وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه ای از اعلام خبر کشته شدن سرکرده سازمان تروریستی القاعده استقبال کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نیمار با جدایی از پاری سن ژرمن به باشگاه الهلال عربستان سعودی با انتقالی به ارزش ۸۶ میلیون پوند موافقت کرد و به اقامت ۶ ساله خود در پاریس پایان داد. با توجه به موفقیت آمیز بودن تست‌های پزشکی، قراردادی دو ساله با تیم الهلال در ریاض امضا خواهد کرد و تبدیل به سرشناس‌ترین بازیکنی خواهد شد که در تابستان با هزینه‌های گزاف نقل و انتقالات به لیگ برتر عربستان پیوسته است.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، پیش از ظهر پنج شنبه (۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ) وارد ریاض پایتخت عربستان شد و در بدو ورود مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.«حسین امیرعبداللهیان» به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» و به منظور دیدار با همتای سعودی خود و برخی دیگر از مقامات عالی‌رتبه این کشور به عربستان سفر کرده است.
نخست وزیر ژاپن در جریان سفری رسمی وارد جده عربستان شد و مورد استقبال مقامات سعودی قرار گرفت.
عربستان سعودی از تیم فیفا رژیم صهیونیستی در جریان حضور در فینال جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای استقبال کرده است.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به چین سفر کرده در سخنانی عنوان کرد که جهان عرب از آشتی ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کند.
خبرنگار شبکه المنار تصاویری از فضای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران محل برگزاری نشست خبری حسین امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود منتشر کرده است. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ظهر امروز شنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
سخنگوی دولت عراق بر اهمیت بهبود روابط ایران و عربستان سعودی تاکید کرد و در عین حال احتمال میانجی‌گری بغداد در موضوع روابط تهران و قاهره را رد نکرد.
در حالی که دستگاه پروپاگاندای غرب در حال انتشار خبر اختلاف روسیه و عربستان سعودی در اوپک پلاس بود، ریاض با کاهش تولید نفت از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا استقبال کرد.
اداره کل صدور مجوزات عربستان سعودی از آمادگی این اداره طی دوره آتی برای اجرای اقدامات لازم در خصوص استقبال از مهمانان خانه خدا در موسم حج امسال خبر داد.
احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان عکس‌هایی از لیونل مسی اسطوره فوتبال آرژانتین را به همراه خانواده اش در جریان سفرش به عربستان سعودی به اشتراک گذاشت. وزیر گردشگری عربستان گفت: خوشحالم از حضور مسی و خانواده اش در عربستان سعودی تا از مقاصد مختلف گردشگری ما لذت ببرند. ما از بازدیدکنندگانی از کشور‌های مختلف جهان استقبال می‌کنیم تا از سفری بی نظیر به عربستان لذت ببرند.
سخنگوی وزارت خانه چین ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان سعودی برای بهبود روابط، از آمادگی پکن برای کمک به تقویت امنیت و ثبات غرب آسیا خبر داد.
وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان از توافق ایران وعربستان سعودی استقبال نمود و ابراز اطمینان کرد این امر منجر به تقویت مواضع جهان اسلام شود.
شورای وزیران عربستان سعودی با برگزاری نشستی در ریاض با استقبال از تداوم گفتگوهای سازنده میان تهران و ریاض ابراز امیدواری کردند توافق جدید آثار مثبتی در دو کشور و منطقه برجای خواهد گذاشت.
شورای وزیران عربستان سعودی با برگزاری نشستی در ریاض با استقبال از تداوم گفتگوهای سازنده میان تهران و ریاض ابراز امیدواری کردند توافق جدید آثار مثبتی در دو کشور و منطقه برجای خواهد گذاشت.
وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط فیمابین استقبال کرد.
وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان از توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط فیمابین استقبال کرد.
عضو حزب کارگزاران سازندگی با استقبال از توافق ایران و عربستان گفت: ترجیح منافع ملی بر سایر اهداف، توجه به تقویت صلح و ثبات در منطقه و افزایش و گسترش روز به روز روابط با کشورهای همسایه، راهکاری است که می‌تواند در عمل جایگاه جمهوری اسلامی را در روابط بین‌الملل و مناسبات منطقه هرچه بیشتر به نقطه مطلوب نزدیک کند.
در بیانیه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه «اتحادیه اروپا تلاش‌های دیپلماتیک منجر به این گام مهم را تقدیر می‌کند» آمده است: از آنجایی که هم عربستان سعودی و هم ایران برای امنیت منطقه محوری هستند، از سرگیری روابط دوجانبه آن‌ها می‌تواند به ثبات کل منطقه کمک کند.
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای از توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد و آن را گامی در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه دانست.
گروه های مختلف فلسطینی با صدور بیانیه هایی جداگانه از توافق میان تهران و ریاض استقبال کردند.
«وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز جمعه گفت: مذاکرات و گفتگوی عربستان سعودی و ایران در پکن، پیروزی صلح است.
وزیر امور خارجه: بازگشت روابط ریاض با تهران را به حالت طبیعی هم به نفع دو کشور و هم به نفع منطقه می‌دانیم. جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت‌وگو و تعامل با عربستان سعودی استقبال کرده و با نقش‌آفرینی عراق پیشرفت خوبی در پنج دور گفت‌وگوهای قبلی داشته‌ایم و اکنون در حال تنظیم مرحله جدیدی از گفت‌وگوها هستیم.
پس از استقبال سرد عربستان از بایدن، حال برخی منابع از آماده سازی ریاض برای استقبال از رئیس جمهور چین خبر می دهند.
به نظر می‌رسد رهبران جهان از محمد بن سلمان برای بازگشت به جمع شان استقبال می‌کنند.
دولت ترکیه ، عربستان سعودی و شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه هایی جداگانه از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن استقبال کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ