به گفته منابع آگاه، آمریکا تصمیم دارد محموله های تجهیزات تراشه سازی به تولید کنندگان حافظه های الکترونیکی در چین از جمله «YMTC» را محدود کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایالات متحده باور دارد که این پول پس از ورود به قطر در حساب‌های محدود نگهداری خواهد شد و از آن صرفا می‌توان برای امور بشردوستانه مانند خرید دارو و مواد غذایی استفاده کرد. طرف آمریکایی معتقد است این توافق در حال حاضر تحت تحریم‌های آمریکا مجاز است. برخی در ایران ادعای ایالات متحده را رد کرده و می‌گویند که تهران کنترل کامل وجوه را در دست خواهد داشت.
رویترز درباره شروط تحمیلی ایران برای آزادی ۵ زندانی آمریکایی نوشت: تهران در فرایند راستی آزمایی و در صورت آزادی اموال مسدود شده خود احتمالا در ماه سپتامبر زندانیان دو تابعیتی را آزاد کند.
یک منبع آگاه خبر داد: پس از انتقال قطعی منابع مسدود شده ایران به حسابی در قطر، زندانی‌های آمریکایی خارج می‌شوند.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که تهران و واشنگتن درباره آزادی زندانیان آمریکایی در مقابل آزادسازی شش میلیارد دلار از دارایی های نفتی مسدود شده ایران به توافق رسیده اند.
ایستوان ساپودی، از موسسه نجوم دانشگاه هاوایی، بر این باور است که می‌توانیم یک سیارک را بگیریم، آن را مقابل زمین پارک کنیم و یک چتر آفتابی به آن ببندیم تا مقداری از نور خورشید را مسدود کند.
برای احیاء برجام و برداشتن تحریم‌ها دو فرصت داشتیم که هر دو فرصت از دست رفت. یکی اواخر اسفند ۹۹ یا اوایل ۱۴۰۰ بود که به دلیل انتخابات ریاست جمهوری خواسته شد که در دولت سیزدهم انجام شود و فرصت دیگر اواسط سال گذشته زمانی که بورل سفری به تهران کرد و مذاکراتی انجام داد، نتیجه این مذاکرات را با طرف آمریکایی صحبت کرد و آقای باقری به قطر رفتند و شرایط تغییر کرد و آن فرصت هم از دست رفت.
وزیر دفاع چین از اقدام نیروی دریایی این کشور در مسدود کردن مسیر ناوهای آمریکایی و کانادایی در تنگه تایوان با یک ناوجنگی، دفاع کرد.
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: رای دادگاه لاهه تازه صادر شده است و باید این رای را به مرکز امور حقوقی بین المللی ابلاغ کنیم تا به طرف آمریکایی پیشنهاد دهند و با نماینده طرف مقابل وارد مذاکره شوند. وی افزود: مذاکرات با امریکا در خصوص پرداخت خسارت برخی اموال مسدود شده، صرفا به معاونت حقوقی مربوط می‌شود و ذیل وزارت امور خارجه تعریف نمی‌شود.
این مار کوچک که از قضا سمی هم نیست، به تیره قمچه‌ماران تعلق دارد و بومی سرزمین‌های محدودی در آمریکای شمالی است.
دولت بایدن روز سه شنبه از بررسی نظرات عموم مردم برای وضع قوانینی در مورد سیستم‌های هوش مصنوعی خبر داد.
دادستان کل آمریکا روز جمعه به وقت محلی با تکرار اتهام زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و در هراس از نفوذ منطقه‌ای ایران ادعا کرد: آمریکا عملیات بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای قاچاق سلاح جنگی به یک گروه شبه نظامی در یمن را مختل کرده است.
آمریکا با ارائه لایحه ای جدید سعی دارد محصولات و سرویس های ICT مرتبط با دولت های متخاصم خود از جمله چین، ایران، کره شمالی، روسیه، کوبا، ونزوئلا را محدود کند.
«رند پائول» سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا تلاش برای ممنوعیت سریع اپ چینی تیک تاک را مسدود و دلیل آن را نگرانی درباره آزادی بیان و برخورد نامتوازن با شبکه های اجتماعی اعلام کرد.
ساعتی پیش وبگاه شبکه «العربیه» در توییتی مدعی شد که قرار است در ازای آزادی سه شهروند آمریکایی توسط ایران، سه کشور عراق ، ژاپن و کره جنوبی دارایی‌های مسدود شده ایران را آزاد کنند.
۲ سناتور آمریکایی تصمیم دارند لایحه ای ارائه کنند که به دولت اجازه می دهد محصولات فناوری خارجی مانند اپ تیک تاک را ممنوع یا مسدود کند.
وال استریت ژورنال فاش کرد وزارت خزانه داری آمریکا مشغول آماده سازی یک برنامه  جدید است که سرمایه گذاری در بخش های خاصی از کشورهای متخاصم را ممنوع می کند.
هنوز عامل این حادثه امنیتی مشخص نیست، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی حاضر در محل، از فریاد‌های بلند افسران پلیس خبر می‌دهند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: دامنه تحریم‌ها به کشور‌های دوست ما از جمله چین، امارات و عراق هم کشیده شده است و آن‌ها نیز از تحریم‌های آمریکایی تبعیت می‌کنند و ارتباط خود را با ایران از نظر تجاری محدود کرده‌اند؛ بسیاری از شرکت‌ها مستقیم با ایران ارتباط ندارند و با واسطه کار می‌کنند.
طائب افزود: بنابراین هم آمریکایی ها و هم اسرائیلی ها معتقدند که زمان محدودی در اختیار دارند و وقت ندارند، لذا تا قبل از سال ۲۰۳۰ باید بتوانند مسائل خودشان را که هم داخلی و هم چالش های بین المللی است، حل کنند.
مطابق توضیحات دولت آمریکا، در نتیجه این تحریم‌ها تمامی دارایی‌ها و سهام تحت تملک این افراد که در ایالات متحده یا در اختیار افراد آمریکایی هستند بایستی مسدود شده و به خزانه‌داری آمریکا گزارش شوند.
نوشهر- فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بیان جزئیات تازه و جدیدی از توقیف دو شناور بی‌سرنشین آمریکایی در محدوده دریای سرخ پرداخت.
سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: می‌خواهم به برنامه‌ریزان نظامی آمریکایی در مورد اشتباه فرضیات آن‌ها مبنی بر امکان یک درگیری هسته‌ای محدود هشدار دهم. آن‌ها ظاهرا امیدوارند که اگر چنین درگیری در اروپا با تسلیحات هسته‌ای انگلیس و فرانسه رخ دهد، ایالات متحده بتواند پشت اقیانوس پناه بگیرد.
قاسمپور - کاکس رقابتی نیست که به مسابقات جهانی صربستان محدود شود. جنگ دو قهرمان ادامه‌دار خواهد بود.
دولت بایدن در پی شناسایی محل اختفای ایمن الظواهری در افغانستان در اواخر ماه گذشته و کشتن او با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین، تصیمم گرفته است که کل دارایی دخیره شده این کشور را همچنان مسدود نگه دارد و مذاکرات با طالبان در این مورد را نیز متوقف کند.
وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت، مقامات آمریکایی مدعی هستند که یک شهروند عراقی، انگلیسی و تعدادی از شرکت‌ها سرگرم فروش نفت ایران هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ