رئیسی بیان کرد: امیدواریم این دیدار گام‌هایی در جهت توسعه همکاری‌های دو کشور باشد. مصمم هستیم روابط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود با بلاروس را افزایش دهیم. مذاکرات خیلی خوب و ثمربخشی با رئیس جمهور بلاروس در این زمینه داشتیم. در سازمان همکاری شانگ‌های و اوراسیا می‌توانیم همکاری‌های خیلی خوبی داشته باشیم و این همکاری‌ها با توجه به منافع مشترک به همکاری بین‌المللی منجر شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تبریز- رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر اصل حُسن همجواری و توسعه روابط با کشورهای همسایه گفت: خوشبختانه رابطه ما با کشور آذربایجان در حال توسعه است و هیچ‌گونه مشکلی در مسائل مرزی نداریم.
رئیس جمهور کشورمان در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و کنیا روابط دو کشور را دارای ریشه‌های عمیق تاریخی دانست و بر ضرورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه تعاملات تجاری تاکید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس دومای روسیه بر توسعه روابط تهران- مسکو و اجرای توافقات دو کشور تأکید کردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای و همچنین مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور بر اطلاع رسانی واقعی و عالمانه مجاهدت اقتصادی دولت مردمی، تاکید کردند.
اگر انگیزه‌ی رییسی در انتصاب داوود منظور به ریاست سازمان برنامه و بودجه ضرورت توجه به بحران سیاسی مبتنی بر بحران‌های اقتصادی کشور بوده که گریبان کشور را می‌فشارد و حکم یک ماه پیش رییسی برای داوود منظور مبتنی بر شرایط اورژانسی کشور صادر شده، بنابراین تاکید دوباره بر نقش رضایی در دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه آیا نمی‌تواند ناقض نیت اصلی مسئولان عالی‌رتبه نظام برای دستیابی به اهداف آرامش و توسعه کشور باشد؟
در پیش نویس لایحه برنامه «هفتم توسعه»، دولت ابراهیم رئیسی به ایجاد یک میلیون شغل در سال تاکید کرده است. اما با استناد به آمارهای مرکز آمار ایران، این بخش هم یک چالش بزرگ خواهد بود، زیرا وعده ایجاد یک میلیون شغل در پایان هر سال از دولت سیزدهم در حالی محقق نشد که در پایان سال ۱۴۰۱ نیز بیش از۲/۵ میلیون نفر به خیل بیکاران ایران اضافه شده و «می‌توان گفت که رکورد سه ساله نرخ بیکاری شکسته شده است.»
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس جمهور عراق، آمریکا را دشمن مشترک دو کشور دانست و بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور و نیز حل و فصل موضوع بازپرداخت مطالبات کشورمان از عراق تأکید کرد.
رئیس جمهوری کرواسی در دیدار با سفیر کشورمان بر توسعه روابط دوستانه و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی تاکید کرد.
«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک متقابل عید فطر و حلول ماه شوال به دولت و ملت ایران، با اشاره به روابط مستحکم با جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی کشورش برای توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها تاکید کرد.
رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر بلژیک با اشاره به روابط تاریخی ۱۳۰ ساله دو کشور، بر توسعه تعاملات و همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف علم و فناوری، صنعت و کشاورزی تاکید کرد.
رئیس جمهور تاکید کرد: امضای یادداشت تفاهم‌ها در حوزه‌های مختلف نشانگر عزم و اراده تهران و مینسک برای توسعه همه‌جانبه روابط است.
ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با الکساندر لوکاشنکو با اشاره به نشست مشترکی که دوطرف داشتند، اظهارکرد: توافقات خوبی در زمینه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و راه امضاء شده‌است که امیدواریم گام‌هایی در جهت توسعه روابط بین دو کشور باشد.
دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس عراق بر ضرورت گسترش همکاری اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق تاکید کردند.
عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار ضمن تشکر از دعوت رئیسی، روابط دو کشور ایران و عراق را روابطی همه جانبه و عمیق دانسته و بر عزم کشورش جهت توسعه همه جانبه روابط تاکید نمود.
رئیس جمهور تاکید کرد: محیط‌زیست سرمایه بزرگ ملی و مولد ثروت و عامل اشتغال‌زایی است و توسعه زمانی پایدار و سالم است که با رعایت مباحث زیست محیطی توأم باشد.
در دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر امارات متحده عربی در تهران بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک دو کشور در پروژه های تجاری و اقتصادی تاکید شد.
رئیس مجلس ضمن انتقاد از سهم ۲ تا ۳ درصدی دریا در تولید ناخالص داخلی کشور، گفت: موضوعات دریاپایه در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس جمور روسیه و نخست وزیر عراق در گفتگویی تلفنی بر توسعه و گسترش روابط بین بغداد و مسکو تاکید کردند.
رئیسی با تاکید بر اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مخالفت با جنگ است، اظهار داشت:‌ توسعه دامنه و تصاعد سطح جنگ باعث نگرانی همه کشورها است.
در دیدار معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر صنعت بلاروس بر توسعه روابط تجاری دو کشور و راه اندازی خط تولید مشترک انواع صنایع تاکید شد.
معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه بر لزوم سرعت بخشیدن به روند توسعه همکاری های تهران-مسکو و رفع موانع پیش روی گسترش روابط تجاری و اقتصادی فیمابین تاکید کردند.
رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان بر توسعه همکاری بین ایران و عمان به منظور افزایش مدال‌آوری دو کشور در المپیک و مسابقات جهانی تاکید کرد.
وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت قاره آفریقا در سیاست خارجی ایران، بر عزم جدی دولت ایران برای توسعه روابط با این قاره به ویژه با آفریقای جنوبی تأکید کرد.
حیاتی یازیجی معاون رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد: روابط میان سوریه و ترکیه در آینده نزدیک به سطح بالاتری توسعه پیدا کرده و تا سطح روابط مستقیم ارتقا می یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ