رسانههای لندنی و برخی شهرههای وطنی، سوژهای را برای انتقامگیری شکست آشوبهای پاییز یافتهاند و طبق معمول انگشت اتهام تسبیب یا ناکارآمدی را به سمت دین و حکومت بردهاند. این اتهامافکنیها البته مطابق روال گذشته بدون هیچگونه سند و دلیلی است. وقتی دستگاههای مسئول در حوزه آموزشی و بهداشتی به قضاوتی نرسیدهاند، خبرنگار لندننشین یا سلبریتی کاخنشین از کجا فهمید که ماجرا چیست و حکم را هم صادر کرد؟
اخبار مشابه
در این قسمت میتوانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده
نمایید.
آنچه مهم است اینکه نه میتوان نسبت به توافق صورت گرفته با طرف امریکایی برای تبادل چند زندانی و آزادسازی ۶ میلیارد دلار – در صورت تحقق- آنقدر ذوق زده شد که تصور شود از همین فردا یخهای ضخیم بین ما با امریکا رو به آب شدن است و نه این میزان تلاش دولت و تسلیم شدن امریکا را در مقابل ایران بی ارزش و صرفاً حرکت تبلیغاتی به حساب آورد.
خالصسازی باید مبتنی بر تجربیات و شناخت گذشته باشد و دو خصلت سلبی را در بربگیرد؛ اول، سکولارهای ساختارشکن که سکولارخواهی، مطالبه دائمی آنان است و با ادبیات متفاوت عنوان میشود. دوم، منفعتطلبانی که جز بدنام کردن نظام جمهوری اسلامی و به حراج گذاشتن سرمایه اجتماعی آن هنری ندارند.
روزنامه جوان نوشته است: در کنار تلاش برای اجرای قانون پوشش و تضمین رفتار حیامدارانه در جامعه باید برای تربیت جنسی و آموزش رفتارها و هنجارهای متناسب هر جنس نیز تلاش کرد.
گسترش روابط با همسایگان، دستاوردهای علمی، وضعیت مسکن یا حتی گرانی مرغ و گوشت، موضوعات بهتری برای صحبت هستند، تا حجاب که سخن گفتن درباره آن در شرایط کنونی، نیازمند تدقیق بیش از پیش است. اصلاً مگر قرار است وضعیت حجاب، با سخنرانیهای غیرکارشناسی به صورت متکلم وحده حل شود؟! ناهنجاری اجتماعی یک دغدغه مردمی است و با رویکردهای مردمی هم در کنار اقدامات عملی حاکمیت، و نه صحبتهای یک طرفه، حل میشود.
هفته گذشته، گفتوگویی از حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی منتشر شد که در بخشی از آن به موضعگیری اخیر فائزه هاشمی نسبت به رویکرد اصلاحطلبان درخصوص انتخابات امسال مجلس پرداخته شده بود.
به نظر میرسد مرگ خاموش کسبوکارها زیاد مورد توجه دستاندرکاران قرار نگرفته است و ظاهراً از آنچه در زیر پوست شهر میگذرد، اطلاعی ندارند. انتظار میرود دولت صرفاً به آمار دادن و اعلام کاهش نرخ بیکاری به زیر ۹ درصد بسنده نکند و سری هم به سطح بازار بزند تا بداند آنچه را احتمالاً نمیداند.
باید مبلغان دین بخشی از توان و فرصت خود را معطوف به تخاطب واقعی و فردبهفرد با افرادی از جامعه کنند که پیام دین را یا کمتر دریافت کردهاند یا بهصورت تحریفشده و مغرضانه از بلندگوهای دشمن شنیدهاند.
گرچه اصلاحطلبان ساختاری و تحولگرایان از پیشنهاد حجاریان استقبال و آن را در راستای معنادار ساختن انتخابات تعریف میکنند، اما طیف اصلاحطلبان تکنوکرات با انتقاد از حجاریان بیان این مطالب را در راستای رادیکال شدن فضا و به ضرر جریان اصلاحات دانسته و تأکید میکنند تجربه تاریخی به جریان اصلاحات ثابت کرده هر وقت این جریان رادیکال شده توفیقات آن نیز کمتر بوده است.
روزنامه جوان نوشت: حجاریان امروز نظام و حاکمیتی را زیر سؤال میبرد که در بستر همین نظام و قانون اساسیاش، او و جریان سیاسیاش تا بالاترین مناصب این حکومت مسئولیت گرفتهاند و تا زمانی که مردم با انتخابات، آنها را حذف نکردهاند، هیچ کرسی از این نظام را ترک نکردند.
در مسئله پوشش از نگاههای افراطی و تفریطی باید دوری کنیم. اگر یک دختر دانشآموز جوراب سفید میپوشید از مدرسه اخراج میشد. تأکید میشد که مانتوها هم از رنگهای تیره باشد. ما دچار فقدان شادی در جامعه هستیم.
مشکلات اقتصادی در بخشی از بدحجابیها مؤثر است و در واقع نارضایتی در دیگر حوزهها خود را در قالب لجبازی در این حوزه نشان میدهد که با کاهش مشکلات اقتصادی این لجباریها هم کم خواهد شد.
روزنامه جوان نوشت: آقای عبدی! مخاطب این «شما» چه کسی است؟ ترامپ یا آنها که «نواصولگرا» مینامید؟! اگر به نواصولگرایان کنایه میزنید، آنها الان در تلاش برای توافق هستهای با غرب هستند و در زمان خروج امریکا از برجام، نه در دولت روحانی بودند، نه در طرف ترامپ، نه سرپیاز نه تهپیاز. چرا باید حالا به آنها بگویید «انتخاب با شما»؟! در این نوشته با خودتان سخن میگویید یا با دیگران؟!
از استوریهای مضحکی که در روزهای تعطیل ۱۴ و ۱۵ خرداد در فضای مجازی دست به دست شد، این محتوا بود که از این تعطیلات استفاده کنید، شاید سال دیگه این موقع تعطیل نباشد! کنایه از اینکه تا سال دیگر، براندازان موفق شدهاند و ایران را گرفتهاند! سال گذشته هم میگفتند «امسال سال خونه» و از سرنگونی جمهوری اسلامی ایران شعار میساختند، با این حال سال تمام شد و اتفاقی نیفتاد.
دولت رضا پهلوی طی قراردادی با دولت وقت افغانستان، آب هیرمند را به صورت ۵۰ – ۵۰ با این کشور سهیم شد؛ قراردادی که در سال ۱۳۱۷ به امضای سیدباقر کاظمی و علیمحمدخان، وزرای خارجه ایران و افغانستان رسید. این در حالی بود که تا پیش از آن، سهم حقابه ایران از رود هیرمند، بیش از ۵۰ درصد بود و البته افغانها به این مسئله اعتراض داشتند و حتی در مورد همین قرارداد هم مجلس افغانستان زیر بار تصویب آن نمیرفت و خواستار سهم بیش از ۵۰ درصد از آب هیرمند بود!
نمایندگان مجلس شورای اسلامی اگر واقعا دغدغه جوانی جمعیت کشور را دارند، باید قوانین کشور را در مسیر تسهیل ازدواج جوانان، حمایت یارانهای از خانوادههای پرجمعیت و کاهش هزینههای معیشتی مردم تغییر دهند، نه اینکه با بالابردن مخارج زندگی عامه مردم، ژست حامی فرزندآوری به خود گرفته و مخارج افزایش عائله یک گروه را از جیب گروهی دیگر تأمین کنند.
روزنامه جوان نوشت: این جماعت تا همین چند ماه پیش که از فقر چهرههای مؤثر و موجه اصلاح طلبی رنج میبردند، تلاش کردند که از لاریجانی و حتی ناطق نوری به عنوان سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس بهره ببرند و یا دستکم حمایت آنها را برای دفاع از لیست آینده اصلاح طلبان جلب نمایند.
روزنامه جوان: تصویر زنان با موهای باز و سرهای برهنه رفتهرفته در سطح شهر بیشتر نمود مییابد. زنان و دخترانی که اگر چه تعدادشان به نسبت بانوانی که حجاب شان را رعایت میکنند بسیار کمتر است، اما نوعی از بیقانونی و عصیانگری را به نمایش میگذارند.
روزنامه جوان نوشت: از بی منطقی اظهارات عارف همین بس که او در حالی میگوید نباید با سبک زندگی بخشی از افراد مقابله کرد که متوجه نیست این حرف به معنی رواداری حضور همجنسبازها، پدوفیلها و... در جامعه است. گزاره مورد اشاره عارف یعنی او عملاً قائل به نگاه منطقی و اهمیت نظر قانون درباره زندگی اجتماعی افراد نیست!
روزنامه جوان نوشت: وقتی نگاه دشمن به حجاب زنان این مرز و بوم حکم پرچمی را دارد که همواره در اهتزاز است و همچون موشک به سمت دشمن شلیک میشود، باید هم کشف حجاب را علاوه بر حرام شرعی، یک حرام سیاسی دانست.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از جمهوری اسلامی، انتظار اینست که حتی از سازمان ملل نیز سبقت گرفته و برای پایان دادن به جنگ اوکراین که صلح جهانی را به خطر انداخته و مشکلات جدی زیادی برای اقتصاد جهان به وجود آورده، تلاشهای بیوقفه نماید نه آنکه به چنین قطعنامهای رأی ممتنع بدهد!
روزنامه جوان روزنامه حامی دولت از قطع اینترنت در روزهای ۵ شنبه و جمعه انتقاد کرد.
روزنامه جوان در مطلبی به این پرسش پاسخ داد که چرا جمهوری اسلامی بهائیان را از برخی حقوق محروم میکند. به نوشته این روزنامه اگر بهائیان عقاید خود را بروز ندهند میتوانند زندگی عادی داشته باشند.
روزنامه جوان نوشت: چرا قاضی دادگاه و قضات دیوان عالی کشور که این حکم را تأیید کردهاند، باید مستندات حقوقی پرونده را کنار بگذارند و روی حدس و گمانهای امثال شکوریراد پرونده را پیش ببرند؟!
عبدالله گنجی در روزنامه جوان نوشت: مسئله اصلی این است که بدانیم تفاوتهای امر فقهی در عرصه حکومت و سیاست و اجتماع با عرصه فردی چیست؟ تبعات، محاسن، پیامدها و بازتابها، سرمایهسازیها و سرمایهسوزیها چیست و تأثیر آن در آینده مردمسالاری درون دینی چگونه است؟ این ملاحظات میتواند دریچهها و چشماندازها را متفاوت نشان دهد.
تمامی حقوق این سایت متعلق به آیلوک میباشد. سایت مپ