اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به عنوان فردی مبتلا به دیابت بزرگترین سوالی که در ذهن تان وجود دارد این است که چه چیزی می‌توانم بخورم؟ خوشبختانه پاسخ این است: مواد غذایی خوشمزه فراوان. مواردی وجود دارد که باید آن را کاهش دهید یا حذف کنی، مانند نوشابه‌های شیرین و غذا‌های سرخ شده، اما فهرست غذا‌های مفید برای قند خون شما گسترده و دلچسب است.
در خصوص تغذیه لازم برای تقویت مغز هم باید گفت غذایی جادویی‌ای وجود ندارد که یک‌شبه کودک را به یک نابغه تبدیل کند، اما غذا‌هایی وجود دارند که مصرف منظم آنها، به رشد مغز و تقویت توانایی‌های شناختی در کودکان کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در غذا‌ها منبع سوختی برای مغز هستند.
پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. هم‌چنین این ویتامین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می‌کند. برخی از منابع سرشار از ویتامین C عبارتند از: کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، انبه، آناناس.
مصرف امگا ۳ تا حد زیادی سطح اسید دوکوزاهگزانوئیک را در خون و بافت‌های ما تعیین می‌کند زیرا بدن ما فقط می‌تواند مقدار محدودی اسید دوکوزاهگزانوئیک تولید کند. مصرف منظم غذاهای دریایی یا مکمل‌های غذایی می‌تواند این سطوح را افزایش دهد.
محققان در تحقیق جدید دریافتند که هر چه میزان اسید چرب امگا ۳ که به نام اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) نیز شناخته می‌شود بالاتر باشد کاهش شنوایی کمتر است.
بر اساس یک متاآنالیز مشخص شد که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده به طور قابل توجهی با شش درصد خطر بیشتر سرطان سینه، ۱۸ درصد خطر سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ)، ۲۱ درصد خطر سرطان کولون، ۲۲ درصد خطر سرطان رکتوم (بخشی از روده بزرگ) و ۱۲ درصد خطر بیشتر سرطان ریه مرتبط است.
پیری، روندی اجتناب‌ناپذیر است، اما اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توانید در جهت ارتقای زندگی و داشتن عمر طولانی‌تر و سالم‌تر انجام دهید. یکی از این اقدامات توجه به سبک زندگی و انتخاب‌های غذایی سالم است.
غلات کامل کمک می‌کنند عمری طولانی‌تری داشته باشید. تحقیقی که روی ۴۰ هزار زن (پس از یائسگی) انجام شد، نشان داد آن‌هایی که در طول هفته ۴ تا ۷ وعده غلات کامل استفاده می‌کردند تا ۳۱ درصد، از خطر مرگ بر اثر سرطان و بیماری‌های قلبی در امان هستند.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد که شکلات تلخ مانند آنتی‌اکسیدان‌ها به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مصرف منظم این ماده غذایی خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت را کاهش می‌دهد.
مواد غذایی کامل که به شدت گیاهی هستند و دارای فیبر بالا و سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشند بهترین راه برای کاهش فشار خون هستند.
علی‌رغم اطلاعیه‌های سازمان جهانی غذا و دارو مبنی بر ممنوعیت استفاده از چربی‌های ترانس و روغن‌های هیدروژنه فراوری شده، این دو هنوز هم در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این روغن‌ها به منظور پخت و پز یا به عنوان سس سالاد‌ها استفاده نکنید. این روغن‌ها ارزان‌تر هستند، اما عمرتان را کوتاه می‌کند!
قهوه حاوی پلی فنول‌های اسیدی به نام تانن است که قابلیت ایجاد لک و تغییر رنگ دندان را دارد. همچنین ماهیت قهوه بسیار اسیدی است، برای سلامت دهان و دندان ضرر دارد و منجر به پوسیدگی دندان می‌شوند.
فیبر یک غذای جادویی است که فقط برای یبوست موثر نیست. فیبر به کاهش کلسترول کمک کرده، خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد و به کاهش بیماری‌های دیگری مانند سرطان روده بزرگ کمک می‌کند.
دریافت کالری کم همیشه به معنای کمتر غذا خوردن نیست؛ غذا‌های کم‌کالری بسیاری وجود دارند که مصرف منظم آن‌ها باعث مدیریت اشتها و کاهش وزن می‌شود. غذا‌هایی که نه تنها حاوی مواد مغذی هستند، بلکه سیرکننده نیز هستند و حتی وسوسه پرخوری را کاهش می‌دهند.
آیا آنچه می‌خورید واقعاً می‌تواند مغز شما را جوان نگه دارد؟ محققان دانشگاه ملی استرالیا اینگونه فکر می‌کنند. مطالعه‌ای که به تازگی در مجله تغذیه اروپایی (European Journal of Nutrition) منتشر شده، نشان می‌دهد که مصرف مقادیر زیاد غذا‌های غنی از منیزیم باعث کندتر شدن روند پیری در مغزِ بزرگسالان بالای ۵۵ سال می‌شود.
همانگونه که رژیم غذایی نامناسب باعث چاقی، دیابت و بیماری قلبی می‌شود، تغذیه مناسب هم روی سلامت و زیبایی پوست اثر دارد. افزودن غذاهای مغذی به رژیم غذایی به شما کمک می‌کند که حتی با افزایش سن، یک پوست سالم و شاداب داشته باشید.
هیچ‌کسی از داشتن چهره‌ای زیبا که آثار خستگی و سوءتغذیه در آن نیست، بدش نمی‌آید و تقریباً همه آدم‌ها، چه مرد باشند و چه زن و چه پیر یا جوان از داشتن اندام متناسب لذت می‌برند و دوست دارند با چند ترفند کوچک غذایی، جذاب‌تر هم بشوند.
محافظت از استحکام و سلامت عضله‌های بدن، یکی از اصول کلیدی برای داشتن زندگی سالم و فعال است. با این‌حال، توده‌های عضلانی بدن پس از ۵۰ سالگی بین ۱ تا ۲ درصد در هر سال کمتر می‌شوند و استحکام و قدرت آن‌ها نیز سالانه بین ۱.۵ تا ۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل هم استفاده منظم از مواد غذایی خاصی که نقش موثری در افزایش توده‌های عضلانی دارند، بسیار مهم است.
هنگامی که جراحی چاقی مانند بای پس معده و اسلیو انجام می‌شود، نه تنها منجر به کوچکتر شدن یک ناحیه معده می‌شود بلکه به طور موثر مقدار غذایی را که فرد می‌تواند بخورد کاهش می‌دهد.
پژوهش‌های مختلف علمی خواص متعدد بادمجان به‌خصوص در پیشگیری و درمان سرطان تاکید دارد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ انجام شد حاکی از آن است که مصرف منظم بادمجان می‌تواند در پیشگیری از سرطان تخمدان موثر باشد. چنانچه خانم‌هایی که به‌طور منظم بادمجان مصرف کرده‌اند با کاهش قابل‌توجه این بیماری مواجه بوده اند.
لوبیا قرمز جزء کامل‌ترین مواد غذایی به شمار می‌آید و قرار دادن آن در رژیم غذایی در حفظ و افزایش سلامتی بدن بسیار موثر است.
خوردن سیر از قدیم الایام به ویژه کنار برخی غذا‌ها مرسوم بوده است و بسیاری از افراد این سبزی پرخاصیت را در سبد تغذیه‌ای خود قرار می‌دهند. سیر به عنوان یک ماده غذایی بسیار مفید در پیشگیری و التیام بسیاری امراض نقش مثبت و موثری دارد.
اگرچه موز میزان کربوهیدرات یا قند بالایی دارد، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی‌گذارد. کم بودن میزان گلوکز آن باعث می‌شود قند خون نسبت به سایر غذا‌ها به میزان قابل قبولی بالا رود. از طرفی گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است و این از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.
هیچ کس نمی‌خواهد روز خود را با سوزش سر دل شروع کند به همین دلیل است که اگر از سوء هاضمه مکرر رنج می‌برید دوری از مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت ایده خوبی می‌باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ