محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه درخصوص صدور دستور رسیدگی مجدد به موضوع ابطال انتصاب «میثم لطیفی» گفت: حکم ابطال انتصاب «میثم لطیفی» در دیوان عدالت اداری با استناد به «ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری» یک ایراد شکلی به تصمیم ریاست جمهوری بود که اگر این ایراد مرتفع شود، دیگر مانع قانونی هم وجود نخواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: حکم ابطال انتصاب میثم لطیفی معاون رئیس جمهور از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری صادر شده است.
رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد: برای «میثم لطیفی» حکم انفصال از خدمات دولتی صادر نشده است.
رئیس دیوان عدالت اداری درباره ابطال حکم میثم لطیفی و احتمال بررسی مجدد آن توضیحاتی داد.
در جلسه امروز هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، با درخواست اعمال ماده ۹۱ قانون دیوان عدالت اداری درخصوص حکم پرونده انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مخالفت شد و حکم قبلی دیوان تائید شد.
وکیل دادگستری گفت: رأی دیوان عدالت اداری در مورد رئیس سازمان اداری و استخدامی تصمیمی مطابق با قانون است.
رئیس قوه قضاییه دستور اعمال "ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری" ناظر بر رسیدگی مجدد به موضوع ابطال انتصاب «میثم لطیفی» در دیوان عدالت اداری را صادر کرد.
هادی طحان نظیف درباره صدور رای دیوان عدالت در خصوص میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و انتقاد حقوقدانان مبنی براینکه این رای مغایر با قانون اساسی است، اظهار داشت: هم دیوان عدالت و هم دولت برداشت‌های متفاوتی از قانون دارند و کار باید از مجاری قانونی دنبال شود و ساز و کار‌های قانونی مورد استفاده گیرد.
سخنگوی دولت با اشاره به اختلاف دیدگاه دولت و دیوان عدالت اداری در خصوص حکم رئیس جمهور برای رئیس سازمان اداری استخدامی، گفت: پیش بینی من این است که احتمالا بین دولت و دیوان عدالت اداری تفاهم حاصل می شود.
دیوان عدالت اداری با استناد به ۴ علت قانونی، حکم انتصاب میثم لطیفی به عنوان رئیس سازمان اداری استخدامی کشور را باطل کرده است.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: انتصاب رئیس سازمان اداری استخدامی کشور برخلاف مفاد ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری است و ۶۵ درصد از اعضای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری معتقد به ابطال حکم انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی بودند.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: انتصاب رئیس سازمان اداری استخدامی کشور برخلاف مفاد ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری است.
طبق اعلام این رأی، انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی، غیرقانونی است و از این روی حکم انتصاب وی که از سوی رییس جمهور کشورمان صادر شده بود، ابطال می‌شود.
طبق اعلام این رأی، انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی، غیرقانونی است و از این رو حکم انتصاب وی که از سوی رییس جمهور کشورمان صادر شده بود، ابطال می‌شود.
معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری درخواست کرده طبق ماده 91 دیوان عدالت اداری در حکم برکناری رئیس سازمان اداری و استخدامی بازنگری شود.
هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رأی به ابطال حکم "میثم لطیفی" رییس سازمان اداری استخدامی کشور داد؛ لطفی شهریور ۱۴۰۰ با حکم رییس‌جمهور به ریاست سازمان اداری و استخدامی منصوب شده بود.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری آمادگی صد درصدی برای حل مشکلات تهران دارد و در بستر کارگروه مشترک می‌توان مسائل را بررسی کرد تا از شکایات جلوگیری کرد.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: مساله اصلی قانون جدید دیوان عدالت اداری تسهیل دسترسی مردم به حقوق شهروندی است
رئیس دیوان عدالت اداری، صدور بی رویه بخشنامه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی را از مهم ترین آسیب‌های حوزه اداری و افزایش ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری دانست.
حکمت‌علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به بحث رسیدگی این دیوان به شکایات کارگران درباره مصوبه مزدی شورای عالی کار در افزایش ۲۷ و ۲۱ درصد حداقل دستمزد در شرایط تورمی کنونی، نسبت به رسیدگی فوری به این پرونده وعده داد.
روزی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، میزبان وزرای اقتصاد و بهداشت برای بررسی سوال از آن‌ها بودند، به دلیل عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ عین اللهی، وی مجلس را با دریافت کارت زرد ترک و در پاسخ خاندوزی نماینده سوال کننده را قانع کرد.
در روزی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی میزبان وزرای اقتصاد و بهداشت برای بررسی سوال از آنها بودند به دلیل عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ عین الهی وی مجلس را با دریافت کارت زرد ترک کرد و پاسخ خاندوزی نماینده سوال کننده را قانع کرد.
در روزی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی میزبان وزرای اقتصاد و بهداشت برای بررسی سوال از آنها بودند به دلیل عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ عین الهی وی مجلس را با دریافت کارت زرد ترک کرد و پاسخ خاندوزی نماینده سوال کننده را قانع کرد.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: برخی پرونده‌ها در اجرای احکام دیوان به دلیل عدم تأمین اعتبار از سوی وزارت بهداشت هنوز اجرا نشده که موجب افزایش حجم پرونده‌ها شده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر از تعویق رأی دیوان عدالت اداری در خصوص کارکنان تبدیل وضعیت شده این جمعیت به منظور بررسی بیشتر و حل مشکل پیش آمده خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ