در جریان سفر غیر رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان گلستان، رسیدگی و اتخاذ تدابیر پیرامون یک پرونده کثیرالشاکی در این استان، در دستور کار رئیس عدلیه قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گرگان-پرونده‌ کثیرالشاکی مجتمع تجاری زرین گرگان با حضور سر زده رئیس دستگاه قضا، بدون ارجاع به دادگاه حل و فصل نهایی شد.
این مساله به قدری مهم و حتی حیاتی است که رهبری هم بر حل آن تاکید کرده اند. مشکلی که در سایه مسائل گوناگون پدید آمده و به واسطه برخی تصمیمات نسنجیده در سال‌های دور و نزدیک تشدید شده تا در نهایت کار به جایی برسد که می‌بینیم یک فصل از برنامه‌ای که پسوند «توسعه» دارد، به حل این مشکل اختصاص یافته و برای آن تدابیری اندیشیده است.
در شعب تخصصی حل اختلاف پرونده دعاوی مردم در بستر صلح و سازش رسیدگی می‌شود.
اگرچه توافق بالقوه بین ایالات متحده و ایران می‌تواند به‌عنوان یک راه‌حل عملی کوتاه‌مدت تلقی شود، اما برای واشنگتن در نهایت راهی برای خرید زمان تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده خواهد بود. شرایط گزارش‌شده چیزی نزدیک به یک راه‌حل جامع برای حل‌وفصل مسائل عمیق بین دو طرف نخواهد بود.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اهتمام این کشور بر حل و فصل بحران در قره‌باغ به شکلی مسالمت‌آمیز است.
نماینده مردم بابل در مجلس گفت: از دولت و مجلس تقاضا داریم که تلاش خود را برای حل مشکلات فرهنگیان به کار گیرند.
مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از گفتگوهای شکل گرفته برای حل و فصل سیاسی مسائل میان دمشق و آنکارا اشاره کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن از حل و فصل سیاسی بحران یمن مبتنی بر توجه به موضوعات انسانی اعلام حمایت کرد.
به‌دنبال سفر بهمن‌ماه اقای رئیسی به پکن، شمخانی در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رییس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران-ریاض با همتای سعودی آغازکرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مقامات عراق، حل و فصل سریع موضوع مطالبات بانکی ایران از عراق را اقدامی مفید برای آینده تعاملات اقتصادی دو کشور دانست.
یک مقام ارشد وزارت خارجه چین می گوید کشورش به موضع بی طرفی و منصفانه در قبال بحران اوکراین پایبند است.
به نظر می‌رسد که همزمان با شدت گرفتن دیپلماسی پنهان برای احیای برجام و تلاش میانجی‌گر‌ها برای سرعت بخشیدن به حل‌وفصل بحران در یمن که دو مساله عادی‌سازی رابطه تهران و ریاض و ثبات امنیتی و اقتصادی در منطقه به آن گره خورده، دولت بایدن تلاش می‌کند با تماس‌های دیپلماتیک مداوم با بازیگران منطقه‌ای محتوای بسته رایزنی‌های برجامی و غیربرجامی با ایران را بررسی و ذیل چارچوب نقشه کلان تعیین‌شده برای ایران در هر دو حوزه قرار دهد.
بحران دارو به اوج خود رسید؛ آن‌چنان‌که نمایندگان مجبور شدند وزیر بهداشت را به مجلس فرا بخوانند و او را درباره طرح دارویار مورد بازخواست قرار دهند؛ اما توضیحات وزیر قانع‌کننده نبود و در نهایت محمدباقر قالیباف تا ابتدای زمستان به وزیر فرصت داد تا بحران موجود را حل و فصل کند.
وزیر امور خارجه اردن گفت که حل و فصل مسئله فلسطین ضامن تحقق امنیت و ثبات در منطقه است.
میخائیل اولیانوف گفت: جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده ممکن است پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا به توافق نهایی بر سر توافق هسته‌ای برسند و اگر این اتفاق بیفتد، احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار سریع امکان پذیر خواهد بود، برای اینکه فقط برخی مسائل فنی باید حل و فصل شود. وی تاکید کرد که اکنون توپ در اختیار طرف آمریکایی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران، از هرگونه تلاشی که برای حل و فصل صلح آمیز منازعه اوکراین صورت می‌گیرد، حمایت می‌کند و همواره آمادگی خود را برای کمک و مساعدت به این روند اعلام کرده است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه بر ضرورت تکمیل زنجیره صلح و سازش تاکید کرد.
میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در توئیتر این مطلب را اعلام کرد و افزود که هیچ تصمیم و قطعنامه‌ای از سوی شورا صادر نشد و فقط تبادل نظر صورت گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه بر لزوم رعایت تمامیت ارضی دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان تصریح و آمادگی کشورمان برای هرگونه مساعدت به حل و فصل اختلافات بین دو کشور همسایه را اعلام کرد.
کارشناس ارشد مسائل هسته‌ای در گفت‌وگو با «فرارو» بر این باور است که اساسا اختلافات میان ایران و آژانس چندان جدی نبوده و می‌تواند ظرف دو هفته، با آمدن بازرسان آژانس به ایران و گرفتن پاسخ پیرامون سایت‌های مورد درخواست، به سرعت حل‌وفصل شود. اما همچنان باید توجه داشت که خوانش‌های طرفین از اختلافات پادمانی، تعیین کننده نهایی خواهد بود
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران توضیح داد: دیدگاه ایران این است که برای این که بتواند از توافق رضایت داشته باشد و اطمینان داشته باشد که به طور کامل اجرایی می‌شود، برخی مسائل باید حل و فصل شوند.
محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «در تمامی گفت‌وگو‌‌های تلفنی آیت‌الله رئیسی با روسای جمهور فرانسه، روسیه و چین، موضع قاطع ایشان این بود که فقط زمانی که ادعا‌‌های پادمانی حل و فصل و بسته شود، توافق نهایی قابل دست یافتن است.»
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: موضع قاطع رییس جمهور این است که فقط زمانی که ادعا‌های پادمانی حل و فصل و بسته شود، توافق نهایی {ایران با ۱+۴} قابل دست یافتن است.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: در تمامی گفتگوهای تلفنی آیت الله رئیسی با رؤسای جمهور فرانسه، روسیه و چین، زمانی که ادعاهای پادمانی حل و فصل و بسته شود توافق نهایی قابل دست یافتن است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ