زبان اصلی مردم تهران، فارسی است. اما در بعضی نقاط زبان‌های محلی نیز دیده می‌شود که در مجموع از لهجه‌های فارسی محسوب می‌شوند. به طور کلی زبان و گویش‌های دیگری مانند آذری، گیلکی، لری، مازندرانی نیز به دلیل مهاجرت‌ها به آن افزوده شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قزوین- مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: بازی‌های تیم فوتبال شمس آذر در لیگ برتر در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار می‌شود.
با توجه به اعلام رسمی تعطیلی شعب بانک‌ها در روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد، بازار سرمایه (شامل بورس‌های اوراق بهادار و کالایی)، فردا و پس‌فردا در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ مرداد تعطیل خواهد بود.
رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اصلی‌ترین مشکلات ایران در بحث دریافت پروانه حرفه‌ای را مشخص کرد.
رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اصلی‌ترین مشکلات ایران در بحث دریافت پروانه حرفه‌ای را مشخص کرد.
تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران راهی مرحله نیمه نهایی بازی‌های تابستانی 2023 در روسیه شد.
تاثیر اجتماعی بو‌ها به بهترین وجه در دنیای تجارت تایید شده است. ثابت شده که پراکندگی یک رایحه مطبوع در یک مرکز خرید نه تنها به طور مثبت درک خریداران را افزایش می‌دهد بلکه باعث افزایش مقدار پول خرج شده (به ویژه توسط جوانان) می‌شود. نکته مشابهی را می‌توان در رستوران‌ها در رابطه با زمان صرف شده و پول صرف شده تایید کرد. برخی از بو‌ها هم چنین می‌توانند مبالغ قمار شده در کازینو را افزایش دهند.
فعالان یک شرکت دانش‌بنیان با فعالیت در زمینه ارتقای کیفیت مواد شیمیایی مورد استفاده در آب‌های صنعتی، موفق شدند نیاز کشور به واردات این مواد را برطرف کنند.
مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان با اشاره به آخرین وضعیت سپاهان در اردوی ترکیه گفت: آخرین دیدار تدارکاتی سپاهان پیش از عزیمت به ایران، عصر امروز با تیم ابها عربستان برگزار می‌شود.
در راستای ایجاد آسایش بیش‌تر سرنشینان خودرو و سهولت در اعمال تغییرات مهندسی و تسریع در تامین به‌موقع، گرم کن صندلی خودرو مجهزبه آخرین فناوری گرم‌کن روز دنیا (سامانه TCU)، با برنامه‌ریزی هدفمند ساپکو و مشارکت یکی از سازندگان زنجیره تامین داخلی‌سازی و به تولید انبوه رسید.
تصمیم جنگ طلبانه آمریکا در ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین و استفاده واشنگتن از نیروهای کرد سوریه دموکرات در جنگ اوکراین، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
اندونزی از میزبانی دومین دوره بازی‌های ساحلی جهان کنار کشید.
قهرمان المپیک توکیو در رشته تیراندازی گفت: نه تنها من بلکه هیچ کدام از تیراندازان قول کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو را نمی‌توانند بدهند.
مجلس کنگره برزیل لایحه‌ای را برای محدود کردن به رسمیت شناختن مناطق جدید بومیان تصویب کرد، تصمیمی که توسط طرفداران محیط زیست و مدافعان حقوق بشر پس از فشار شدید به عنوان عقب نشینی تلقی میشود.
شاگردان ژوزه مورایس هنوز هم بازی‌های ساده‌تری در مقایسه با پرسپولیس دارند.
۳ تیم حاضر در کورس قهرمانی لیگ برتر برای کسب ۱۵ امتیاز باقی مانده، ۵ فینال حساس در پیش دارند که در اینجا به بررسی دیدار‌های این سه تیم می‌پردازیم.
سرمربی تیم ملی ووشوی ایران، درباره وزن‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان صحبت کرد.
با برگزاری هشت بازی دیگر ظرف امروز و فردا صورت‌بندی شانزده تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مشخص می‌شود.
نارضایتی نسبتی با انتظارات دارد/ ادوارد سعید در کتاب «شرق‌شناسی» به خوبی و زیبایی تصویر کرده که غرب چگونه تصویر شرق را چنان/ برساخت که یک رابطه قدرت و سلطه‌ای را تثبیت و تحکیم کند/ فکر می‌کنند فردا اگر جمهوری اسلامی نباشد ایران سوئیس است؛ این تصور از کجا آمده؟/ تصور ما از تحولات اجتماعی در غرب هم تصویری واژگونه و تخیلی است/ امام در فرانسه در مورد جمهوریت گفت طبق قوانین اسلام، همه‌جا گفته اسلام خواهد بود/ اینکه کدام مساله زنان اولویت اصلی است را چه کسی تعیین می‌کند؟/ این توانمندسازی که در حوزه زنان در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده آیا در هیچ دوره دیگری از تاریخ ایران اتفاق افتاده است؟/ قطعا مساله فعلی ما در مورد حجاب متاثر از بازی‌های جناحی است/ شما ریاکاری را فقط در مذهبی‌ها می‌بینید؟
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال اسلواکی مجبور به فروش چهار بلیت دیدارهای حساس جام جهانی ۲۰۲۲ شد.
دهه هشتادی‌ها بومی‌های دیجیتالی هستند که شاید شناختی از قواعد پیچیده جهان سیاست نداشته باشند، اما رادیکال‌ترین حوزه سیاست، یعنی اعتراضات خیابانی را برگزیده‌اند
فیروز کریمی ترکیب مورد نظرش برای جدال با مس رفسنجان را اعلام کرد.
متولدین سال‌های ۷۳ تا ۸۹ شمسی را متولدین نسل Z نام‌گذاری می‌کنند. این نسل در بدو تولد با ابزارهای دیجیتال آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که کارهای خود را با آن‌ها انجام دهند. به این نسل، نسل اینترنت، نسل نت، بومی‌های دیجیتال یا دیجیتال‌های مادرزادی نیز می گویند. آنها در کودکی با اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به عنوان جزئی از زندگی خود آشنا می‌شوند. آنها تصوری از دنیای قبل از تکنولوژی ندارند.
عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی از بومی‌سازی تجربه جهانی معرفی برترین فرودگاه‌ها با برگزاری رویداد جایزه ملی کیفیت خدمات صنعت فرودگاهی ایران خبر داد.
ریختن مایعات، کشیدن سیگار، جاماندن خوراکی و … می‌تواند دلیل اصلی بوی نامطبوع خودرو باشد که با گرم شدن هوا در فصل تابستان و برخورد نور مستقیم آفتاب به قطعات داخلی، بوی بد خودرو می‌تواند شدیدتر هم بشود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ