طبق اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، مسکو آماده از سرگیری مذاکرات با ایالات متحده درخصوص تنش‌زدایی و کنترل تسلیحات است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه امروز اعلام کرد: روسیه آماده است تا به‌عرضه غلات خود ادامه دهد؛ غرب در این مسیر مانع‌تراشی می‌کند.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: روسیه آماده است تا نشست سه‌جانبه‌ای را با حضور وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو برگزار کند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت با وجود اینکه مسکو، اتحادیه اروپا را نهادی غیردوست می داند که به صورت علنی نابودی روسیه را خواستار شده، اما آماده مذاکره برای کاهش خطرات هسته ای است.
بنا به اعلام منابع آگاه، روسای آلمان و فرانسه به اوکراین برای رفتن به سوی مذاکره با روسیه چراغ سبز نشان دادند.
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد این کشور آمادگی دارد تا بر سر پیمان استارت نو با روسیه وارد مذاکره شود.
فواد ایزدی گفت: «جنگ میان روسیه و اوکراین می‌تواند پایان یابد، آن‌ها می‌خواهند پای میز مذاکره نشسته و توافق کنند و روس‌ها نیز آماده هستند. اما رئیس‌جمهور اوکراین دست‌نشانده غربی‌هاست و کشور خود را ویران کرده است. وقتی جریان غرب‌گرا در کشور‌ها به قدرت می‌رسد این نوع اتفاقات برای کشور‌ها پیش می‌آید. غرب به اوکراین اجازه نداده است که به سمت توافق با روسیه حرکت کند. این فشار‌ها ادامه می‌یابد و دولت روسیه هم نمی‌تواند در این جنگ شکست بخورد و تلاش دارد در برابر غرب مقاومت کند.»
مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه در خصوص مواضع ادعایی و تکراری غرب علیه ایران که در توئیت جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده بود، گفت: «بروکسل نمی‌فهمد که چنین زبانی با مقامات ایران کار نمی‌کند.»
رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اروپا برای درگیری طولانی مدت در اوکراین آماده است، گفت که بدون مذاکره با روسیه، دستیابی به صلح در اروپا امری غیر ممکن است.
ریابکوف گفت: پس از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه، آمریکایی‌ها تمامی کانال‌های ارتباطی خود را با ما به استثنای دو یا سه موضوع «تحریک‌آمیز»، قطع کردند. متاسفانه هیچ‌گونه آمادگی برای گفتگو از سوی آن‌ها مشاهده نمی‌کنیم.
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که غرب برای حل مساله اوکراین تاکنون پیشنهاد جدی مطرح نکرده و لفاظی آنها درباره آماده بودن برای مذاکره و آماده «نبودن» مسکو، منشاء شیطانی دارد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اقدامات این کشور برای حل و فصل بحران تازه در کریدور لاچین سخن گفت.
کاخ کرملین در واکنش به ادعای کاخ سفید درباره آمادگی واشنگتن برای مذاکره با مسکو بر سر حل و فصل بحران اوکراین، اعلام کرد که روسیه آماده مذاکره است اما غرب باید درخواست‌های مسکو را بپذیرد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آماده مذاکره با آمریکا است ولی تلاش‌ها برای مذاکره با آمریکا، ناتو و سازمان امنیت و همکاری ناتو شکست خورد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آماده مذاکره با آمریکا است ولی تلاش‌ها برای مذاکره با آمریکا، ناتو و سازمان امنیت و همکاری ناتو شکست خورد.
سازمان محیط زیست روسیه اعلام کرد که آماده حمایت از کشورهای آفریقایی در زمینه امنیت آب است.
پرایس گفت: متاسفانه روسیه هر از گاهی اعلام آمادگی برای مذاکره می‌کند و همزمان حملاتش علیه اوکراین را افزایش می‌دهد.
رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که روسیه در نبردهای شرق این کشور خسارات های زیادی را محتمل شده است.
نخست وزیر روسیه اعلام کرد: این کشور آمادگی دارد هزاران تن غلات را به صورت رایگان در اختیار کشورهای فقیر قرار دهد.
وزیران امور خارجه روسیه و چین در گفتگوی تلفنی بر تقویت روابط در همه عرصه ها و حمایت از جایگاه جهانی مسکو و پکن تأکید کردند.
سخنگوی کرملین گفت: پوتین در حقیقت از همان آغاز آماده گفتگو با دولت کی‌یف بوده است. رئیس جمهوری روسیه بار‌ها گفته که می‌خواسته این کار را انجام دهد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از احتمال برگزاری نشست های حضوری با نمایندگان آمریکا در خصوص پیمان کنترل تسلیحات هسته ای گفت.
به گفته سخنگوی کاخ کرملین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود، گفته است که مسکو همچنان برای مذاکره با اوکراین آماده است.
زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که آماده مذاکره با روسیه نیست.
معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که مسکو برای مذاکرات راهبردی با آمریکا آماده است، اما باتوجه به سیاست‌های خصمانه‌ واشنگتن، چشم‌انداز ازسرگیری مذاکرات راهبردی بین دو کشور مبهم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ