محققان کشور طی تحقیقاتی موفق به تشخیص محل تومورهای سرطانی با روش ساده و کم هزینه شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چرا سازه‌ای آنسوتر از محل تخریب به یکباره به فروپاشی کامل رسیده، احتمالا نشانه‌ای آشکار از رعایت نشدن اصول ایمنی در ساخت آن ساختمان است و این سوال را به دنبال دارد که چگونه تخریب آن سازه در دستور کار قرار نداشته است؟ آیا قوانین و مقررات به شکل سلیقه‌ای و موردی اجرا می‌شود و ممکن است در مجاورت یک سازه ناایمن که حکم تخریبش نیز صادر شده، سازه‌ای به این شدت ناامن، بی هیچ خللی برپا شود؟
سرویس سلامت ملی انگلیس(NHS) برای نخستین بار از ربات ها برای انجام بیوپسی استفاده کرد و امیدوار است این فناوری تشخیص سرطان ریه را ارتقا دهد.
اگر مخلوط ما با اضافه کردن سرکه کف کند نشان می دهد که عسل طبیعی نیست در غیر این صورت می توان تا حدودی به طبیعی بودن آن پی برد.
محققان دانشگاه تهران در طرحی با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور موفق به طراحی و ساخت زیست‌حسگر نوری میکروفلوئیدی برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات شدند.
محققان نشان دادند که با استفاده از نانولوله‌ها و به کارگیری آن در کروماتوگرافی و طیف‌سنجی جرمی، می‌توان با دقت و صحت بالا باقیمانده‌های آنتی‌بیوتیک آمینوگلیکوزید را در محصولات آبزی مشخص کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام : قرار نیست همه کسری نیاز داخل از محل واردات تامین شود. همانگونه که در مورد واردات دارو و تجهیزات پزشکی، اختیار به دولت داده شده است، در مورد خودرو هم می‌توان اختیار را به دولت داد. مجمع در خصوص واردات خودرو نظر مساعد داد، در این مورد هم می‌تواند موافقت کند.
چرخ دستی‌های سوپرمارکت‌ها ممکن است با چرخ‌های ضعیف و قاب‌های زنگ‌زده‌شان شناخته شوند، اما محققان می‌گویند این چرخ دستی‌ها می‌توانند با کمک به شناسایی افراد در معرض خطر سکته از طریق حسگر‌های موجود در دسته‌هایشان، برای نجات جان انسان‌ها مفید باشند.
با همکاری راهبردی دو شرکت و ترکیب فناوری آنها، تراشه‌های گرافنی ساخته شده که به سرعت می‌تواند چندین پاتوژن را در نمونه‌های خون یا بزاق تشخیص دهد.
یک فناوری جدید می‌تواند سقوط افراد را ۳۲ روز قبل از وقوع آن تشخیص دهد که به طور قابل توجهی به سالمندان کمک خواهد کرد.
نتایج مطالعه‌ای نشان داد، افرادی که بیش از ۹ ساعت در شب می‌خوابند، دو برابر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند. با این حال، کسانی که بین ۵.۵ تا ۷.۵ ساعت در شب می‌خوابند، حتی زمانی که از عوارض اولیه بیماری آلزایمر رنج می‌برند، کاهشی در سلامت شناختی خود مشاهده نمی‌کنند.
رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت که 10 خرداد نتایج نهایی در این خصوص اعلام می شود ولی باشگاه ها می توانند امشب در سامانه مذکور، از نتیجه اولیه اطلاع کسب کنند.
یک ابزار تازه مبتنی بر کریسپر می تواند باکتری را در بزاق دهان ردیابی کند.
رایج ترین داروهای تجویزی که افراد به آن حساسیت دارند پنی سیلین است اما آلرژی واقعی دارویی امری نادر است. هیچ راهی برای کسی اطمینان از حساسیت به یک دارو پیش از مصرف آن وجود ندارد. اگر پس از پس از آغاز مصرف یک داروی جدید علائم یا واکنشی را مشاهده کردید فورا به پزشک خود اطلاع دهید.
اجلاس ملی «نخبگان نظریه پردازی سیاست گذاری کلان در جمهوری اسلامی» سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد.
تحقیقات در مورد رفتار سازمانی خواب را عامل مهمی برای موثر بودن در کار تشخیص داده است. یافته‌ها نشان می‌دهند شب‌هایی که کارمندان خواب خوبی داشته اند (یعنی کیفیت یا مدت زمان خواب بیش تر) روز بعد در انجام وظایف اصلی شان بهتر عمل کرده و در محل کار مشارکت بیش تری داشته و به احتمال زیاد از همکاران شان حمایت کرده‌اند.
از بعدازظهر دیروز این پیامک برای گوشی‌های تلفن همراه با اپراتور‌های مختلف ارسال شد. مسوولان برگزاری آزمون سراسری مدعی هستند که اینترنت گوشی‌های تلفن همراه در مناطق برگزاری آزمون در ساعات صبح پنجشنبه و جمعه دچار اختلال و قطعی می‌شود در حالی که بسیاری از دریافت‌کنندگان پیامک هیچ حوزه آزمونی در محل سکونت ندارند.
محمد قبادلو در مسیر انتقال به محل وقوع جنایت برای بازسازی صحنه جرم نیز در ماشین اعلام می‌کند که اصلا پشیمان نیستم و اگر باز هم برگردم این کار را تکرار می‌کنم. پزشکی قانونی نیز درباره وضعیت روحی و روانی محمد قبادلو اعلام کرده است: معاینه روانپزشکی انجام شد با توجه به معاینه و شرح حال، نامبرده سوابقی از تشخیص و درمان اختلالات خلقی را ذکر می‌کند در حال حاضر علائم و شواهد از اختلال عمده روانپزشکی که باعث فقدان قوه تمییز و کنترل ارائه شود، در زمان وقوع جرم در نامبرده مشاهده نمی‌شود و مسئول اعمال و رفتار خود بوده است.
موکل برای پیگیری تخلفات وکیل باید به کانون وکلایی که پروانه وکیل در آنجا صادر شده است مراجعه کند، در این صورت تشخیص موجه و مورد قبول بودن شکایت موکل با دادسرای انتظامی وکلاست. رسیدگی به تخلفات وکیل در کانون محل صدور پروانه تنها در صورت تخلف از تمرکز امور وکالتی در شهری غیر از محل مجاز اعلامی در پروانه وکالت صادرشده، ممکن است.
شورای نگهبان تاکنون در چهارمرحله و آخرین بار در تاریخ ۱۰. ۷. ۱۴۰۱ حکم به بطلان معاملات به ثبت‌نرسیدۀ مذکور در مادۀ فوق را خلاف موازین شرع اعلام کرده که با اصرار نمایندگان کمیسیون قضائی مجلس بر نظر خود، این موضوع محل اختلاف احتمالاً جهت تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.
مراسم افتتاح نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام، سه شنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور سران سه قوه در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
مراسم افتتاح نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام، سه شنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور سران سه قوه در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان گفت:سطح خارجی گوشت نباید مرطوب یا خیس باشد و هیچ‌گونه بوی غیرطبیعی مثل بوی ترشیدگی و تعفن نباید استشمام شود. در محل اتصال گوشت به استخوان نیز نباید بوی غیرطبیعی به مشام برسد؛ چراکه وجود بوی غیرطبیعی در این قسمت نشانه فساد عمقی در لاشه گوشت است.
اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سی و چهارمین جلسه خود، موضوع وجوه تخصیصی از محل صندوق توسعه ملی به دستگاه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
ملک مشاع ملکی است که دارای چند مالک باشد و به نوعی به صورت مشترک مالکیت آن مال را داشته باشند. حال اگر هر یک از شرکا بخواهد این مالکیت مشترک تقسیم شود، لازم است از اداره ثبت محل وقوع ملک، افراز آن را بخواهد و اگر ملک، غیرقابل افراز تشخیص داده شد، می تواند از دادگاه فروش آن را تقاضا کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ