امروز صورت مالی دو عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس منتشر شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هر چقدر شفاف سازی بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشیم، امکان پایش و پیش بینی بیشتر امور به وجود می‌آید و به نفع کلیت کشور و مردم است. شفاف سازی دارایی‌های شرکت‌های دولتی نیز اهمیت بالایی دارد. این روند از خیلی وقت پیش قرار بود شروع شود.
سودآوری شرکت‌های دولتی با حفظ شفافیت افزایش خواهد یافت و با این شفافیت در عملکرد و حذف تاریکخانه‌های قبلی، دولت می‌تواند سرمایه گذاران جدیدی برای طرح‌های توسعه‌ای ذیل شرکت‌های دولتی جذب کند، مسئولیت پذیری را ارتقا دهد، فساد را کاهش دهد و اعتماد عمومی را ایجاد کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تأثیرات انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی بر اعتماد سازی و اعتماد بخشی به مردم پرداخت.
قائم مقام مدیرعامل بانک شهر با اشاره به انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال گذشته این بانک در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال)، گفت: تحولات کاربردی، بنیادی و مهم در بانک شهر طی سال های اخیر توانسته آن را به عنوان بانکی موفق و قابل اعتماد در میان تمامی اقشار جامعه تبدیل کند.
در ادامه شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی غیر بورسی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیروز صورت‌های مالی ۵۲۱ شرکت دولتی دیگر منتشر شد و شفافیت صورت‌های مالی به ۱۱۲۴ شرکت رسید.
مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی دارایی گفت: سال گذشته، مجموعاً ۶۰۳ مورد صورت مالی شرکت‌های دولتی منتشر شد. وعده داده بودیم که صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی را منتشر کنیم. تا کنون این تعداد شرکت تحت کنترل دولت منسجم شناسایی نشده بود و این اتفاق برای نخستین بار در کشور افتاد.
مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی دارایی گفت: در سال گذشته مجموعاً ۶۰۳ مورد صورت مالی شرکت‌های دولتی منتشر شد. وعده داده بودیم که صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی را منتشر کنیم. تا کنون این تعداد شرکت تحت کنترل دولت به صورت منسجم شناسایی نشده بود و این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاد.
مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی ‌دارایی: در سال گذشته مجموعاً 603 مورد صورت مالی شرکت های دولتی منتشر شد. وعده داده بودیم که صورت مالی 1000 شرکت دولتی را منتشر کنیم. تا کنون این تعداد شرکت تحت کنترل دولت به صورت منسجم شناسایی نشده بود. این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاد. آخرین دوره از انتشار صورت های مالی سال 1400 شرکت های دولتی نیز انجام شد و 521 مورد دیگر نیز منتشر شد و در کل 1124 صورت مالی در معرض دید عموم قرار گرفت. بنابراین، 124 مورد بیشتر از آماری که وعده داده بودیم به انتشار صورت های مالی پرداختیم
عنبری در خصوص اینکه صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی برای کدام اقشار اهمیت بیشتری دارد اظهار کرد که این صورت‌های مالی طبعا برای نخبگان، دانشگاهیان، اندیشکده‌ها و پژوشکده‌ها و بعد از ان هم برای عموم مردم اهمیت دارد و ما هیچ تاریکخانه و هیچ نقطه تاریکی در این دولت در برابر مردم نگه نخواهیم داشت.
شرکت‌های دولتی از تیررس نظارتی مجلس به دور هستند و همین موضوع هم سبب شده است که فساد و مشکلات عدیده‌ای به وجود بیاورند. در قانون بودجه ۱۴۰۱ حکمی برای شفافیت صورت مالی شرکت‌های دولتی اضافه شد، ولی این حکم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حذف شد.
در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمال تعجب حکم شفافیت‌زا و مهم در زمینه مقابله با فساد و ناکارآمدی از تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط سازمان برنامه و بودجه حذف شده است و این امر سبب شده است که نمایندگان مجلس نسبت به بازگرداندن این حکم در کمیسیون تلفیق اقدام کنند.
یک مقام مسئول در وزارت اقتصاد گفت: انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی زمینه‌ی اصلاح آنها را فراهم و به نوعی یک مطالبه‌ی عمومی بین نخبگان، دانشگاهیان و مردم ایجاد می‌کند.
وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز صورت‌های مالی 207 شرکت دولتی را به صورت عمومی در کدال منتشر کرد.
برای دومین سال پیاپی صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی در سامانه کدال منتشر شده است.
وزیر اقتصاد گفت: روز شنبه صورت‌های مالی ۲۰۷ شرکت دولتی وابسته به بانک‌های کشور را برای اولین بار منتشر خواهیم کرد.
به گفته مدیر کل امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد؛ انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی غیربورسی، موجب تقویت فضای پرسشگری عمومی و افزایش مطالبات مردمی نسبت به پاسخگویی مدیران خواهد شد و زمینه را برای ورود پژوهشگران و صاحب نظران حوزه‌های اقتصادی برای بررسی عملکرد هر یک از این شرکت‌های دولتی را فراهم خواهد کرد.
مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران از انتخاب ۲۵ مؤسسه حسابرسی برای رسیدگی به صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ واحدهای اجرایی شهرداری تهران خبر داد.
مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام بیمه سینا با تصویب صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد.
مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران از اتمام استقرار حسابرسان در مناطق ۲۲ گانه برای رسیدگی به صورت های مالی سال ۹۹ خبر داد.
مصطفی محبی مجد کارشناس بازار سهام گفت: تحلیلگران بازار سهام متفق القول هستنند که بازار سهام بسیار ارزنده است و این امر موجب شده است تا جذابیت بازار سهام افزایش یابد. ضمن این که p.e بازار سهام نیز روند کاهشی دارد و به نقطه خیلی خوبی رسیده است، با این حال شاهد هستیم که ورود پول به بازار سهام کم است و این موضوع موجب شده است تا شاخص کل بورس درجا بزند.
مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: بر اساس اعلام نماینده سازمان حسابرسی در جلسه مجمع عمومی این شرکت، صورت‌های مالی طبق استانداردهای حسابداری، مطلوب ارزیابی شد.
وزیر اقتصاد گفت: صورت‌های مالی شرکت‌ها در سال ۱۴۰۰ را که مربوط به دولت وقت است منتشر می‌کنیم.
وزیر اقتصاد گفت: صورت‌های مالی شرکت‌ها در سال ۱۴۰۰ را که مربوط به دولت وقت است منتشر می‌کنیم.
مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: میزان ترانزیت ریلی کشور در سال گذشته به ۱.۹ میلیون تن رسید.
پرونده ویلموتس صورت‌های مالی فوتبال ایران را بهم ریخت

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ