رئیس جمهور گفت: مسیر برادری و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای دستور کار اصلی سیاست خارجی ایران در منطقه است و کارشکنی دشمنان خللی در این روند نخواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس» امروز جمعه، ۱۸آگوست گزارشی از جزئیات دیدار «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی در جده را منتشر کرد. براساس این گزارش، در این دیدار علاوه بر رایزنی درخصوص تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه‌ها، روابط دوجانبه عربستان و جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های آتی همکاری‌های دو کشور و راه‌های توسعه آن بررسی شد.
وزیر خارجه کشورمان توسعه همه جانبه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی را برای تعمیق تعاملات بین قاره‌ای و بین المللی ضروری دانست.
در دیدار مسئولان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با دستیار وزیر علوم مالزی بر توسعه همکاری‌های دوجانبه بین ایران و مالزی تاکید شد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با وزیر ارتباطات سوریه دیدار و دو طرف بر لزوم توسعه همکاری‌های مشترک زیرساختی، تاکید کردند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی، اکو بر ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های مشترک کشورهای عضو در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد.
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توسعه همه جانبه همکاری‌های برادرانه میان ایران و مصر به عنوان دو کشور مهم اسلامی به سود منطقه و اسلام است.
در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز روند مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها تبادل نظر کردند.
زیدآبادی معتقد است: سال آینده می‌تواند به سالی بی‌نهایت خونین و همراه با هرج و مرجی دیوانه‌وار در سه منطقۀ مهم جهان منجر شود، اما احتمال بیشتر حرکت هر سه منطقه به‌خصوص خاورمیانه به سمت نظم تازه‌ای است که همکاری‌های منطقه‌ای برای توسعه را جانشین نزاع و خونریزی و بی‌ثباتی سازد.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به توسعه همکاری‌های بین بخشی برای گسترش برنامه‌های تخصصی جوانان گفت: نگهداشت اعضای جوان در اولویت فعالیت‌ها است.
رئیسی بیان کرد: امیدواریم این دیدار گام‌هایی در جهت توسعه همکاری‌های دو کشور باشد. مصمم هستیم روابط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود با بلاروس را افزایش دهیم. مذاکرات خیلی خوب و ثمربخشی با رئیس جمهور بلاروس در این زمینه داشتیم. در سازمان همکاری شانگ‌های و اوراسیا می‌توانیم همکاری‌های خیلی خوبی داشته باشیم و این همکاری‌ها با توجه به منافع مشترک به همکاری بین‌المللی منجر شود.
هیئت گمرکی ایران و روسیه در نشستی مشترک در تهران در خصوص راه‌های توسعه همکاری‌های آموزشی بین گمرکات دو کشور تبادل نظر کردند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تبریک انتصاب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی، بر توسعه همکاری‌های دو کشور در مسیر استقرار صلح و ثبات منطقه‌ای و مقابله با هرگونه یکجانبه‌گرایی تاکید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت توسعه همکاری‌های بانکی و پولی ایران و روسیه از جمله مباحثی بود که در دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه مورد تاکید قرار گرفت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نظام تحریم‌های یک جانبه مُخل روند توسعه و موجب تصاعد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است بر لزوم ایجاد نهاد‌های مشترک و هم افزا برای مقابله با تحریم‌ها و فعال سازی ظرفیت‌های بین‌المللی علیه تحریم و کشور‌های تحریم کننده تآکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نظام تحریم‌های یک جانبه مُخل روند توسعه و موجب تصاعد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است بر لزوم ایجاد نهاد‌های مشترک و هم افزا برای مقابله با تحریم‌ها و فعال سازی ظرفیت‌های بین‌المللی علیه تحریم و کشور‌های تحریم کننده تآکید کرد.
تحرکات اخیر دولت آمریکا جهت هدف قرار دادن شبکه مراودات اقتصادی ایران در منطقه (به ویژه در عراق) و همچنین کنشگری خاص روسیه و چین در توسعه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با رقبا و دشمنان ایران در سطح منطقه، ۲ پالس نگران کننده منطقه‌ای و بین المللی هستند که اکنون ایران با آن‌ها رو به رو است و می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور، خسارات گسترده‌ای را به امنیت و منافع ملی کشورمان وارد کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در دیدار با معاون وزارت بهداشت عراق، زمینه همکاری‌های مشترک دو مجموعه بررسی شد.
معاون رئیس جمهور ونزوئلا از همکاری فناورانه و دانشی ایران با این کشور خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سئول آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کره جنوبی بویژه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را اعلام کرد.
در دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه با رئیس جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌های راهبردی - اقتصادی دو کشور تاکید و عنوان شد تقویت همکاری‌های منطقه‌ای بهترین راه ایجاد صلح و ثبات است.
وزیر نیرو در گفت‌وگوی برخط با وزیر انرژی ترکمنستان با اشاره به لزوم افزایش میزان مناسبات دو کشور، بر توسعه همکاری‌های فی مابین در حوزه انرژی تأکید کرد.
رئیس جمهور گفت: روابط حسنه تهران-جاکارتا در حوزه‌های مختلف می‌تواند به توسعه همکاری‌های سازنده دو کشور در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شود.
رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی گفت: چنانچه شرکت‌های ایرانی تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ساحل عاج داشته باشند؛ صندوق توسعه ملی نیز حمایت ارزی مناسبی از آنها خواهد داشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت فضایی قزاقستان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ