سمنان- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی سیاسی ایران، کریدورهای ریلی برای توسعه اقتصادی کشورمان لازم هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه این کشور هرگز اجازه نخواهد داد از خاکش تهدیدی علیه منطقه و ایران صورت بگیرد، گفت: به دنبال رفع انسداد کریدورهای مواصلاتی در منطقه هستیم.
پیاده سازی الگوی مدیریت کریدورهای ترانزیتی ذیل مدیریتی یکپارچه و واحد بر اساس تجربیات موفق منطقه‌ای و جهانی، به عنوان وظیفه‌ و نقش حاکمیتی، از سوی معاونت حمل ونقل پیگیری می‌شود .
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در بدو ورود به فرودگاه سن پترزبورگ روسیه ازپیگیری توافقات درحوزه کریدوری وکلیه بخش‌های حمل و نقلی بامحوریت کریدور شمال به جنوب و مذاکره برای تحقق حمل و نقل خبر داد
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در بدو ورود به فرودگاه سن پترزبورگ روسیه ازپیگیری توافقات درحوزه کریدوری وکلیه بخش‌های حمل و نقلی بامحوریت کریدور شمال به جنوب و مذاکره برای تحقق حمل و نقل خبر داد
رئیس‌جمهور کنیا اعلام کرد که باز کردن کریدورهای بشردوستانه در سودان از موارد مورد نظر در ابتکار عمل حل بحران این کشور است.
شهریار افندی زاده گفت: در حال حاضر در مسیرهای واقع در کریدورهای ترانزیتی عبوری از کشور شیوه‌های ترکیبی با تأکید بر ارتقای ظرفیت ترانزیتی کشور در دست عملیاتی شدن است.
وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در راس هیاتی با معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و درباره توسعه همکاری‌های لجستیکی و تجارت دریایی گفت وگو کرد.
علی فتحی گفت: موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک ایران در دسترسی به آب‌های آزاد و قرارگیری در کریدورهای شرق-غرب و جنوب – شمال، فرصت پیشتازی منطقه‌ای در عرصه صنعت حمل و نقل دریایی فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از هدایتِ بیش از ۱۵۰۰ پرواز روزانه در کریدورهای هوایی کشور در ایام‌ نوروز خبر داد.
از مهمترین اتفاقات سال ۱۴۰۱ در حوزه حمل و نقل می توان به بهره برداری کریدورهای شمال به جنوب اشاره کرد.
وزیر راه و شهرسازی با تبریک سال ۱۴۰۲ تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران به تکمیل کریدورهای حمل ونقل، توسعه اقتصاد دریامحور و نوسازی ناوگان را اولویت‌های وزارت راه در سال جدید دانست.
وزیر راه وشهرسازی فاز نخست بندر خشک ریلی تهران در اسلامشهر ضمن قدردانی از مدیران گذشته و بخش خصوصی افتتاح کرد.
سید مرتضی ناصریان با اشاره به کریدورهای ترانزیتی در ایران و همسو با ابتکار یک کمربند و یک جاده ، بر ظرفیت کشور چین برای مشارکت و همکاری در تکمیل کریدورهای ریلی تاکید کرد.
اهواز- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از خوزستان از افتتاح ۱۵ کیلومتر از شریان‌های مهم استان تا پایان امسال خبر داد.
کیهان نوشت: با امضای قرارداد‌های جدید و راه‌اندازی کریدور‌های ریلی و آبی، پیش‌بینی می‌شود که سطح معاملات تجاری بین دو کشور در آینده نزدیک به بیش از ۵ میلیارد دلار برسد.
در هفته ای که گذشت کریدورهای جدید آبی معرفی شد و این کریدورها می تواند راهی برای حضور در بازار بین المللی باشد.
محمدرضا کدخدا زاده گفت: در راستای تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور و رفع گلوگاه‌های ترافیکی به زودی ۳۸۰ کیلومتر راه و بزرگراه به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.
وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران از پیشرفت کریدورهای بین المللی مانند رشت_کاسپین گفت: دنبال حل مشکلات کریدور رشت کاسپین هستیم/
بذرپاش گفت:در حوزه ریلی تکمیل کریدور شمال- جنوب و شرق-غرب از مسئولیت‌های اصلی بوده که در این خصوص توافقات خوبی با تامین‌کنندگان مالی داخلی و خارجی انجام شد.
موقعیت ویژه جغرافیایی ایران و قرار گرفتن در کریدورهای بین‌المللی شمال-جنوب و شرق-غرب و اتصال دهنده خاورمیانه، آسیا و اروپا جایگاه ویژه‌ای برای کشورمان در حوزه ترانزیت فراهم کرده است.
در هفته‌ای که گذشت نرخ شاخص ارزی در سطوح قیمتی کانال ۳۲هزار تومانی به نوسان پرداخت. این در حالی است که برخلاف دیگر کریدورهای پیشین این ارز، نوسانات دلار تنها در یک نیمه از این کانال صورت نگرفت و تمام پله‌های قیمتی کانال۳۲ محل عبور و مرور هفتگی دلار بود.
‌وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم تکمیل چهار کریدور اصلی کشور را در قالب یک نهضت کریدورسازی شروع کنیم.
همزمان با حضور رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ارمنستان، رئیس جمهوری آذربایجان با وزیر امور خارجه آمریکا درباره وضعیت منطقه و کریدورهای حمل و نقل و اوضاع آتش بس فعلی گفتگو کردند.
وزیر راه و شهرسازی در نشست با معاون اجرایی رئیس‌جمهور از آغاز به تکمیل کریدورهای ریلی در یک ماه آینده خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ