سفیر عربستان در یمن گفت که با هدف تحکیم آتش‌بس، بحث درباره راه‌های پیشبرد فرآیند سیاسی جامع و پایدار و اعلام حمایت از توافق مبادله اسرا، همراه با هیأت عمانی به صنعا سفر کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کنعانی با بیان این که روابط دو کشور ایران و عربستان گام به گام در حال پیشرفت است، گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به ریاض، ان‌شاءالله در بازه زمانی نزدیک در چارچوب دعوتی که از سوی وزیر امور خارجه عربستان انجام شده، صورت می‌گیرد.
ادوارد مندی برای تکمیل قراردادش با الاهلی، وارد شهر جده عربستان شد.
برقراری نخستین پرواز تجاری از مبدا یمن به عربستان از زمان آغاز جنگ یمن (در سال ۲۰۱۶) و البته تشدید گمانه‌زنی‌ها در مورد پیام‌های فیصل بن فرحان برای طرف ایرانی با محوریت پایان دادن به بن بست سیاسی در لبنان، دو سیگنال و پالس مهم سفر اخیر وزیر خارجه عربستان به ایران به شمار می‌روند که در نوع خود می‌توانند سنگ محک‌های جدی برای تداوم روند تنش زدایی از روابط تهران-ریاض نیز باشند.
کاردار سفارت ایران در کویت در گفت وگویی به اهمیت بازگشت روابط تهران و ریاض پرداخت و از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عربستان به ایران خبر داد.
نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به عربستان سفر کرد.
التعاون عربستان اردوی آماده‌سازی پیش فصل خود را در هلند برگزار خواهد کرد.
سخنگوی دولت نوشت: شرکت وزیر اقتصاد در اجلاس بانک توسعه اسلامی با حضور مقامات بیش از ۵۰ کشور در عربستان و رایزنی‌های صورت گرفته در حاشیه این اجلاس، گام دیگری در تقویت دیپلماسی اقتصادی است.
لیونل مسی، اسطوره فوتبال جهان و سفیر گردشگری عربستان سعودی، این بار با خانواده‌اش دوباره به عربستان بازگشته است تا فرهنگ منحصربه‌فرد این کشور را تجربه کند. سفر مسی به عربستان مملو از فعالیت‌های هیجان‌انگیز بوده است. لیونل مسی با خانواده‌اش از اسب‌های اصیل عرب بازدید یک شاهین سفید را روی دستش قرار داد. شاهین‌ها یک پرنده شکاری بسیار مورد علاقه سعودی‌ها هستند و شکار با آن‌ها بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ بادیه نشینان عربستان برای هزاران سال بوده است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در حال آماده سازی ایجاد سرکنسولگری و سفارتخانه در ایران و عربستان هستیم. همچنین یک هیئت تجاری عربستانی نیز به ایران سفر خواهد کرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در حال آماده سازی ایجاد سرکنسولگری و سفارتخانه در ایران و عربستان هستیم. همچنین یک هیات تجاری عربستانی نیز به ایران سفر خواهد کرد.
لیونل مسی پس از باخت پاری‌سن‌ژرمن برابر لوریان به عربستان سعودی سفر کرد. ستاره آرژانتینی سفیر گردشگری این کشور است.
اینهمه سفر خارجی پیاپی تاج و ادعای جلسات فشرده در حالی که به زبان خارجی مسلط نیست و چند پرونده قضایی دارد ، برای چه هدفی انجام می‌شود؟ مردم حق دارند رقم حق ماموریت دلاری و حقوق ارزی تاج از ای‌اف‌سی را بدانند و از دستاوردش باخبر شوند
وزیر خارجه عربستان امروز وارد دمشق شد.
هیأت فنی عربستان سعودی در ادامه سفر به جمهوری اسلامی ایران روز جمعه مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ برای بازدید از سرکنسولگری عربستان در مشهد مقدس و بررسی نحوه بازگشایی آن به مشهد سفر نمود.
اکنون، عربستان سعودی به جای تلاش برای منزوی کردن ایران، یک استراتژی چند وجهی را دنبال می‌کند که تعامل با ایران را با تلاش برای مقابله با نفوذ آن در سراسر منطقه، از جمله در سوریه درهم‌می‌آمیزد. این هفته مقامات سعودی برای گفتگو‌های صلح با حوثی‌ها به یمن سفر کردند. کشور‌های خاورمیانه منافع مختلفی در سوریه دارند. میلیون‌ها پناهنده سوری به کشور‌های همسایه اردن، لبنان و ترکیه گریختند. برخی کشور‌ها مانند عراق مایلند مسیر‌های تجاری خود را از طریق سوریه باز کنند.
هیات عربستان سعودی در هفته گذشته از سفارت و اماکن دیپلماتیک خود بازدید نمود و متقابلا هیات فنی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد مقدمات بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، کنسولگری کشورمان در جده و دفتر نمایندگی کشورمان نزد سازمان کنفرانس اسلامی به عربستان سعودی سفر نمود.
معاون وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به عربستان و کویت، با مقامات این دو کشور و همچنین یمن دیدار خواهد کرد.
وزیر بارزگانی عربستان وارد عراق شد و مورد استقبال وزیر برنامه ریزی این کشور قرار گرفت.
یک هیئت بلندپایه از دولت آمریکا به سرپرستی «رابرت مالی» نماینده ویژه این کشور در امور ایران فردا دوشنبه به عربستان سفر می کند.
کوروش احمدی نوشت: سفر شی و استقبال فوق‌العاده سعودی‌ها از او در شرایطی انجام شد که روابط بین عربستان و امریکا با سردی بی‌سابقه‌ای مواجه است. سعودی‌ها طی چند سال اخیر پیوسته واشنگتن را متهم کرده‌اند که عربستان را تنها از لنز حقوق بشر، قتل قاشقچی و جنگ یمن می‌بیند.
عربستان در طول سه روز اخیر شاهد حضور رئیس جمهور چین در ریاض و مشارکت وی در اجلاس مشترک با سران کشور‌های عربی بود. در جریان این حضور، توافقنامه راهبردی و قرارداد‌های تجاری و اقتصادی زیادی بین ریاض و پکن به امضا رسید.
رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن اعلام کرد که یک هیئت فنی از عربستان به صنعا سفر کرده است.
رسانه های عراقی جزئیاتی از دیدار «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در آغاز سفر وی به این کشور منتشر کردند.
نماینده آمریکا در امور یمن، به منظور رایزنی درباره آتش این کشور به کشورهای عمان، عربستان و امارات سفر می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ