سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان گفت: ایران یکی از شرکای اصلی ارمنستان است و در آینده خواهیم دید این روابط در همه‌ی زمینه‌ها قوی‌تر نیز خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور گفت: سوابق روابط ایران و پرو حاکی از آن است که دو کشور همواره علاقمند به گسترش همکاری‌های فیمابین بوده‌اند.
نخست‌وزیر ارمنستان امروز با شرکت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: روابط ایروان با ایران در حال توسعه است.
رئیس‌ جمهور ترکیه و نخست‌وزیر ارمنستان در جریان رایزنی امروز در خصوص روند عادی سازی روابط دو جانبه گفتگو کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان از آغاز دور جدیدی از رایزنی‌ها میان ایروان و باکو از فردا و به‌منظور عادی سازی روابط فیمابین در واشنگتن خبر داد.
سفیر روسیه: باید بگویم که ما در روند عادی سازی در قفقاز جنوبی مشارکت فعال داریم. به فرمت ۳+۳ اشاره می‌کنم که در یک طرف، شامل تروئیکا یا سه کشور ارمنستان، آذربایجان و گرجستان می‌شود و تروئیکای دیگر شامل روسیه، ایران و ترکیه است. ما قویا امیدواریم که در چشم انداز قابل پیش بینی، در نهایت این نشست در چارچوب فرمت مذکور برگزار شود. اکنون نوبت تهران است که میزبان این نشست باشد و امیدوارم کمک و راه حل عملی در آن رخ دهد. البته ما مستقیماً در روند عادی سازی بین ارمنستان و آذربایجان نیز مشارکت داریم.
نخست‌وزیر ارمنستان در پیام‌هایی جداگانه به مقام معظم رهبری و رییس جمهور ایران، ضمن تبریک عید سعید فطر بر اهمیت تقویت روابط ایران-ارمنستان تأکید کرد.
در دیدار وزرای خارجه روسیه و ارمنستان پیرامون مسائلی از جمله عادی سازی روابط میان باکو و ایروان و درگیری‌ ها در قره باغ گفتگو شد.
محسن پاک‌آیین سفیر اسبق ایران درآذربایجان گفت: اگر مشکل قره‌باغ در چهارچوب احترام به تمامیت ارضی ارمنستان و آذربایجان حل و فصل شود، قطعا ما دیگر شاهد درگیری و جنگ نخواهیم بود.
محسن پاک‌آیین معتقد است که انتخابات پیش روی ترکیه اثرچندانی بر موضع جمهوری آذربایجان در قبال ایران نخواهد داشت. وی می‌گوید: «بعید است که نتیجه انتخابات ترکیه اثری بر مواضع الهام علی‌اف، رییس‌جمهور آذربایجان داشته‌باشد. مواضع آقای علی‌اف از اختلافات جمهوری آذربایجان با جمهوری ارمنستان منبعث می‌شود. جنگ اصلی بین آذربایجان و ارمنستان است، کشور‌ها و بازگیران دیگر می‌توانند نقشی داشته‌باشند، اما تا باکو و ایروان نخواهند مسائل خودشان را حل کنند، به‌طور طبیعی کشور‌های پیرامونی هم تحت تاثیر اختلافات آن‌ها قرار می‌گیرند.»
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشستی خبری در ایروان ضمن تاکید بر سیاست توسعه روابط با همسایگان، گفت ایران از همه ظرفیت و پتانسیل خود برای حل مسائل منطقه از طریق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز استفاده خواهد کرد.
رئیس جمهور ضمن تاریخی توصیف کردن روابط ایران و ازبکستان گفت: دو کشور اقدامات خوبی برای توسعه روابط انجام دادند، اما با توجه به ظرفیت‌های متقابل، باید با تلاش بیشتر سطح روابط را گسترش دهند.
وزیر امور خارجه کشورمان روابط میان ایران و ارمنستان را تاریخی خواند و با اشاره به دیدار بسیار خوب و مهم مقامات عالی‌رتبه دو کشور در تهران و توافقات انجام شده، افزود خوشبختانه ما در مسیر اجرای نقشه راه دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه حرکت می کنیم.
رئیس جمهور گفت: دو کشور بزرگ ایران و چین ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ارتباطات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
زاکانی در ابتدای این مراسم گفت: یکی از سیاست‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران برقراری ارتباط، همکاری و حسن همجواری با کشورهای همسایه‌اش است. ارمنستان نیز در نزد ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و علاقه‌مند به گسترش روابط میان دو کشور هستیم.
جمهوری اسلامی در مناقشۀ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقۀ قره‌باغ، به‌طور رسمی طرف باکو را گرفته، با این حال، دولت الهام علی‌اف مدعی است که تهران به دلیل روابط گرم و صمیمانه اش با ارمنستان عملاً در کنار ایروان قرار گرفته است.
وزیر صمت در دیدار با وزیر دارایی ارمنستان گفت: قطعا وقتی الحاق ایران به اوراسیا کامل شود روابط بین دو کشور بهتر و سریع‌تر رشد خواهد کرد.
وزیر صمت در دیدار با وزیر دارایی ارمنستان گفت: قطعا وقتی الحاق ایران به اوراسیا کامل شود روابط بین دو کشور بهتر و سریع‌تر رشد خواهد کرد.
رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، گفت: سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران نقطه عطفی در جهت ارتقا روابط میان دو کشور خواهد بود.
ولایتی خاطرنشان کرد: در بین مناطق مختلفی که در همسایگی جمهوری اسالمی ایران هستند منطقه قفقاز حساسیت خاصی دارد و لذا نسبت به این بخش از همسایگی مان حساسیت و مراقبت بیشتری داریم. یکی از عوامل بسیار مهم در برقراری صلح و آرامش میان کشورها که نقش اساسی دارد حفظ مرزهای شناخته شده تاریخی است.
نایب رییس مجلس در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان، گفت: ایران آمادگی دارد روابط اقتصادی و تجاری خود را با کشورهایی که بسترها و ظرفیتها در آنها وجود دارد، ارتقاء دهد.
وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که ایروان آماده مذاکرات صلح و عادی‌سازی روابط با جمهوری آذربایجان است.
سفارت آمریکا در ارمنستان درباره سفر هیات آمریکایی به ریاست رئیس مجلس نمایندگان این کشور به ایروان نوشت: پلوسی در این سفر به همکاری قوی میان دو کشور که ریشه در ارزش‌های مشترک و روابط دیرینه میان مردمان ما دارد، خواهد پرداخت.
سفارت آمریکا در ارمنستان درباره سفر هیات آمریکایی به ریاست رئیس مجلس نمایندگان این کشور به ایروان نوشت: پلوسی در این سفر به همکاری قوی میان دو کشور که ریشه در ارزش‌های مشترک و روابط دیرینه میان مردمان ما دارد، خواهد پرداخت.
روابط بین باکو و تهران از زمان جنگ 2020 بین آذربایجان و ارمنستان تیره و تار بوده است. در حالی که ایران بارها حمایت خود را از کنترل آذربایجان بر بسیاری از مناطقی که در جنگ اول بین دو طرف در دهه 1990 از دست داده بود، ابراز کرده است، به نظر می رسد نگران گام های بعدی بالقوه آذربایجان است که اکنون جسور شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ