رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از هفته جاری مردم اقلیم کردستان عراق می‌توانند بدون اخذ ویزا وارد ایران شوند،
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بعد از توقف صدور روادید برای شهروندان فرانسوی، مقامات کشور مالی اینبار مجوز فعالیت شرکت هواپیمایی ایرفرانس را لغو کردند.
رونمایی از سنگ نگاره استردادی به ایران، برپایی نمایشگاهی از اشیای برگشت داده شده در هفته دولت و بررسی لغو روادید ایران با ۶۰ کشور از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در هفته جاری بود.
معاون گردشگری کشور گفت: طرح پیشنهادی وزارت میراث‌فرهنگی مبنی بر لغو روادید یک طرفه با ۶۰ کشور توسط وزارت امورخارجه و نهادهای ذیربط در حال بررسی است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی قرار دارد.
امیرعبدالهیان گفت: روابط دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد. ما گفتگو‌هایی را همواره داشته و این مسیر را ادامه خواهیم داد. توافق کردیم که در مسیر لغو روادید سیاسی به عنوان گام اول اقدام کنیم و در ادامه در مورد لغو روادید عادی بتوانیم توافقی را حاصل کنیم. همچنین برای پیگیری کمیسیون مشترک عالی دو کشور گفتگو‌هایی داشتیم.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی است و در گفتگوهای امروز با وزریر خارجه این کشور توافق کردیم که برای لغو روادید سیاسی و خدمت اقدام کنیم.
وزیر امور خارجه گفت:روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی است و دنبال توافق لغو روادید هستیم.
رئیس‌جمهور روسیه با امضا فرمانی شهروندان گرجستانی را گرفتن روادید برای سفر به این کشور بی‌نیاز کرد.
اردبیل- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: لایحه لغو روادید ۵۰ کشور دنیا با ایران به هیئت دولت ارائه شده که امیدواریم در کوتاهترین زمان این لایحه به تصویب برسد.
اردبیل- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: لایحه لغو روادید ۵۰ کشور دنیا با ایران به هیئت دولت ارائه شده که امیدواریم در کوتاهترین زمان این لایحه به تصویب برسد.
سفیر قزاقستان با اشاره به برقراری خطوط پروازی مستقیم بین ایران و قزاقستان گفت: مقامات ایران و قزاقستان در تلاش هستند که راه‌های ارتباطی بین دو کشور را برای تسهیل رفت و آمد تجار، بازرگانان و مردم گسترش دهند.
سفیر ایران گفت: تهران با لغو روادید بین دو کشور موافقت کرد. حتی در کشور ما برای این موضوع اقداماتی انجام شده است. ما منتظر نظر مقامات روسیه هستیم. اگر روسیه نیز مانند ما اعلام کند که چنین آمادگی وجود دارد، می‌توانیم در مدت کوتاهی رژیم بدون روادید را اعلام کنیم.
معاون گردشگری کشور گفت: نمایشگاه گردشگری امسال در شرایطی با آرامش شروع خواهد شد که بعد از مدتها کشور در التهاب بود و بیماری کرونا نیز شیوع پیدا کرده بود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: نظر وزارت گردشگری در مورد پنجاه کشور این است که لغو روادید صورت گیرد حتی اگر یک طرفه باشد اما برخی فکر می کنند لغو یک طرفه مشکلاتی دارد.
اعزام نمایندگان کاراته ایران به رقابت‌های بین المللی فرانسه به دلیل صادر نشدن روادید لغو شد.
وزیر میراث‌فرهنگی درباره لغو روادید ایران با برخی از کشورها در این باره گفت:جلسات کارشناسی گذاشتیم و نظرات افراد مختلف احصا شده و دلایل اقدام برای لغو روادید با هر کشور را مشخص کردیم.
در پی درخواست گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی برای لغو روادید مقامات ایرانی و اعضای خانواده‌ آن‌ها، وزرای بهداشت و ارشاد به سوالی در این خصوص پاسخ دادند.
گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی با ارائه طرحی خواستار لغو روادید مقامات ایرانی و اعضای خانواده آن‌ها برای ورود به این کشور شدند.
رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از هفته جاری مردم اقلیم کردستان عراق می‌توانند بدون اخذ ویزا وارد ایران شوند.
رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از هفته جاری مردم اقلیم کردستان عراق می‌توانند بدون اخذ ویزا وارد ایران شوند.
مسیر مستقیم هوایی بین دو کشور ایران و افغانستان پس از سالها وقفه دوباره برپا شد حالا فعالان گردشگری درخواست دارند ویزا میان دو کشور دوست و همسایه لغو شود.
موافقت با روسیه بر سر لغو روادید گروهی، ترک خوردن بقعه بی بی شهربانو، تعیین تکلیف حراجی صنایع دستی و راه اندازی شهرک های اربعین از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه با موضوع لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی دو کشور برگزار و صورتجلسه این کمیته امضا شد.
وزیر کشور اعلام کرد: باتوجه به صحبت‌ مستقیم رئیس‌جمهور با نخست‌وزیر عراق موضوع لغو روادید در اربعین به نتیجه رسید که دستاورد بزرگی در جهت آسایش زائران اربعین حسینی بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ