رئیس جمهور یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها را گسترش روابط کشورهای مستقل با یکدیگر دانست و گفت: تحریم‌ها به هیچ وجه ما را متوقف نکرده و نخواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور تاکید کرد: علاقمند به گسترش روابط با اعضای «آسه‌آن» و تقویت روابط با کشورهای این حوزه از جمله کامبوج هستیم.
نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه واشنگتن، حاکی از گسترش نگرش منفی مردم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به توافقنامه های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
سرلشکر باقری در دیدار با وزیر دفاع بلاروس اظهار داشت: کشورهای مستقل و همسو که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دنیای غرب مواجه هستند باید روابط و تعاملات مناسبی داشته باشند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن ابراز خرسندی از سفر آتی رئیس مجلس جمهوری صربستان به کشورمان، گفت: مراودات پارلمانی می­ تواند زمینه‌ساز گسترش روابط کشورها در حوزه‌های مورد علاقه طرفین باشد.
راهبرد ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقا در کنار نگرانی رژیم صهیونیستی از حضور ایران در قاره سیاه، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
دولت سیزدهم در ادامه سیاست خارجی متوازن خود، این بار بسط و گسترش روابط خارجی با کشورهای آفریقایی را در دستورکار خود قرار داده است.
سفیر جدید ایران در کویت پیش از عزیمت به محل ماموریت با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
تلاش برای گسترش روابط گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای هدف منطقه آسیا در نشست مشترک منطقه شرق و جنوب آسیا با حضور معاون گردشگری کشور مطرح شد.
دومینوی گسترش روابط و دیپلماسی فعال دولت سیزدهم به آمریکای لاتین رسیده؛ منطقه‌ای پر از فرصت‌های سیاسی و اقتصادی که دیگر حیاط خلوت آمریکا نیست و البته تعامل با کشورهای آن برنامه خاصی می‌طلبد.
وزیر امور خارجه جایگاه پرتغال را به عنوان یکی از کشورهای حوزه جنوب اروپا (ایبریا) مهم دانسته و تأکید کرد: هیچ مانع و یا محدودیتی برای گسترش روابط با پرتغال نداریم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در سفر دو روزه رئیس جمهور کشورمان به کشور اندونزی در راستای تعمیق و گسترش روابط با کشورهای قاره آسیا همراهی می کند.
نخست وزیر روسیه می‌گوید که این کشور در شرایط فعلی همچنان به گسترش روابط با چین و سایر کشورهای دوست ادامه خواهد داد.
همزمان با تشدید تحرکات چین در منطقه خاورمیانه و افزایش رایزنی‌ با کشورهای خاورمیانه‌ای نظیر میانجی‌گری در روابط ایران و عربستان و یا گسترش روابط پکن با پایتخت های عربی منطقه، برخی ناظران از گزاره تبدیل شدن چین به عنوان قدرت فرامنطقه ای برتر در خاورمیانه و از دست رفتن جایگاه سنتی آمریکا سخن می گویند.
همزمان با تشدید تحرکات چین در منطقه خاورمیانه و افزایش رایزنی‌ با کشورهای خاورمیانه‌ای نظیر میانجی‌گری در روابط ایران و عربستان و یا گسترش روابط پکن با پایتخت های عربی منطقه، برخی ناظران از گزاره تبدیل شدن چین به عنوان قدرت فرامنطقه ای برتر در خاورمیانه و از دست رفتن جایگاه سنتی آمریکا سخن می گویند.
رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد این کشور در میانه تحریم‌های غرب، با استفاده از کانال گسترش روابط با کشورهای دیگر، از انزوای خود جلوگیری می‌کند.
عضو حزب کارگزاران سازندگی با استقبال از توافق ایران و عربستان گفت: ترجیح منافع ملی بر سایر اهداف، توجه به تقویت صلح و ثبات در منطقه و افزایش و گسترش روز به روز روابط با کشورهای همسایه، راهکاری است که می‌تواند در عمل جایگاه جمهوری اسلامی را در روابط بین‌الملل و مناسبات منطقه هرچه بیشتر به نقطه مطلوب نزدیک کند.
زاکانی در ابتدای این مراسم گفت: یکی از سیاست‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران برقراری ارتباط، همکاری و حسن همجواری با کشورهای همسایه‌اش است. ارمنستان نیز در نزد ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و علاقه‌مند به گسترش روابط میان دو کشور هستیم.
یک وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که سیاست این رژیم علیه ایران، چشم انداز صلح بین کشورهای عربی و تل آویو را گسترش می‌دهد.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرد که هدف نهایی گسترش روابط نظامی واشنگتن با برخی کشورهای عربی منطقه و تل آویو، برنامه موشکی ایران است.
رئیسی یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها را گسترش روابط کشورهای مستقل با یکدیگر دانست و گفت: تحریم‌ها به هیچ وجه ما را متوقف نکرده و نخواهد کرد. امروز ایران از هر زمان دیگری قدرتمندتر است و افزایش دشمنی‌های آمریکا با جمهوری اسلامی نیز به دلیل افزایش قدرت ایران است.
وزیر نیرو با اشاره به همکاری‌های ایران با کشورهای آمریکای لاتین، بر گسترش روابط ایران و نیکاراگوئه تاکید کرد.
سفر وزیر نفت به توکیو، گسترش روابط انرژی ایران با کشورهای دوست در بحبوبه تحریم، رشد ۲۵ درصدی مصرف سوخت کشور در ایام اربعین از مهمترین اخبار نفت و انرژی در هفته جاری بودند.
وزیر نفت از گسترش روابط انرژی با کشورهای دوست مانند چین و روسیه در بحبوحه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران خبر داد.
رئیس جمهور با اشاره به رویکرد تهران در زمینه توسعه روابط با کشورهای افریقایی گفت: در بخش‌های متنوعی از جمله انرژی، معدن، کشاورزی و فناوری امکان گسترش همکاری‌های ایران با زیمبابوه وجود دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ