وزارت امور خارجه چین ضمن تمجید از اظهارات اخیر پوتین درباره پایبندی مسکو بر اصل چین واحد، تأکید کرد که آمریکا در خصوص سیاست هسته ای چین اخبار ساختگی منتشر می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طی دو دهه اخیر کشورهایی که بیشترین تعداد مقالات علمی و تخصصی را منتشر کرده‌اند شاهد تغییرات قابل توجهی بوده‌اند؛به طوری که چین با اختلاف فراوانی از سایر رقبا به خصوص آمریکا پیش افتاده است.
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید به همتای چینی خود در خصوص حجم بالای سرمایه‌گذاری‌های غرب در این کشور  و احتمال خروج آنها هشدار داده است.
وزرای خارجه آمریکا و کره‌جنوبی بر ضرورت همکاری چین در موضوع خلع‌سلاح کره‌شمالی تاکید کردند.
دولت آمریکا بار دیگر برنامه‌ای برای بازگشت به سازمان علمی و فرهنگی آموزشی سازمان ملل متحد دارد.
وزیر خارجه آمریکا در خصوص عدم دیدار وزیر دفاع چین با همتای آمریکایی وی ابراز تأسف کرد.
تحریم های آمریکا بر صادرات نیمه رساناهای چینی تاثیر اندکی داشته است. این درحالی است که شرکتها نسخه های متفاوتی از میکروتراشه را به خصوص برای بازار چین تولید می کنند.
وزارت خارجه آمریکا نسبت به ادعاهای ضد چین دولت فیلیپین واکنش نشان داد.
گزارش‌ جدید بانک جهانی حاکی از آن است که کشورهای عضو بریکس از کشورهای عضو گروه جی هفت، در میزان مشارکت در رشد اقتصادی جهان پیشی گرفته‌اند.
نماینده آمریکا در سازمان ملل می گوید برخی کشورها درصد هستند تا اقدامات کره شمالی را از چشم جهان مخفی نگه دارند.
کاخ سفید امروز در خصوص مذاکرات میان رؤسای جمهور آمریکا و چین اعلام کرد که شاید این رویداد در آینده نه چندان دور به انجام برسد.
وزارت خزانه داری آمریکا هشدار داد در صورت کمک نظامی چین به روسیه، این کشور مجبور به توسل به ابزار تحریمی خود علیه پکن می شود.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که کشور چین قصد دارد در آینده تایوان را هدف حمله قرار دهد.
در حالی که در قالب یک گزارش به شکل مفصل به بررسی ماجرای پرواز این بالون جنجالی بر فراز آمریکا پرداخته‌ایم، اکنون در این گزارش درمی‌یابیم که چگونه برخی از بالون‌های جاسوسی چین توانسته‌اند از زیر نظر رادار‌های آمریکا بگریزند و به حریم هوایی ایالات متحده دست پیدا کنند.
شرکت هلندیASML اعلام کرد از پیشرفت هایی در خصوص توافق میان دولت های آمریکا،  ژاپن و هلند درباره محدودیت هایی بر صادرات تجهیزات تراشه سازی به چین آگاه شده است.
وزرای خارجه روسیه و چین در رایزنی تلفنی امروز در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.
رئیس باشگاه انرژی لندن تاکید کرد که اولویت کشورهای خلیج فارس منافع خودشان است و فشار واشنگتن بر روی متحدانش جهت خودداری از اتخاذ سیاست های مستقل تر دیگر موثر واقع نخواهد شد.
این مقام چینی گفت: ایران اخیراً حسن نیت و انعطاف در خصوص برخی مسائل باقیمانده نشان داده است. آمریکا باید به آن واکنش مثبت نشان دهد و راه‌هایی برای همکاری با ایران به منظور به نتیجه رسیدن زودهنگام مذاکرات بیابد.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی اعلام کرد که آمریکا باید به حسن نیت ایران در خصوص مذاکرت رفع تحریم ها پاسخ مثبت دهد.
وزارت دفاع آمریکا مدعی است که اگر چین با همین سرعت کنونی ادامه داد تا سال ۲۰۳۵ نزدیک به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای خود خواهد داشت.
رئیس جمهور چین تاکید کرد که واشنگتن و پکن باید در مسیر ثبات روابط گام بردارند.
رئیس جمهور آمریکا گفت از بابت تایوان نگران نیست اما در خصوص اقدامات چین در منطقه نگران است.
وانگ‌ایی ضمن قدردانی از مواضع ایران در خصوص تمامیت ارضی چین، به مخالفت بخش بزرگی از جامعه جهانی با مداخله آمریکا در امور داخلی کشورها اشاره کرد.
در حالیکه اقدام مشترک آمریکا و تایوان به تشدید تنش ها در منطقه شرق آسیا منجر شده، تایپه واکنش متقابل چین را در این خصوص محکوم کرد.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از ورود به تایپه در بیانیه ای ادعا کرد که سفر وی با سیاست دیرینه کشورش در خصوص بیانیه های مشترک ایالات متحده و چین در تضاد نیست!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ