرنگار قطری اعلام کرد کارلوس کی‌روش مربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران با فدراسیون قطر به توافقات ابتدایی رسیده است.
نماینده مردم مشهد گفت:‌ آنچه جمهوری اسلامی می‌خواهد، موضوع تضمین است. پیام‌هایی در پرونده ایران در موضوع آژانس رسیده که پیام‌های مثبتی است؛ یکی از بحث‌های مهم تضمین سرمایه‌گذارانی است که بعد از توافق وارد ایران خواهند شد و سرمایه‌گذاری می‌کنند و اگر یک میلیارد یا دو میلیارد سرمایه‌گذاری کردند و اگر دوباره آمریکا زیر میز توافق زد آن سرمایه‌گذار تا دو سال یا حتی بیشتر فرصت داشته باشد که آن پروژه را تکمیل کند، سود را بگیرد و بعد برود.
کریمی قدوسی گفت: در سفر آقای رئیسی به نیویورک در نشست رسانه‌ای، نماینده رسانه‌های هیچ یک از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌ها درباره حوادث ایران سوال نکردند بلکه تمرکز هر دو حزب روی توافق و مذاکره بود. هر دو حزب به این توافق نیاز دارند.
یک رسانه غربی از حصول توافق میان اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه آنچه «سرکوب اعتراضات» خوانده شده خبر داده است.
وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز با بیان اینکه توافق در دسترس است، گفت: طرف آمریکایی بارها به ما پیام داده که آنها از اراده لازم برای رسیدن به توافق برخوردارند.
مردم ایران چگونه می‌توانند نسبت به اقداماتی که آمریکا انجام داده بی‌تفاوت باشند؟ همچنان در ذهن ملت ایران سوالات جدی وجود دارد. چرا اینقدر ظلم به مردم ایران انجام دادند؟ مگر مردم ایران چکار می‌خواستند انجام دهند؟ مگر مردم ایران به جز استقلال، آزادی و توجه به آرمان‌های خود حرف دیگری دارند؟ چرا اینقدر به ملت ایران ظلم می‌شود؟
چگونه مردم ایران می‌توانند نسبت به اقداماتی که آمریکا انجام داده بی‌تفاوت باشند. همچنان در ذهن ملت ایران سوالات جدی وجود دارد. چرا اینقدر ظلم به مردم ایران انجام دادند؟ مگر مردم ایران چکار می‌خواستند انجام دهند؟ مگر مردم ایران بجز استقلال، آزادی و توجه به آرمان‌های خود حرف دیگری دارند؟ چرا اینقدر به ملت ایران ظلم می‌شود؟
یک کارشناس سیاست خارجی در گفتگویی در کلاب هاوس خبرآنلاین با اشاره به نقایص موجود در مفروضات اشتباه در حوزه کلان و استراتژیک و حوزه تاکتیکی در سیاست خارجی گفت: ایران می توانست ضمن رسیدن به توافق بر سر موضوعات مرتبط با برجام مسائل پادمانی را نیز بدون سر و صدا و هیاهو در قالب همکاری ها با آژانس حل و فصل کند.
بلینکن مدعی شد: به نظر می‌رسد ایران یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند کاری که برای رسیدن به یک توافق لازم است را انجام دهد و آن‌ها همچنان به مطرح کردن مسائل خارج از چارچوب ادامه می‌دهند که انجام شدن توافق را غیرمحتمل‌تر می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ما برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ