حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضایی، دستور داد تا در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آنها در سراسر کشور و مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای ، برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد و در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنها هم تسریع شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زندان‌های استان البرز مخصوصاً زندان رجایی شهر به جهت اینکه در داخل محیط شهری کرج واقع شده و زندان قزلحصار و رجایی شهر به جهت اینکه تحت مدیریت استان تهران هستند، مشکلات و مسائلی را به وجود آورده اند که جابجایی آنها جزو مطالبات مردمی بود و مدیران استان البرز، نمایندگان مردم استان البرز نیز مطالباتی داشتند، همچنین مجموعه قضایی و دادگستری استان البرز گزارشاتی در این خصوص به رئیس قوه قضاییه واصل کرد و در نهایت در جلسه شورای اداری ریاست قوه قضاییه دستور انتقال قطعی زندان رجایی شهر از محیط شهری کرج و بررسی درباره زندان قزلحصار را صادر کرد.
رئیس قوه قضائیه، دستور اعمال ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری ناظر بر رسیدگی مجدد ابطال انتصاب رئیس سازمان اداری استخدامی را صادر کرد.
رئیس قوه قضائیه گفت: باید بر اهتمام و تلاش خود پیرامون مقوله «حقوق عامه» بیفزاییم؛ بویژه آنکه یکی از مصادیق آشکار و روشن حقوق عامه، مبحثِ «امنیت روانی مردم» است که باید تأمین و تقویت شود.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه چند روز پیش کیفر‌خواست شهادت سردار سلیمانی صادر شد تصریح کرد: محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا یکی از متهمان این پرونده در دستور کار است و این مهم با مشارکت نهاد‌های مدنی بین‌المللی انجام می‌شود تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی در برابر ظلم آشکار شود و جنایات این افراد در جامعه بشری آشکار شود و این کار با هماهنگی عدلیه عراق در حال پیگیری است.
رئیس قوه قضائیه دستور داد تا با دقت و سرعت همه زوایای سوء‌قصد به آیت‌الله سلیمانی در بابلسر بررسی شود.
این دستور قوه قضائیه در حالی است که سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری پیش از اعزام تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر، در دیدار با اعضای تیم شامل بازیکنان، کادرفنی و سرپرستی و همچنین مدیران فدراسیون ۶۰۰سکه طلا به عنوان حمایت و پاداش اهدا کرد!
رئیس قوه قضاییه گفت: در قضیه انتقال زندان سمنان که از مصوبات سفر بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ هیئت عالی قضایی بود، شاهد تاخیر در اجرای کامل این امر بودیم؛ موضوعی که سبب می‌شود حلاوت یک اقدام امیدوارکننده برای مردم، کم شود؛ آن دسته از تصمیمات امیدوارکننده برای مردم، به شرطی حلاوت را به کام آن‌ها می‌نشاند که با سرعت تحقق یابند.
کرج- رئیس دیوان عالی کشور گفت: تکریم ارباب رجوع و مردمی کردن دستگاه قضا یکی از اهداف سند تحول قوه قضائیه است و در این راستا پاسخگویی چهره به چهره با مردم را در دستور کار قرار داده ایم.
رئیس قوه قضائیه خطاب به مسئولان قضائی، گفت: برای اجرایی و نهایی کردن هر چه زودتر عفو اخیر رهبری و تعیین تکلیف همه متهمان و محکومان و زندانیانِ مشمول این عفو تلاش کنید.
رئیس قوه قضاییه بیان داشت: اخیراً نیز مقام معظم رهبری بسیاری از کسانی را که در وادی غفلت، دست به اقداماتی زدند، مشمول عفو قرار دادند و اجازه دادند تا ما در دستگاه قضایی بر مبنای معیار‌های پیش‌بینی شده، بررسی‌ها و تطبیق مصادیق را در قبال محکومان و زندانیان برای مورد عفو قرار گرفتن انجام دهیم تا بر همین مبنا، زندانیان واجدشرایط، آزاد شده و پرونده‌های تشکیل شده برای افراد در هر مرحله‌ای که قرار دارد، بسته شود.
رئیس قوه قضاییه بیان داشت: اخیراً نیز مقام معظم رهبری بسیاری از کسانی را که در وادی غفلت، دست به اقداماتی زدند، مشمول عفو قرار دادند و اجازه دادند تا ما در دستگاه قضایی بر مبنای معیار‌های پیش‌بینی شده، بررسی‌ها و تطبیق مصادیق را در قبال محکومان و زندانیان برای مورد عفو قرار گرفتن انجام دهیم تا بر همین مبنا، زندانیان واجدشرایط، آزاد شده و پرونده‌های تشکیل شده برای افراد در هر مرحله‌ای که قرار دارد، بسته شود.
محسنی اژه ای گفت: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا ساعات کار بانوان در مراجع قضائی به گونه‌ای باشد که در بازگشت به خانه انرژی و نشاط لازم را برای رسیدگی به مسئولیت‌های خانواده داشته باشند.
صحبت‎‌های حجت الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در خصوص پرداخت مهریه با توجه به افزایش قیمت سکه را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رئیس قوه قضائیه در پی قتل مولوی عبدالواحد ریگی پیامی صادر کرد.
رییس قوه قضاییه گفت: باید مسئولان قضایی ،انتظامی و امنیتی کسانی که در دل و ذهن کسبه و بازاریان رعب و وحشت ایجاد کرده و آنها را تهدید می‌کنند را با سرعت و قاطعیت شناسایی و نسبت به دستگیری و محاکمه این عناصر اقدام کنند.
رئیس قوه قضائیه در پی پیروزی تیم ملی فوتبال به مراجع ذیربط قضایی برای بهره مندی زندانیان از ارفاقات قانونی دستوراتی صادر کرد.
در پیام رئیس قوه قضاییه تاکید شده که دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با نهایت سرعت و دقت، تمامی دست‌اندرکاران جنایت ایذه و اصفهان را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.
رئیس کل دادگستری استان تهران از عملیاتی سازی دستور رئیس قوه قضائیه در حوزه تسریع در فرآیند گزینش و جذب نیروهای متقاضی استخدام خبرداد.
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه درباره وضعیت بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر گفت: بررسی‌ها برای شناسایی افرادی که احیاناً بی‌گناه بازداشت شده‌اند، یا در خرابکاری‌ها و ناامنی نقشی نداشته‌اند، تسریع شده است و در این راستا، بخش قابل‌توجهی از بازداشت‌شدگان استان تهران یعنی افزون بر ۶۲۰ نفر تا شب گذشته آزاد شدند.
رییس کل دادگستری تهران از نماینده ویژه وزیر کشور و پزشکی قانونی خواست هرچه سریعتر گزارش های خود را به قوه قضاییه ارسال کنند تا روند بررسی پرونده خانم مهسا امینی تسریع شود
رییس کل دادگستری تهران از نماینده ویژه وزیر کشور و پزشکی قانونی خواست هرچه سریعتر گزارش های خود را به قوه قضاییه ارسال کنند تا روند بررسی پرونده خانم مهسا امینی تسریع شود
سال گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که خبرنگاری که برای تهیه گزارش از فرایند واکسیناسیون کرونا به مجموعه ورزشی ساعی مراجعه کرده بود با ضرب و شتم حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مواجه و دچار شکستگی شدید در ناحیه دست شد.
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: هنوز گزارش تحقیق و تفحصی در مورد فولاد مبارکه تدوین و نهایی نشده و یا حداقل به هیأت رئیسه مجلس اعلام نشده تا به قوه قضائیه ارسال شود.
رئیس قوه قضائیه در همین زمینه به مسئولان ذیربط قضایی دستور داد، چنانچه در ماه‌ها و هفته‌های اخیر برای افرادی از دو قشر زحمتکش معلمان و کارگران در اثر غفلت آن‌ها، پرونده قضایی تشکیل شده، نهایت مساعدت را به عمل آورند و در مقابل، چنانچه عناصری وابسته به بیگانه در صفوف معلمان و کارگران رخنه کرده‌اند و برای ضربه زدن و ایجاد آشوب و اخلال در نظم و امنیت مردم برنامه دارند...

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ