رئیس عدلیه گفت: در قضایای اخیر تلاش شد افراد و عناصر کم گناه و نادم و پشیمان با لحاظ ترتیبات قانونی، زودتر آزاد شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جریان سفر غیر رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان گلستان، رسیدگی و اتخاذ تدابیر پیرامون یک پرونده کثیرالشاکی در این استان، در دستور کار رئیس عدلیه قرار گرفت.
رئیس قوه قضائیه گفت: کسی نمی‌داند در پشت پرده رسیدگی به پرونده‌های قطور و پرحجم قضائی، چه تلاش‌هایی صرف می‌شود؛ عموم مردم فقط حکم صادره را می‌بینند؛ مانند همین کار شما هنرمندان و فیلمسازان که ساعت‌ها و روز‌ها تمرین می‌کنید و ما فقط چند دقیقه خروجی کار شما را می‌بینیم.
محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه درخصوص صدور دستور رسیدگی مجدد به موضوع ابطال انتصاب «میثم لطیفی» گفت: حکم ابطال انتصاب «میثم لطیفی» در دیوان عدالت اداری با استناد به «ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری» یک ایراد شکلی به تصمیم ریاست جمهوری بود که اگر این ایراد مرتفع شود، دیگر مانع قانونی هم وجود نخواهد داشت.
محسنی‌اژه‌ای یادآور شد: در سال گذشته تلاش کردیم سند تحول و تعالی را به برنامه تبدیل و برنامه را به عمل تبدیل کنیم. یکی از مسائل پیش بینی شده در این سند تعامل با قوای دیگر بود. جلسات متعدد با سران قوا، کمیسیون‌ها، نمایندگان، فراکسیون‌ها و وزرا داشتیم. در سال‌های بعد از انقلاب چنین تعاملی بین سه قوه وجود نداشت.
ری-رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه دشمن از کارآمد بودن ما در دستگاه قضایی و دیدن حل مشکلات مردم ناامید می شود گفت: امروز بهترین خدمت به امام و رهبری خدمت به مردم است.
محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفت: ۸۰ درصد پرونده حقوقی متروپل هم پیش رفته است. اسیب شناسی و کارشناسی قوه قضائیه در مورد متروپل در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفت امیدواریم آنان نیز این مقوله را مطمح‌نظر قرار دهند تا در آینده شاهد وقوع این قبیل حوادث ناگوار و تلخ نباشیم. در قضیه رسیدگی به حادثه متروپل، قوه قضاییه مسئله‌محوری را در دستور کار قرار داد و رسیدگی به این حادثه از مصادیق رویکرد مسئله‌محورانه دستگاه قضایی است.
رئیس قوه قضاییه گفت:مسئولان قضایی ذیربط در مراجع مختلف از جمله دادسرا، دادگاه، تجدیدنظر و دیوان عالی در رسیدگی به پرونده عناصر متعرض به پلیس و نوامیس مردم، علاوه بر دقت و قاطعیت، سرعت عمل نیز داشته باشند.
حجت الاسلام اژه‌ای رئیس قوه‌ قضاییه گفت: در صورت دستگیر شدن عوامل مسمومیت دانش آموزان پرونده عوامل را به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌کنیم.
بستن پرونده به این معنا که ادامه‌ی رسیدگی به آن دنبال نمی‌شود. فرد گناهی مرتکب شده و تعهدی داده است. اگر تعهدش را نقض کرد این‌طور نیست که بی‌تأثیر باشد اما درصورتی که تکرار نکند بخواهد جایی شغلی بگیرد نمی‌گویند سابقه کیفری مؤثر دارد.
رئیس دستگاه قضا گفت: در جریان رسیدگی به پرونده اغتشاشات اخیر ارفاق به عده‌ای که برای شهروندان ناامنی ایجاد کرده‌اند و نقش موثری در ناآرامی داشته اند، ظلم به مردم است؛ لذا نباید به این دسته از محکومان ارفاق شود. از سویی دیگر قطعاً نباید حتی برای مدت کوتاهی افراد بی‌گناه یا کم گناه را بی‌وجه، نگه داشت. کسانی که به تهدید کسبه و کامیون‌داران می‌پردازند و یا محیطی را برای مردم ناامن می‌کنند، در زمره افرادی هستند که نباید به سادگی به پرونده آن‌ها و قضایایی که ایجاد کرده‌اند، نگریست و رویکردی ساده‌انگارانه در قبال آن‌ها داشت.
رئیس قوه قضاییه گفت: در قضیه شهادت شهید عجمیان در کرج، عاملین جنایت در صحنه جرم دستگیر نشدند بلکه با گذشت چند روز و در نتیجه اقدامات اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند؛ علی‌ایحال به محض دستگیری آن‌ها روند رسیدگی قضایی به پرونده آغاز شد و دیروز حکم آن‌ها در دادگاه بدوی صادر شد.
علیرضابیگی در پاسخ به این مسأله که «شنیده شده است آقای اژه‌ای در پاسخ به تشدید برخوردها گفته است که باید با ملاحظه و دقت به موضوعات رسیدگی شود»، اظهار کرد: خواسته آقای اژه‌ای از نمایندگان این بود که شما از من اجرای قانون را بخواهید؛ یعنی شما نمایندگان بر موضع قانون پافشاری کنید و تلاش نکنید به من دیکته کنید که من چه کار باید بکنم یا نباید بکنم.
محسنی اژه‌ای اظهار داشت: حتماً اشکالاتی نیز وجود دارد که دشمن بخواهد از این اشکالات سوء استفاده کند و باید به این موضوعات رسیدگی جدی داشت، اما تردید نداریم که دشمن تمامی اقدامات سخت و نرم و ترکیبی خود را در راستای تلاش برای متوقف کردن قطار پیشرفت انقلاب به کار گرفت.
در جریان این بازدید رئیس عدلیه همچنین به دادستان‌ها و مقامات قضایی سراسر کشور دستور داد، مستمر از بازداشتگاه‌هایی که عناصر اغتشاشات اخیر در آنها نگهداری می‌شوند، بازدید کنند و کامل در جریان کم و کیف روند رسیدگی به پرونده این افراد قرار گیرند.
در جریان این بازدید رئیس عدلیه همچنین به دادستان‌ها و مقامات قضایی سراسر کشور دستور داد به صورت مستمر از بازداشتگاه‌هایی که عناصر اغتشاشات اخیر در آنها نگهداری می‌شوند، بازدید به عمل آورند و به صورت کامل در جریان کم و کیف روند رسیدگی به پرونده این افراد قرار گیرند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضایی، دستور داد تا در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آنها در سراسر کشور و مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای ، برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد و در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنها هم تسریع شود.
همسر مصطفی تاج‌زاده در نامه ای به محسنی اژه‌ای به برشمردن آنچه از نظر خود تخلفات نهاد امنیتی بازداشت کننده تاجزاده می‌ خواند پرداخت و رسیدگی به آن از سوی رییس قوه قضاییه را خواستار شد.
اژه‌ای گفت: دادستانی باید شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی به موضوع پرونده فولاد مبارکه اختصاص دهد و همه جوانب قضیه مذکور با نهایت دقت، مورد بررسی قرار گیرد تا به آنچه حق و انصاف است، عمل شود.
محسنی اژه‌ای با اشاره به واصل شدن گزارش تحقیق و تفحص مجلس پیرامون فولاد مبارکه به دستگاه قضایی، خطاب به دادستان تهران تاکید کرد که شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی به این موضوع اختصاص دهد و همه جوانب قضیه مذکور با نهایت دقت، مورد بررسی قرار گیرد تا به آنچه حق و انصاف است، عمل شود.
رئیس قوه قضائیه در خصوص گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس گفت: این گزارش هنوز به قوه قضائیه  واصل نشده است اما دادستان و رئیس دادگستری تهران، به محض وصول به موضوع رسیدگی کنند.
در خلال ملاقات مردمی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، دو مراجعه‌کننده به نمایندگی از قریب به ۱۰۰ نفر شهروندان یکی از مناطق غربی شهر تهران، اظهار داشتند که پس از واریز پول به حساب یکی از نهادهای عمومی و خرید املاک مستقر در زمین‌های متعلق به این نهاد، پس از گذشت ۴ سال، هنوز اسناد ملکی به دست آنها نرسیده است
ملاقات مردمی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضائی به ویژه خانواده‌های زندانیان برگزار شد.
مهدی چمران با اشاره به انتشار خبر تفکیک اتوبوس بانوان و آقایان در فضای مجازی اظهار کرد: در حال حاضر این موضوع نه در شورا و نه در جای دیگری مطرح نشده و تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.
سجاد غریبی، ملقب به هالک ایرانی، در اولین مبارزه واقعی خود مقابل جومانوف آلمات باخیتوویچ مشهور به گوریل قزاقستان در راند نخست ناک اوت شد و شکست خورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ