وزیر دفاع ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: یونان توسعه طلب است و دائماً ترکیه را تهدید می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور ریاست جمهوری ترکیه از مقدمه‌چینی کشورش برای میزبانی از رئیس‌جمهور روسیه خبر داد.
وزیر کشور یونان امروز اعلام کرد: هیچ امتیازی در مورد خطوط قرمز آتن در مذاکرات با آنکارا به‌ترکیه نمی‌دهیم.
سیاست گفتاری و رفتاری ترکیه متفاوت از هم است و رویکرد ترکیه همانند موضوع سوئد به سرعت می تواند تغییر کند.
دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه امروز در بیانیه‌ای از توافق رییس‌جمهور این کشور با نخست‌وزیر یونان در ارتباط با برگزاری نشست شورای همکاری آتن و آنکارا در سطح عالی خبر داد.
وزیر امور خارجه ترکیه هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و چشم‌پوشی نسبت به این مسئله علی‌رغم هشدارها را غیرقابل قبول خواند و آن را به‌شدت محکوم کرد.
سخنگوی مجلس ترکیه با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز سوئد در هتک‌ حرمت قرآن، هشدار داد که در صورت تداوم این روند، پیوستن استکهلم به ناتو، یک خیال خام باقی خواهد ماند.
یک رسانه از توقف ارسال جنگنده «اف-۳۵» به یونان از سوی آمریکا تا بعد از نشست ناتو خبر داد و دلیل آن را به‌خطر افتادن تأیید عضویت سوئد در ناتو توسط آنکارا بیان کرد.
سخنگوی دولت ترکیه می‌گوید رسانه‌های غربی در پوشش انتخابات این کشور مغرضانه رفتار کردند.
وزیر کشور ترکیه امروز در سخنانی از دخالت‌های رییس‌جمهور آمریکا در انتخابات آتی کشورش پرده برداشت.
وزیر امور خارجه یونان با اشاره به فضای مثبت میان آنکارا و آتن گفت که برای حفظ این فضا باید گام‌های شجاعانه‌ای برداشته شود.
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که سیاست توازن واشنگتن در مورد روابط با آنکارا و آتن در حال به هم خوردن است.
رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که آزمایش های موشکی این کشور، یونان را نگران کرده است اما تا زمانی که آتن رفتار حکیمانه از خود نشان دهد، آنکارا با آن کاری ندارد.
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش اجازه نمی‌ دهند یونان آنکارا را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز با اعلام تلاش آنکارا برای عادی‌ سازی روابط با ارمنستان اعلام کرد: اقدام یونان در ارتباط با پناهجویان بی‌شرمانه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که واکنش یونان و اتحادیه اروپا به امضای یادداشت تفاهم همکاری میان ترکیه و لیبی در زمینه هیدروکربن‌ ها ارزشی ندارد.
وزیر دفاع ترکیه امروز اعلام کرد که آنکارا تاکنون به هرگونه اقدام ناحق و غیرقانونی یونان پاسخ لازم را داده‌ و از این پس نیز خواهد داد.
رئیس جمهور ترکیه با هشدار به یونان گفت که آتن با آنکارا قابل مقایسه نبوده و مواجهه با ترکیه، یونان را به باتلاق می‌کشاند.
وزارت خارجه ترکیه امروز از احضار سفیر یونان در این کشور و نیز ارسال یادداشت اعتراض‌آمیز آنکارا به آمریکا در خصوص استقرار سلاح در جزایر نزدیک به سواحل ترکیه خبر داد.
وزارت خارجه ترکیه امروز از احضار سفیر یونان در آنکارا خبر داد.
مدتی است که جنگ لفظی میان مقامات ترکیه و یونان شدت گرفته است، در همین راستا، چندی پیش رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شفیق جعفرویچ رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال حمله نظامی به یونان گفته بود:شاید این حمله یک شبه اتفاق بیفتد.
وزارت امور خارجه ترکیه امروز در بیانیه ای اتهامات مقامات یونان علیه آنکارا را «دور از عقلانیت» دانست و آتن را به عقل سلیم فراخواند.
وزیر خارجه فرانسه امروز در سخنانی به ترکیه در ارتباط با مواضع آنکارا در قبال یونان هشدار داد.
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در سخنانی جانبداری رئیس دوره‌ ای اتحادیه اروپا از یونان در مسئله آب‌ های اژه و مدیترانه را مغایر موازین و ‌قوانین بین‌ المللی دانست.
پس از آن که ترکیه، یونان را متهم به استفاده از سامانه اس-۳۰۰ علیه جنگنده های خود کرد، تنش ها بین آنکارا و آتن تشدید شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ