سخنگوی وزارت خانه چین ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان سعودی برای بهبود روابط، از آمادگی پکن برای کمک به تقویت امنیت و ثبات غرب آسیا خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دنیله ده روسی، اسطوره باشگاه رم، با شماره پیراهن لئاندرو پاردس، خرید جدید این تیم شوخی کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه از پایان موفقیت‌آمیز عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در آب‌های نزدیک سواحل بندر الحدیده یمن در دریای سرخ و جلوگیری از خطر نشت آن، استقبال کرد.
کیلیان امباپه در اقدامی غیرمنتظره در تمرین پاری سن ژرمن شرکت کرد و بازیکنان این تیم از او مثل بازیکنی تازه‌وارد استقبال کردند.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توافق تهران و واشنگتن درباره آزادی زندانیان استقبال کرد.
طرفداران تراکتور برای تماشای بازی مقابل ستارگان سپاهان اصفهان به دنبال حضور در استادیوم نقش جهان و همراهی و حمایت از تیم خود هستند.
رئیس مجلس ملی ویتنام، با حضور در بهارستان مورد استقبال رسمی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
دقایقی قبل وونگ دین هوئه رئیس مجلس ملی ویتنام در راس هیاتی بلندپایه با استقبال رئیس مجلس شورای اسلامی وارد بهارستان شد.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد: پکن از سفر «جوزف بورل» به‌چین استقبال می‌کند.
وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که طرف چینی از بلینکن خواست تا به اصل چین واحد پایبند باشد و از استقلال تایوان حمایت نکند.
آرژانتین پس از پیروزی برابر استرالیا در پکن، دیشب وارد اندونزی شد تا دو روز بعد برابر تیم ملی این کشور قرار بگیرد. استقبال ویژه‌ای نیز از قهرمانان جهان صورت گرفت.
اگر چینی‌ها در جریان دیدار محمود عباس از پکن طرح صلح یا ابتکاری برای میانجیگری بین دولت خودگردان و اسرائیل ارائه کنند، مورد استقبال سعودی‌ها و حتی آمریکا قرار خواهد گرفت و در آن صورت، مقابلۀ رسمی و علنی جمهوری اسلامی با آن، به قیمت به‌هم خوردن روابط با پکن و منجمد شدن رابطه با عربستان تمام خواهد شد. با این حساب، به نظر نمی‌رسد که جمهوری اسلامی به مقابلۀ علنی با چنین ابتکاری برخیزد.
رییس جمهور چین از رویکرد اتحادیه عرب در وحدت و یکپاچگی کشورهای عضو این اتحادیه استقبال کرد
پکن اعلام کرد که اقدامات رئیس تایوان در واقع تحریک آمیز و با هدف کسب استقلال با اتکا به ایالات متحده است.
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
کیهان نوشت: با سفر گروسی به ایران و نشانه‌ها و آثار مثبت سفر، از جمله عدم انتشار بیانیه شورای حکام، که فضای مناسب و مثبتی ایجاد کرده بود؛ ناگاه خبر درجه اول تجدید روابط عربستان و ایران، بعد از اجلاس سه جانبه در پکن، مثل بمب در ایران و منطقه بلکه جهان صدا کرد! خبر آن چنان حائز اهمیت بوده است که اتحادیه اروپا بیانیه داد، آمریکا نتوانست موضوع را نادیده بگیرد، موج مثبت فراگیری در کشورهای اسلامی و عربی و در میان مفسران و تحلیل‌گران منطقه برخاست و همه از آثار و عوارض مثبت و تعیین‌کننده بازسازی روابط ایران و عربستان سخن گفتند، و اما یک امّای بزرگ!
«وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز جمعه گفت: مذاکرات و گفتگوی عربستان سعودی و ایران در پکن، پیروزی صلح است.
پکن اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ قویا با استقلال تایوان مقابله و در راستای پیشبرد الحاق این جزیره به چین حرکت خواهد کرد.
چین از "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور ایران در جریان سفر اخیر او به پکن استقبال مودبانه‌ای به عمل آورد. با این وجود، اولویت‌های استراتژیک چین جای دیگری می‌باشد و پکن ایران را در اولویت استراتژیک خود قرار نداده است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در جریان سفر رئیس جمهور رئیسی به پکن، چندنکته در تبلیغات رسمی برجسته شد. یکی استقبال رسمی بود که از مصادیق «آفتابه لگن هفت دست» بود و چیز تازه‌ای نبود به ویژه آنکه رئیس جمهور چین حاضر نشد تا کنار خودروی رئیس جمهور کشورمان بیاید. دوم اینکه بر اجرائی شدن قرارداد همکاری ۲۵ ساله دو کشور تأکید شد که آنهم اولاً به مثابه وعده سرخرمن است.
دیدار با رئیس جمهور چین و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه در حضور روسای جمهور دو کشور و همچنین دیدار نخست‌وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین با دکتر رئیسی از جمله برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس جمهور در این سفر سه روزه است.
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن استقبال از سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن ابراز امیدواری کرد که واشنگتن رویکردش به چین را تغییر دهد.
به نظر می رسد سفر اخیر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی و استقبال گرم مقامات عرب از وی تنها در حد دیدارهای روتین باقی نمانده و پیام هایی را برای واشنگتن مخابره کرده است.
دفتر امور تایوان در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت، پکن از حامیان استقلال تایوان خواسته است تا "سر عقل بیایند" و بفهمند که اگر قانون را نقض کنند "به شدت مجازات خواهند شد."
چانگ هوآ سفیر پکن در تهران در توییتر نوشت: «چین قاطعانه با هرگونه مداخله نیرو‌های خارجی در امور داخلی خود مخالف است و اجازه «استقلال تایوان» به هر شکلی که باشد، نمی‌دهد».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ