هنگامی که حسگر‌ها در ادرار بیمار ترشح می‌شوند، نمونه را می‌توان با استفاده از یک نوار کاغذی تجزیه و تحلیل کرد. این نوار کاغذی دی‌ان‌ای را که توسط یک آنزیم کریسپر به نام Cas ۱۲ a فعال شده، تشخیص می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پزشکان تاکید دارند که شناسایی عوامل خطرِ بیماری پارکینسون (PD) برای تشخیص زودهنگام آن امری ضروری است.
گروهی از محققان به رهبری یک پژوهشگر ایرانی موفق به آنالیز شیمیایی تک سلول انسانی شدند. این روش به تشخیص زودهنگام سرطان و درمان سریع تر آن کمک می کند.
سرویس سلامت ملی انگلیس(NHS) برای نخستین بار از ربات ها برای انجام بیوپسی استفاده کرد و امیدوار است این فناوری تشخیص سرطان ریه را ارتقا دهد.
اگر مخلوط ما با اضافه کردن سرکه کف کند نشان می دهد که عسل طبیعی نیست در غیر این صورت می توان تا حدودی به طبیعی بودن آن پی برد.
اگر به‌دلیل سابقه مصرف سیگار و سن در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان ریه هستید، غربالگری منظم سرطان ریه ممکن است برای شما ضروری باشد. غربالگری می‌تواند به تشخیص زودهنگام سرطان ریه کمک کند، آنهم زمانی‌که ممکن است درمان آن آسان‌تر باشد. غربالگری فقط برای افرادی که در معرض خطر بالای سرطان ریه هستند، توصیه می‌شود.
محققان دانشگاه تهران در طرحی با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور موفق به طراحی و ساخت زیست‌حسگر نوری میکروفلوئیدی برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات شدند.
محققان نشان دادند که با استفاده از نانولوله‌ها و به کارگیری آن در کروماتوگرافی و طیف‌سنجی جرمی، می‌توان با دقت و صحت بالا باقیمانده‌های آنتی‌بیوتیک آمینوگلیکوزید را در محصولات آبزی مشخص کرد.
چرخ دستی‌های سوپرمارکت‌ها ممکن است با چرخ‌های ضعیف و قاب‌های زنگ‌زده‌شان شناخته شوند، اما محققان می‌گویند این چرخ دستی‌ها می‌توانند با کمک به شناسایی افراد در معرض خطر سکته از طریق حسگر‌های موجود در دسته‌هایشان، برای نجات جان انسان‌ها مفید باشند.
یک نظرسنجی اخیر نشان داد که فقط ۴۸٪ از بزرگسالان اعتراف کردند که در عرض چند هفته پس از مشاهده علائم اولیه بیماری، حتی برای سرفه خونی یا توده غیر قابل توضیح، به پزشک مراجعه می‌کنند. هرکسی که هر یک از علائم زیر را دارد باید فوراً توسط پزشک معاینه شود؛ در حالی که در بیشتر موارد سرطان نیست، تشخیص زودهنگام آن می‌تواند تفاوت واقعی ایجاد کند و احتمالاً زندگی شما را نجات دهد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با توصیه به انجام تست‌های غربالگری جنین برای تمامی مادران باردار، گفت: برنامه‌های غربالگری جنین روش‌هایی آسان، ارزان و در دسترسی هستند که شانس بروز بیماری‌های مورد نظر را تعیین و امکان تشخیص زودهنگام آن‌ها را فراهم می‌نمایند.
محققان کشور در یک پروژه ای درصدد هستند تا با تست خون، به تشخیص بیماری سرطان بپردازند و درمان شخصی را از این طریق آغاز کنند.
پاپ اسمیر بهترین روش برای تشخیص زودهنگام و درمان سرطان دهانه رحم است آزمایش پاپ اسمیر با هدف بررسی سرطان دهانه رحم انجام می‌شود.
محققان دستگاهی به‌نام Static Droplet Microfluidic یا SDM را توسعه داده‌اند که می‌تواند به‌سرعت سلول‌های توموری در گردش (CTC) را که از منبع سرطان جدا شده و به جریان خون آمده‌اند، پیدا کند. درنتیجه، با تشخیص زودهنگام سرطان می‌توان درمان را آغاز و شانس بقای بیماران را افزایش داد.
گروهی از محققان ایرانی با کمک یک تراشه میکروسیال دولایه روشی برای رصد نشانگرهای زیستی موجود در مایعات بدن انسان یافته اند که به تشخیص زودهنگام سرطان و نظارت بر بیماری کمک می کند.
محققان کشور با انجام تحقیقاتی یک مدل تشخیصی بالقوه برای تشخیص زود هنگام سرطان سینه معرفی کردند.
انسداد کامل روده یک وضعیت خطرناک و اورژانسی است و در صورت‌عدم درمان می‌تواند منجر به کم‌آبی، نارسایی کلیه، پارگی دیواره روده شود. انسداد روده درنهایت باعث عفونت شکمی و از بین رفتن بخش‌هایی از روده می‌شود؛ بنابراین شناخت علائم انسداد روده برای مراجعه زودهنگام به پزشک و شروع درمان بسیار اهمیت دارد.
محققان کشور موفق به ساخت ایمنوسنسور الکتروشیمیایی بر پایه آنتی بادی cis P-tau برای استفاده بالینی در تشخیص زود هنگام آلزایمر شدند.
بیماری قند یا دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های متابولیکی در جهان است که آشنایی با علائم اولیه آن به تشخیص زودهنگام و کنترل این بیماری کمک می‌کند.
گل زودهنگام کای هاورتز به لیورپول در موقعیتی عجیب آفساید تشخیص داده شده و مردود شد و البته تصمیم داور در این صحنه درست بود.
بیماری آلزایمر چندین دهه قبل از شروع علائمی مانند از دست دادن حافظه شروع می شود. از اینرو تشخیص زودهنگام احتمال کاهش سرعت بیماری با دارو را افزایش می دهد.
کمبود آهن یا گلبولهای خون یعنی بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت نمی کند که موجب اختلال در عملکرد اندام های بدن می شود. کم خونی عوامل مختلفی مثل کمبود آهن، کمبود اسید فولیک، کاهش شدید خون و غیره دارد. اگر چهره رنگ پریده و زرد دارید احتمالا مبتلا به کم خونی هستید که با تشخیص زود هنگام می توانید آن را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید.
محصولی ایران ساخت در حوزه محصولات همگرا با استفاده از هوش مصنوعی توانسته ارزیابی اسپرم را به صورت خانگی و بر روی تلفن‌های هوشمند ممکن کند.
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران درباره علائم هشدار بروز آلزایمر، بیان کرد: اختلال حافظه، مشکلات در انجام کار‌های عادی، ضعف بیان، گم کردن زمان و مکان، ضعف یا کاهش قضاوت، مشکلات در تفکر ذهنی، جابجا گذاشتن اجسام، تغییرات در حالات و رفتار، اختلال در درک تصاویر و تشخیص اندازه و فاصله آن‌ها و از دست دادن انگیزه، ۱۰ نشانه مهم برای هشدار بروز آلزایمر است.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: بیماری آبله میمون را می‌توان با اقدامات بهداشت عمومی از جمله شناسایی و تشخیص زودهنگام موارد بیماری، ردیابی تماس، ایزولاسیون و قرنطینه، مراقبت و درمان بیماران کنترل کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ