سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان از آغاز دور جدیدی از رایزنی‌ها میان ایروان و باکو از فردا و به‌منظور عادی سازی روابط فیمابین در واشنگتن خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
باشگاه چلسی با نیمار برای انتقال احتمالی به استمفوردبریج مذاکره می‌کند.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: گفت‌وگوها و مذاکراتی که با تلاش و میانجیگری اتحادیه اروپا و آقای بورل انجام شد ناظر بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل در برجام است.
مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در سطح هیأت‌های بلندپایه برای تقویت روابط دوجانبه برگزار شد.
تحریم‌های اتحادیه اروپا این بار یک ستاره ایرانی را هدف قرار داده‌اند.
وزیر اقتصاد گفت: مذاکرات بسیار خوب و سازنده‌ای برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی انجام شده و به محض پایان مذاکرات از طریق رئیس کل بانک مرکزی اطلاع رسانی می‌شود.
سخنگوی اقتصادی دولت از مذاکرات وزارت صمت و بانک مرکزی برای تامین ارز واردات خودرو خبر داد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی پیشرفت داشته است و این رژیم می‌تواند خطوط ریلی اراضی اشغالی را به عربستان متصل کند.
موضوع مهم برای واشینگتن ظاهرا در وضعیت فعلی موضوع آزادی زندانیان است. البته رابرت مالی در این خصوص هم فعالیت می‌کرد و کنار رفتنش می‌تواند به این موضوع هم آسیب برساند.
وزیر امور خارجه ارمنستان پس از دیدار با وزیر خارجه اتریش اعلام کرد: زمان ادامه مذاکرات برای عادی‌سازی روابط با ترکیه فرارسیده است.
این تیراندازی در حالی رخ داد که آمریکا نشست سه روزه مذکرات جدید صلح را بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان میانجی‌گری می‌کند که جدیدترین دور برای متوقف ساختن درگیری‌هایی است که گهگاه در قره‌باغ رخ می‌دهد.
وزارت امور خارجه ارمنستان خبر داد که وزیر خارجه این کشور راهی واشنگتن شده تا از فردا در چارچوب مذاکرات با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان برای ایجاد راه حل در روابط این دو کشور مشارکت کند.
جمهوری آذربایجان و ارمنستان توافق دو کشور در خصوص مبنا قرار دادن نقشه‌های دوران شوروی در مذاکرات مرزی را رد کردند.
نخست وزیر ارمنستان می‌گوید که نتیجه مذاکرات اخیر در مسکو درباره رفع انسداد کریدور لاچین، رضایت‌بخش نبوده است.
الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهور لیتوانی در ویلنیوس گفت: ما امیدواریم که پایان مذاکرات صلح با ارمنستان، صلح بلندمدت را در قفقاز به ارمغان آورد.
دبیر شورای امنیت ارمنستان روز سه شنبه اعلام کرد که نشست برنامه ریزی شده وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، ادامه مذاکرات در آمریکا خواهد بود.
یک مقام آمریکایی به شرط محفوظ ماندن هویتش روز دوشنبه و همزمان با آغاز مذاکرات گفت: «هدف ما حصول اطمینان از انجام مذاکرات میان وزرای خارجه دو طرف برای چند روز متوالی با هدف دست‌یابی به صلحی پایدار و عادلانه است.» تمرکز این مذاکرات فارغ از دستیابی به صلح، بر «دستیابی به تفاهمی برای عادی‌سازی روابط» میان دو کشور متمرکز است.
واقعیت این است که ترکیه و روسیه برخلاف ایران تصور تهدیدآمیزی از نقش اسرائیل در جمهوری آذربایجان، کریدور زنگزور و تهدید مرز مشترک ایران و ارمنستان ندارند. اولین قدم درک این نگرانی‌ها و پیگیری احتمالی مذاکرات منطقه‌ای مشترک خواهد بود.
نشست نمایندگان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه مرزی برگزار شد.
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از عدم پیشرفت در مذاکرات میان این کشور و ارمنستان خبر داد.
باکو به آمریکا و روسیه به‌عنوان مکان‌های ممکن برای مذاکره با ارمنستان اشاره کرده است.
ناییری هوخیکیان، روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل ژئوپلیتیک از ارمنستان، معتقد است که مذاکراتی که در حال حاضر انجام می‌شود، راه به جایی نمی‌برد. به اعتقاد او جنگ ۲۰۲۰ همچنان ادامه دارد و جمهوری آذربایجان و ترکیه از مذاکرات صلح به عنوان نمایشی برای پیشبرد اهداف‌شان علیه ارمنستان استفاده می‌کنند.
کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه هفته آینده در سوچی با همتای جمهوری آذربایجانی خود و نخست وزیر ارمنستان ملاقات خواهد کرد.
وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که ایروان آماده مذاکرات صلح و عادی‌سازی روابط با جمهوری آذربایجان است.
رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان گفت: مذاکرات میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مورد مقدمات آزادسازی تجارت در مرحله قانون‌گذاری از سوی کشورها قرار دارد و طی چند ماه آینده نهایی می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ