رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اروپا برای درگیری طولانی مدت در اوکراین آماده است، گفت که بدون مذاکره با روسیه، دستیابی به صلح در اروپا امری غیر ممکن است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور فرانسه به این نتیجه رسیده که نفوذ کشورهای شرق اروپا در ناتو افزایش یافته و در نتیجه لحن و ادبیاتش در قبال این ائتلاف نظامی را تغییر داده تا از شرق اروپا جا نماند!
«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ابتدای ماه آینده میلادی برای شرکت در دومین اجلاس جامعه سیاسی اروپا به مولداوی می‌رود.
صدراعظم آلمان در حضور اعضای پارلمان اروپا در استراسبورگ در موضعی قاطع، بلندپروازی‌های رئیس جمهور فرانسه در مبدل کردن اتحادیه اروپا به قدرت «سوم» بزرگ جهانی بعد از آمریکا و چین را رد کرد.
ماکرون همیشه صراحتا گفته است که اروپایی‌ها در وسط متحدان آمریکایی خود و چین نیستند. یک اروپای متحد که از منافع و جهان بینی خودش دفاع می‌کند نهایتا شریک قدرتمندتری برای واشنگتن نسبت به متحدانی که ظاهرا اتحادی سفت و سخت دارند، اما استراتژی‌های ملی مجزای خودشان را دنبال می‌کنند خواهد بود.
شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا بار دیگر از همسویی اعضای اتحادیه اروپا با مواضع رئیس جمهور فرانسه در استقلال طلبی از سیاست‌های واشنگتن تایید کرد.
رئیس‌جمهور فرانسه هنگام بازگشت از چین در گفت‌وگویی تأکید کرد وابستگی اروپا به آمریکا در زمینه تسلیحات و انرژی زیاد است و باید کاهش یابد.
محمد جواد آذری جهرمی به علی عسگری رییس وقت رسانه ملی گفت: شما که خودتان بزرگ‌ترین انحصارگر دنیا هستید، اصلاً نباید حرف از چند ذی‌نفعی بزنید! مکرون سمت کاربر می‌ایستد و می‌گوید من باید از حقوق کاربران در اروپا در برابر انحصار چینی و آمریکایی دفاع کنم و، چون سمت مردم ایستاده حمایت هم می‌شود.
فرانسه خود را واجد شرایط‌ترین شریک غربی برای تعامل با عراق می‌داند، زیرا بار ایالات متحده از تهاجم سال ۲۰۰۳ را به دوش نمی‌کشد و بریتانیا هم اتحادیه اروپا را ترک و بیشتر بر خلیج فارس تمرکز کرده است.
ماکرون گفته است که اروپا باید از جنگ یک سال گذشته در اوکراین درس بگیرد. براساس بیانیه دفتر مکرون، از درس‌های جنگ اوکراین برای فرانسه این است که ارتش این کشور باید واکنش‌پذیرتر شود، ظرفیت اعزام سریع پیدا کند، تجهیزاتی با عملکرد بهتر داشته‌باشد و لجستیک و مهمات ارتش تقویت شود.
رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا ممکن است با قبول پست ریاست فدراسیون فوتبال فرانسه پس از سال‌ها به این عرصه بازگردد.
«امانوئل ماکرون» معتقد است که اروپا باید جدای از آمریکا، استقلال بیشتری در فناوری و قابلیت‌های دفاعی به دست آورد.
تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا با اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اعطای تضامین امنیتی به مسکو، رسما مخالفت کردند.
رئیس جمهور فرانسه اخیرا گفته، اروپا باید به فکر این باشد که وقتی روسیه به پای میز مذاکرات بازگشت چگونه به آن ضمانت بدهد. این اظهارات ماکرون با واکنش منفی رهبران کشور‌های اروپایی همراه شده است.
رئیس جمهور فرانسه قرار است این هفته برای دیدار و رایزنی با همتای آمریکایی خود در خصوص بحران انرژی اروپا به واشنگتن سفر کند.
نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که اردوغان در دیدار امروز با ماکرون به وی گفته است: اتحادیه اروپا باید وظیفه خود برای تداوم توافق کریدور غلات را انجام دهد.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از آلمان خواست در مواجهه با قیمت‌های بالای انرژی، «همبستگی» داشته باشند.
رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که زمستان سال آینده برای اروپا از حیث تامین منابع گاز، به مراتب سخت‌تر از سال جاری خواهد بود.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست جامعه سیاسی اروپا به پراگ سفر کرده است، با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفتگو کرد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در این دیدار حضور داشت.
رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها از «برجام» خارج شدند و اروپایی‌ها نیز به تعهداتشان عمل نکردند و «مکرون» نیز قبول داشت که اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.
مقام ارشد کاخ سفید گفت: طبق دیدار‌های رییس جمهور بایدن با لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس و رییس جمهور مکرون، معلوم است که تروئیکای اروپا [آلمان، فرانسه و انگلیس]و آمریکا بر سر پیامی روشن اتفاق نظر دارند، یعنی این که توپ در زمین ایران است، توافقی روی میز است و آن‌ها باید آن را بپذیرند.
رئیس جمهور روسیه به ماکرون گفت که اتحادیه اروپا نباید در خصوص ارسال مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به آفریقا و خاورمیانه مانع تراشی کند.
رئیس جمهور روسیه به ماکرون گفت که اتحادیه اروپا نباید در خصوص ارسال مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به آفریقا و خاورمیانه مانع تراشی کند.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ساعتی پیش از درخواست یکی از روسای ارشد اروپای غربی برای میانجی‌گری سیدابراهیم رئیسی در جنگ روسیه و اوکراین خبر داده بود، اما این مقام اروپایی کیست؟
شیخ محمد مامون القاسمی الحسینی رئیس مسجد جامع کبیر الجزایر از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه استقبال کرد. پس از یک دوره سردی روابط بین فرانسه و الجزایر، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در میان بحران شدید انرژی در اروپا به الجزایر سفر کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ