ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد که ولیعهد عربستان به توصیه پزشکان در اجلاس سران کشورهای عربی شرکت نمی‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ریشی سوناک و محمد بن سلمان در گفتگوی تلفنی درباره تقویت روابط و همکاری های دوجانبه رایزنی کردند.
در آستانه نشست رسمی و گفت‌وگوی مکرون با بن‌سلمان، یک منبع آگاه در کاخ ریاست جمهوری فرانسه فاش کرد که رئیس جمهور این کشور از، ولی عهد عربستان سعودی خواهد خواست تا برای پایان جنگ در اوکراین کمک کند.
ولیعهد عربستان و وزیر خارجه آمریکا در یک نشست مشترک در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه رایزنی کردند.
سلطان عمان امروز یکشنبه طی سفری رسمی و دو روزه پس از برگزاری نشست اتحادیه عرب در جده به مصر رفت
سی و دومین اجلاس سران عرب روز جمعه در شهر جده عربستان به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار شد و در پایان این نشست، بیانیه ای توسط اعضای شرکت کننده صادر شد.
اجلاس سران عرب دقایقی قبل شروع به کار کرد و طی آن نخست وزیر الجزایر از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ابراز خرسندی کرد.
اجلاس سران عرب دقایقی قبل با حضور رئیس جمهور سوریه در جده عربستان شروع به کار کرد.
بشار اسد رییس جمهوری سوریه از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب دعوت شده بود، امروز پنجشنبه وارد جده شده و مورد استقبال مقامات دولت ریاض قرار گرفت.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ولی عهد عربستان در نشست مشترک خود در جده، آخرین تحولات فلسطین و منطقه را بررسی کردند.
رئیس جمهور مصر و ولی عهد عربستان در نشست مشترک خود در خصوص آخرین تحولات منطقه و جهان رایزنی کردند.
محمد بن سلمان بن ولیعهد و نخست وزیر عربستان با حضور در مسجد قبا نماز را در اولین مسجدی که در تاریخ اسلام بنا شد اقامه کرد. ولیعهد در بدو ورود مورد استقبال شیخ دکتر عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی قرار گرفت. مسجد قُبا اولین مسجدی که در تاریخ اسلام بنا شد. پیامبر اکرم (ص) پس از هجرت از شهر مکه به شهر یثرب (مدینه منوره) چند روز در قریه قُبا به انتظار حضرت علی (ع) ماند تا ایشان به همراه مادرش فاطمه بنت اسد و نیز حضرت زهرا (س) به مدینه برسند. طی آن چند روز، مسلمانان مسجدی در آن منطقه بر پایه تقوا بنا کردند که اینک با گذشت چهارده قرن، همچنان زائران و مجاوران برای نماز و عبادت به آن مشرف می‌شوند. در صدر اسلام، منطقه قبا شش کیلومتر با مرکز مدینه فاصله داشت و کسانی که از مکه به مدینه می‌رفتند ابتدا وارد آین قریه شده و سپس به مدینه می‌رفتند؛ اما امروزه قبا جزئی از شهر است و مسافران به سبب بزرگراه مدینه - مکه، از کنار آن می‌گذرند.
در شرایطی که بسیاری از مخالفان ایران به دنبال القای این فکرند که این کشور از اقتدار سیاسی و نظامی لازم در منطقه برخوردار نیست، این گفتگو‌ها این‌گونه القائات را بی‌ثمر کرده و نشان می‌دهد ایران کشور مقتدری است که بدون تعامل با او در منطقه هر طرح و برنامه‌ای به سرانجام نخواهد رسید.
دادستان عمومی عربستان به درخواست «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی خواستار اعدام ده قاضی سابق به اتهام «خیانت بزرگ» شده است.
پایگاه سعودی لیکس "سیاست حذف مخالفان و تعقیب قضایی آن‌ها در سراسر دنیا را یک رویکرد ثابت در رژیم سعودی برای تداوم ظلم و حکومت سرکوبگرانه" دانست و علاوه بر افشاگری درباره حذف مسئول بلندپایه امنیتی سعودی به دست بن سلمان، به موارد دیگری از حذف مخالفان و تهدید و بدنام کردن آن‌ها در سطح جهان اشاره کرد.
پایگاه خبری النشره در گزارشی اعلام کرد که بعد از برگزاری نشست بغداد در ماه آگوست گذشته، امان پایتخت اردن قرار است در بیستم ماه جاری میلادی (دسامبر) میزبان نشستی منطقه‌ای در خصوص عراق باشد. در این نشست قرار است ایران و ترکیه و تعدادی از کشور‌های عربی از جمله عربستان مشارکت داشته باشند. برخی منابع لبنانی با اشاره به اینکه قرار است در این نشست موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان بررسی شود مدعی شدند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در حاشیه این نشست باهم دیدار خواهند کرد.
ما‌ها واجیرالونگکورن پادشاه تایلند با رهبران جهان که در نشست رهبران اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در بانکوک شرکت می‌کنند ملاقات کرد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانس، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، جاسیندا آردن نخست وزیر نیوزیلند، جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ازجمله شخصیت‌هایی هستند که با پادشاه تایلند دیدار کردند.
ولیعهد سعودی در سفر خود به سئول با نخست وزیر کره جنوبی راه های تقویت روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰ به شهر بالی اندونزی سفر کرده، در حاشیه این نشست با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: «بایدن» برنامه‌ای برای دیدار با «محمد بن سلمان» در حاشیه نشست سران گروه- ۲۰ در اندونزی ندارد.
برخی مقامات کره‌جنوبی می‌گویند قرار است پس از برگزاری نشست گروه ۲۰، ولیعهد عربستان به سئول سفر کند.
انتصاب تازه «محمد بن سلمان» در مقام نخست وزیر عربستان سعودی او را در برابر اقدامات قانونی در ایالات متحده، فرانسه و احتمالا نقاط دیگر از جمله دیوان بین المللی کیفری در لاهه که در آن شاکیان ادعا می‌کنند که بن سلمان مسئول قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده مصون می‌سازد.
«انتصاب محمد بن سلمان به کرسی نخست وزیری عربستان که این کرسی به صورت سنتی در اختیار پادشاهان سعودی است، انتصاب برادر وی خالد به سلمان به عنوان وزیر دفاع عربستان، و مشروعیت بخشیِ ضمنی دولت بایدن به پادشاهی بن سلمان در جریان سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به شهر جده عربستان و ملاقات او با ولیعهد سعودی، از جمله مهمترین نشانه‌هایی هستند که حکایت از معنای عمیقِ تحرکات سیاسی اخیر در عربستان و واگذاریِ کلیت قدرت دولت در دستان شخص محمد بن سلمان دارند.»
ولیعهد سعودی با مسئولان آمریکایی درباره نتایج نشست جده، پرونده انرژی و تحولات منطقه به ویژه موضوع یمن رایزنی کرد.
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در گفتگو با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، بر لزوم تقویت روابط دوجانبه تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ