کنه آلوده می‌تواند انسان را مورد گزش قرار داده و او را آلوده کند، پس اگر انسان نادانسته کنه آلوده به ویروس را با دست له کند و همچنین اگر فرد با یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در تماس باشد، در صورتی که اصول بهداشتی و استفاده از وسائل حفاظت فردی را به درستی رعایت نکند، ممکن است ویروس از طریق ترشحات آلوده و خون بدن بیمار، به فرد دیگری سرایت کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایران یکی از کشور‌های دارای آمار بالای بیماران ثبت شده تالاسمی در جهان است. اضافه شدن سالانه ۳۰۰ بیمار جدید تالاسمی به چرخه بیماری حاکی از آن است که هنوز خیلی از افرادی که قصد ازدواج دارند به آزمایش‌های پیش از ازدواج اعتقادی ندارند.
اگرچه دیابت قابل پیشگیری است، اما هنوز یک بیماری شایع است که سالانه میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دیابت برای هر فردی و در هر شرایطی می‌تواند منجر به افزایش قند خون شود. مسئله مهم در کنترل دیابت، توجه به نوشیدنی و غذایی است که مصرف می‌کنید.
عشرتی درباره پیش بینی‌ها از شرایط کرونا در نوروز ۱۴۰۲ گفت: طی چند سالی که با کرونا پیش رفته‌ایم، معمولا بعد از عید و تعطیلات افزایش موارد کرونا را تجربه می‌کنیم که قابل انتظار است. به جز عید ۱۳۹۹ که همه مردم در خانه ماندند، در عید ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این افزایش بعد از عید رخ داد؛ بنابراین ممکن است که این اتفاق مجددا هم بیفتد و مقداری افزایش را داشته باشیم. البته از آنجایی که ماه رمضان را هم در نوروز داریم، شاید مسافرت‌ها مانند سابق نباشد و کمتر باشد، اما به هر حال باید آماده بوده و مراقب باشیم.
طیف بیماری از یک بیماری با تب خفیف تا یک تابلوی بالینی شدید با تب بالا و درد و ناراحتی شدید شکمی و عوارض مختلف می‌تواند متنوع باشد. در مناطقی که تیفوئید یک بیماری بومی است ممکن است برخی مبتلایان بدون علامت بوده و یا تنها علائم خفیفی از بیماری را بروز دهند. در موارد شدید بالینی که با کاهش سطح هوشیاری نیز همراه شده است، میزان مرگ و میر بالا می‌رود.
تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش هوازی با شدت متوسط تا زیاد ممکن است به افزایش سطح هورمون تیروئید شما کمک کند. به نوبه خود، این ممکن است به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما کمک کند. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید نیز ممکن است از افزایش مصرف پروتئین سود ببرند. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های پروتئینی بالاتر به افزایش سرعت متابولیسم شما کمک می‌کند.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۵ میلیون و ۱۴۴ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از صد تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی‌شان بستری هستند و حال ۱۰۷ تن از ایشان وخیم است.
سخنگوی وزارت بهداشت از افزایش احتمال ورود موج جدیدی از کرونا با زیرسویه‌های جدید اومیکرون به کشور در زمستان امسال، با توجه به روند افزایش مبتلایان به کرونا در جهان خبر داد.
این هشتیمن موج همه گیری کرونا در ژاپن است. طبق آمار‌های دولتی، طی روز گذشته ۲۰۶۹۴۳ مورد ابتلا به کرونا در ژاپن ثبت شده است. از ۲۵ اوت تا کنون این برای اولین بار است که شمار مبتلایان به کرونا از مرز ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده است.
تعداد مبتلایان به کرونا به دلیل شیوع زیرسویه‌های BQ.۱، BQ.۲ و XBB امیکرون به تدریج در سراسر جهان در حال افزایش است.
از زمان شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور و آغاز موج این بیماری، شاهد تجویز آنتی‌بیوتیک برای این بیماران هستیم در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها روی بیماری‌های ویروسی تأثیری ندارند و تنها خطر بروز مقاومت‌های میکروبی را افزایش می‌دهند.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۴ میلیون و ۹۶۶ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۳۷ تن از ایشان وخیم است.
سازمان ملل از افزایش موارد ابتلا به وبا در سوریه خبر داد و اعلام کرد که شمار افراد مبتلا به وبا به ۱۶ هزار نفر رسیده است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۴ میلیون و ۳۱۶ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۸۶۷ تن از ایشان وخیم است.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مبتلایان تب کریمه کنگو، بدون علائم هستند، تصریح کرد: افرادی که دچار علائم می‌شوند در فاز اولیه دچار تب ناگهانی، لرز، سردرد، درد عضلانی، درد عضلات شکم و کمر، گیجی، حالت تهوع، استفراغ و پرخونی مخاط می‌شوند. اگر بیماری وارد فاز حاد شود، خونریزی زیر پوستی، کبودی بدن، خونریزی داخل ملتحمه چشم، خونریزی مخاط، خونریزی از مجاری بدن و در نهایت درگیری چندین ارگان بدن مثل سیستم گوارشی، ادراری و تنفسی بروز می‌کند که اگر درمان مناسب انجام نشود، ممکن است منجر به مرگ بیمار شود.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش شمار مبتلایان به آبله میمونی خبر داد و اعلام کرد که با ابتلای ۱۱ نفر دیگر به این بیماری، شمار مبتلایان به ۲۰۸ نفر رسیده است.
شیراوژن به وضعیت شهر‌های کشور اشاره کرد و گفت: نقشه کشور بیشتر به رنگ قرمز و نارنجی درآمده است؛ اگرچه بر تعداد مبتلایان به کرونا هفته به هفته افزوده می‌شود، ولی امیدواریم درقله موج بوده و با رعایت کردن مردم به زودی شاهد شیب نزولی موج هفتم باشیم.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۳ میلیون و ۳۳۹ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۵ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۴۷۱ تن از ایشان وخیم است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۳ میلیون و ۲۹۱ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۸ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۳۷۲ تن از ایشان وخیم است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۳ میلیون و ۲۸۳ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۹ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۳۱۳ تن از ایشان وخیم است.
امروز نماد فارس بازگشایی شد و با رشد قیمت مواجه شد. فارس به تنهایی ۱۰۳۲۳ واحد شاخص کل را بالا کشید و بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشت. تابلوی امروز فارس در اولین روز کاری آن بعد از یکماه توقف چگونه بود؟
مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: برنامه‌ای برای تغییر دامنه نوسان بررسی و به هیات مدیره سازمان بورس پیشنهاد شد
احتمال لغو ویزا در سفر زمینی اربعین از سوی عراق
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۳ میلیون و ۱۱۱ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش حدود ۸ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۱۶۹ تن از ایشان وخیم است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۳ میلیون و ۲۳۹ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش حدود ۱۰ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۲۲۷ تن از ایشان وخیم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ