مشهد ـ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه و زاوه از کشف بقایای اثری تاریخی حین خاکبرداری توسط بخش خصوصی در شهرستان زاوه خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چرا سازه‌ای آنسوتر از محل تخریب به یکباره به فروپاشی کامل رسیده، احتمالا نشانه‌ای آشکار از رعایت نشدن اصول ایمنی در ساخت آن ساختمان است و این سوال را به دنبال دارد که چگونه تخریب آن سازه در دستور کار قرار نداشته است؟ آیا قوانین و مقررات به شکل سلیقه‌ای و موردی اجرا می‌شود و ممکن است در مجاورت یک سازه ناایمن که حکم تخریبش نیز صادر شده، سازه‌ای به این شدت ناامن، بی هیچ خللی برپا شود؟
یک گردشگر در حین بازدید از هرم مشهور و مرموز سنفرو در مصر متوجه سازه‌ای سنگی در کف زمین و در نزدیکی هرم شد.
اودیون ایگالو، بازیکن سابق الهلال، به صراحت توضیح داد که چرا بسیاری از بازیکنان به لیگ برتر فوتبال عربستان سعودی نقل مکان می‌کنند.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس بررسی‌ها، یک سوم از ساختمان‌ها از لحاظ سازه‌ای ناایمن شناسایی شدند و پیشنهاد قوه قضاییه تخلیه و تعطیلی این ساختمان‌ها بود.
با نصب سازه‌های جانبی سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی، این سکو برای آغاز عملیات پیش راه اندازی آماده می‌شود.
عملیات نصب سازه‌های جانبی نخستین عرشه فاز ۱۱ پارس جنوبی در بلوک گازی این طرح در آب‌های خلیج فارس پایان یافت.
پیروزی ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا و پیشبرد پرونده هسته‌ای صلح آمیز در کنار تمجید از سرباز مصری که عملیات ضدصهیونیستی انجام داد، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
چنین سازه‌هایی می‌توانند میزان انتشار کربن در حین ساخت و ساز را به‌طور معنی‌داری کاهش دهند. حتی در صورت نیاز به تخریب ساختمان، شاید بتوان از مواد به‌کار رفته، در جایی دیگر برای احداث سازه‌ای دیگر هم استفاده کرد.
در شهر اصفهان بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارنفر جمعیت در پهنه‌های فرونشستی آن زندگی می‌کنند و در مراکز جمعیتی اطراف آن، بیش از ۴۰۰ بنای تاریخی و بافت تاریخی ثبت شده که تمام آن‌ها در پهنه‌ها و زون‌های فرونشست قرار گرفته‌اند. درواقع می‌توان گفت بیش از نیمی از بافت‌های تاریخی ارزشمند شهر اصفهان در زون‌های فرونشستی جای گرفته‌اند. این بافت‌ها سازه‌های اسکلت‌داری نیستند و به‌همین‌خاطر هم براثر نشست‌های نامتقارن به‌شدت آسیب می‌بینند.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در محل‌هایی که تماشاگران در ورزشگاه آزادی مستقر می‌شوند هیچ نگرانی بابت ایمنی و سازه‌ای وجود ندارد.
نوکیا ۱۱۰۰ گوشی موبایل ساده‌ای که سال ۲۰۰۳ به دنیا معرفی شد، تا امروز عنوان پرفروش‌ترین گوشی تاریخ را در اختیار دارد و حتی پرفروش‌ترین مدل‌های آیفون هم به رکوردش نرسیده‌اند!
شهردار منطقه ۵ تهران از جمع‌آوری سازه‌های غیر مجاز و پر تخلف جنب شهر سنگ خبر داد.
مدیر تئاتر شهر با انتقاد از وضعیت نابسامان بنای تاریخی تئاتر شهر گفت: شاهدیم کنار این بنای ۵۰ ساله اتفاقات مختلفی می افتد آتش روشن کرده و سازه‌های جدیدتری را به محدوده آن اضافه می‌کنند.
ویدیویی از ستون چرخان با مقیاس زلزله که در مسجد مرکز کامی کشور ترکیه واقع شده است را ببینید. آن‌ها که در اصل توسط معمار عثمانی میمار سینان (۱۴۹۰-۱۵۸۸) طراحی شده اند، قادر به تشخیص تغییر شکل‌های سازه پس از زلزله هستند.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: مشاور سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کارشناسی سازه‌های آبخیزداری بالادست زاینده‌رود را آغاز کرده و تابستان۱۴۰۲ نتایج مشخص خواهد شد.
اصفهان- سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب روان‌آب در پی بارش‌های اخیر در سازه‌های آبخیزداری استان استحصال شد.
معاون وقت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: برای اینکه با فلز پل، یک سازه دیگر طراحی شود؛ مشاوران را فراخوانده و حتی قطعات را به آزمایشگاه فولاد فرستادند اما نتیجه بررسی مشاوران و آزمایشات نشان داد که این فلز یا فولاد قابلیت استفاده در پروژه های سازه‌ای و بارگذاری سنگین که خودرو یا انسان از آن عبور کند را ندارد؛ پس موضوع ساخت «پل سبز زندگی» با استفاده از فلز پل گیشا از برنامه شهرداری حذف شد.
یافته‌ها نشان می‌دهد که میمون‌های کپوچین در شمال شرقی برزیل قادر به ساخت و استفاده از ابزار‌های سنگی بسیار متنوعی هستند. همان‌طور که اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ گفته شده بود، این یافته‌ها احتمال ساخت این ابزار‌ها توسط میمون‌ها را قوت بخشید.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از برگزاری مناقصه خرید هزار و ۵۰۰ دستگاه دوربین برای مترو تهران خبر داد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از برگزاری مناقصه خرید هزار و ۵۰۰ دستگاه دوربین برای مترو تهران خبر داد.
«کلیسای جامع اولم» در جنوب آلمان کنونی که با ارتفاع ۵۳۰ فوت بلندترین کلیسای جهان است، ۵۱۳ سال طول کشید تا کامل شود. کلنگ احداث این کلیسا در سال ۱۳۷۷ زده شد، اما حدود دو سده بعد به دلیل آغاز اصلاحات پروتستان و جنگ‌های مذهبی متعاقب آن، کار ساختن کلیسا در سال ۱۵۴۳ متوقف شد. این پروژه ۳۰۱ سال بعد از سر گرفته شد و در سال ۱۸۹۰ به پایان رسید.
استادیوم ۹۷۴ که سازه‌ای خاص و موقت محسوب می‌شود در شلوغ‌ترین روزهای دوحه میزبان بزرگ‌ترین فشن‌شو جهان خواهد بود.
ماجرای این درگیری مرگبار در نیمه شب یازدهم مهر هنگامی رقم خورد که جوان موتورسواری وارد خیابان ابوطالب ۶۲ شد و به حرکت خود ادامه داد. در همین حال نوجوان ۱۷ ساله‌ای که او نیز گاز موتورسیکلت را می‌فشرد در تاریکی شب کنار موتورسوار ۲۱ ساله قرار گرفت و ناگهان چشمش به راکب موتورسیکلت خیره ماند.
شهردار منطقه ۱۸ گفت: سازه‌ای در منطقه ۱۸ در مدت ۴۸ ساعت بیش از ۶ طبقه اسکلت زده بود، اما امروز این سازه تخریب می‌شود ما فقط در یک روز ۱۲ ویلا ساخته شده را تخریب کردیم که این کار در تاریخ شهرداری تهران بی سابقه بوده است.
ماجرای این پرونده جنایی از سپیده دم شنبه گذشته (بیست و ششم شهریور) در حالی آغاز شد که جوان ۳۳ ساله‌ای به نام «فاروق» با پدرزنش تماس گرفت و به او گفت: «چند مرد ناشناس نقابدار به من و خواهرزاده ام (حسین – ک) در تاریکی شب حمله ور شدند که من با زیرکی وسرعت عمل خوب از چنگ آن‌ها گریختم، اما خواهرزاده ام را محاصره کردند و او را به حدی کتک زدند که پیکر نیمه جانش در بیابان‌های اطراف اسماعیل آباد رها شده است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ