آمل- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از بررسی پیشنهادهای ارسال شده و موافقت اعضای این کمیسیون با اضافه شدن کتاب زبان محلی استانها درمقاطع متوسطه از سال آینده حبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معبد «اژدها» که به زبان محلی آن را "معبد داش کسن" می‌نامند، تنها معبد بودایی ایران در فاصله ۱۷ کیلومتری سلطانیه (زنجان) و در نزدیکی روستا ویر قرار دارد.
در بین تندیس‌های موآی تعدادی از آن‌ها در یک ردیف روی سکویی واقع شده‌اند که به آن‌ها در زبان محلی «ئاهو» گفته می‌شود. آن‌ها در جشن‌های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. مناطقی که این مجسمه‌ها در آن قرار دارد در گذشته مکان مقدسی برای بومیان به شمار می‌رفت.
پزشک تیم ملی فوتبال درباره آخرین وضعیت بیرانوند توضیحاتی ارائه کرد.
صحبت‌های علی حاجی‌پور، بازیکن تیم ملی والیبال ایران پیش از دیدار مقابل تیم ملی والیبال آلمان را مشاهده می‌کنید.
مصطفی کارخانه می‌گوید تیم ملی والیبال در شرایط خوبی قرار دارد و کادرفنی هرکاری لازم بوده انجام داده و حالا زمان عمل بازیکنان است.
اندیمشک - مردم اندیمشک با شعارهایی به زبان محلی استقبال پرشوری از رئیس جمهور داشتند.
اندیمشک - مردم اندیمشک با شعارهایی به زبان محلی استقبال پرشوری از رئیس جمهور داشتند.
ستاره رده های سنی طلایی‌پوشان اصفهان از کار کردن با حسین عبدی و شرایط تیم ملی نوجوانان می گوید.
مسلم اولادقباد لژیونر فوتسال ایران در حالی برای همراهی تیم ملی به تایلند رفته که دچار مصدومیت شده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح کمیسیون آموزش و تحقیقات پیرامون تحقق اصل ۱۵ قانون اساسی که به ترویج آموزش زبان های قومی و محلی بازمی‌گردد، در مجلس رسیدگی شود.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم گفت: با این طرح میزان ساعتی که برای آموزش در مقاطع مختلف تعیین شده، باید رعایت شود. متأسفانه با تقویم آموزشی فعلی ۴۰ درصد زمان آموزشی در مدارس به دلیل فقدان برنامه صحیح و حوادث پیش بینی نشده از دست می‌رود. به همین دلیل این قانون، انعطافی ایجاد کرده که شروع و پایان سال تحصیلی در یک فرآیند ۱۲ ماهه و بر اساس ساعات برنامه درسی ملی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شود.
وزیر ورزش و جوانان توضیحات کوتاهی را درباره وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ارائه کرد.
دلال یا به زبان محلی دَلار یا درار یک نوع چاشنی معروف در شمال کشور است که از ترکیب سبزی‌های معطر محلی با نمک تهیه می‌شود.
دلال یا به زبان محلی دَلار یا درار یک نوع چاشنی معروف در شمال کشور است که از ترکیب سبزی‌های معطر محلی با نمک تهیه می‌شود.
نخستین همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ به همت دانشگاه بیرجند با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.
سرپرست فدراسیون وزنه برداری دلایل استعفای سرمربی تیم ملی این رشته را اعلام و تاکید کرد که کمیته فنی بزودی در این مورد تصمیم می گیرد.
زبان اصلی مردم تهران، فارسی است. اما در بعضی نقاط زبان‌های محلی نیز دیده می‌شود که در مجموع از لهجه‌های فارسی محسوب می‌شوند. به طور کلی زبان و گویش‌های دیگری مانند آذری، گیلکی، لری، مازندرانی نیز به دلیل مهاجرت‌ها به آن افزوده شده است.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط حضور تیم ملی در جام جهانی نسبت به دوره های گذشته متفاوت بود و در هیچ دوره ای این شرایط را نداشتیم.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط حضور تیم ملی در جام جهانی نسبت به دوره های گذشته متفاوت بود و در هیچ دوره ای این شرایط را نداشتیم.
بازیکنان، کادر فنی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال پس از برگزاری آخرین دور از تمرینات خود در کمپ تیم ملی، با حضور در دفتر رئیس جمهور، با دکتر رئیسی دیدار کردند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشور از انصراف «علیرضا یوسفی» و خروج وی از اردو به خاطر شرایط بدنی و نداشتن آمادگی لازم جهت حضور در رقابت های جهانی کلمبیا خبر داد.
بهترین بازیکن مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا با بیان اینکه بازیکنان ایران مقابل ژاپن مغرور نبودند، گفت: حس و حالی برای گرفتن جایزه‌ام از AFC نداشتم و آن را به اسپانیا نیاوردم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر نسبت به حضور دوباره در تیم ملی ایران ابراز خوشحالی کرد.
علیرضا جهانبخش در مصاحبه با سایت فیفا در خصوص جام جهانی قطر صحبت کرد و از امیدواری به صعود از مرحله گروهی گفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ