اصفهان- سرپرست پیشین هیئت باستان‌شناسی چهارباغ گفت: نزدیک به ۵ هزار قطعه شی تاریخی در کاوش‌های گروه پژوهشی ما در محور میانی چهارباغ در سال ۹۸ کشف شد اما مطالعات ما در ادامه ناتمام ماند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: در خصوص مشکلات نیروگاه حرارتی برای فولاد شادگان مقرر شد تا محیط زیست و آب و برق نتیجه مطالعات خود را تا ماه آینده مطرح کنند.
نشست راهبردی وزارت دفاع صبح امروز (دوشنبه ۵ تیرماه) برگزار و در حاشیه آن از سامانه مطالعات راهبردی وزارت دفاع با حضور وزیر دفاع و با هدف ایجاد یک سکوی تعاملی یادگیری جمعی، رونمایی شد.
لایه‌چینی جزو هنرهای در حال فراموشی است اما در چند سال گذشته پژوهش‌هایی در چند بنای دوره صفوی در خصوص مطالعات فن‌شناختی آرایه‌های لایه‌چینی انجام شده و نتیجه برخی از آن‌ها منتشر شده است.
مدیر مرکز باستان‌شناسی جاده ابریشم در بازدید از موزه ملی، برای انجام مطالعات راه باستانی ابریشم و برگزاری نمایشگاه مشترک با ایران ابراز تمایل کرد.
معاون حمل‏ ونقل با توجه به آن در سیاست‌های کلی برنامه پنج‏ساله هفتم توسعه، از انجام مطالعات جانمایی یک بندر جدید در کرانه دریای عمان علاوه بر بندر چابهار در مجاورت محدوده نفتی جاسک خبر داد.
باستان‌شناسان می‌گویند این مرکز زیرزمینی شامل چندین دالان و اتاق‌های متصل‌به‌هم است. محققان هنوز وارد اتاق‌های این مرکز نشده‌اند، اما در پژوهش حاضر درباره ساختارهای آن توضیحاتی را ارائه داده‌اند. آن‌ها می‌گویند هنوز باید مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا اطلاعاتشان در این زمینه تکمیل شود.
شهردار تهران درباره احداث ال آر تی و تراموا در پایتخت توضیحاتی ارائه داد.
اهواز- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز مطالعات برای کشف ذخایر جدید نفت و گاز در کشور خبر داد و گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این مطالعات می‌تواند برای کشور ما امیدوار کننده باشد.
تراموا یکی از مدهای جدید حمل و نقلی است که شهردار تهران از ارسال مطالعات آن به شورای شهر خبر داده است .
طرح‌های پایلوت‌ مدیریت حوزه‌های آبخیز در سه استان کشور در سطح بیش از یک میلیون و ۴۸۸ هزار هکتار با هدف حفاظت از منابع طبیعی‏‏‏‏، پایداری معیشت جوامع محلی و امنیت غذایی و زیستی اجرا می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع امام حسین گفت: در چند سال گذشته با نگاه بر حل مسایل کشوری، مطالعات دقیق و مفصلی در حوزه آب در سراسر کشور انجام داده ایم.
مدیر گروه مقاوم‌سازی پل‌ها و ابنیه بزرگراهی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از اتمام مطالعات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای ۴۳ تقاطع از میان ۶۶ تقاطع نیازمندِ بهسازی خبر داد.
یک باستان شناس در یادداشتی نوشت: برخی می‌خواهند پرونده منطقه‌ای بکر از نظر باستان‌شناسی که می‌توانست پاسخ‌گوی پاره‌ای از ابهام‌های تاریخی و فرهنگی این سرزمین باشد را با وضعی نامطلوب ببندند.
اهواز- معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: مطالعات دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان انجام شده و مکاتبات آن در سطح ملی صورت گرفته است.
سرپرست کاوش در تپه پوستچی گفت: بر اساس مطالعات لایه‌نگاری باستان‌شناسی و آزمایش‌های رادیوکربن می‌توان گفت نخستین لایه‌های باستانی این محوطه به ۷۳۵۰ سال پیش می‌رسد. سکونت در این محوطه به مدت ۶۵۰ سال ادامه یافته و سرانجام در حوالی شش‌هزارو ۷۰۰ سال پیش این استقرار متروک می‌شود و به صورت تپه‌ای مخروبه درآمد.
بر اساس نتیجه مطالعه‌ای تازه انجام شده که در قالب مقاله‌ای در نشریه Nutrition Reviews منتشر شده مصرف عسل خام از یک منبع گل ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد و سطح کلسترول را در چارچوب یک رژیم غذایی سالم کاهش دهد.
مدیر پروژه و ناظر مطالعات باستان‌شناسی و نجات‌بخشی سد چم شیر گفت: مشکلی برای آبگیری سد چم شیر از نظر باستان‌شناسی وجود ندارد.
فاضل، معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر نیز با بیان این‌که آبگیری سد چم‌شیر از هفته دیگر آغاز خواهد شد بیان کرد: کاوش این تپه با توجه به تراز آن با تأخیر زیر آب می‌رود بنابراین تا آن زمان، برای تکمیل مطالعات و کاوش فرصت وجود دارد.
وزارت امور خارجه فرانسه: این موسسه یک مرکز فرهنگ و بحث است که در سال ۱۹۸۳ با ادغام هیئت باستان‌شناسی فرانسه در ایران، که خود در سال ۱۸۹۷ تاسیس شده بود و موسسه فرانسوی مطالعات ایرانی در تهران، که در سال ۱۹۴۷ توسط هانری کوربین تأسیس شده، ایجاد شد.
اصفهان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با هدف ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل های شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و میمه، مطالعات ۹۰کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان‌ها انجام شد.
در ادامه پژوهش‌های باستان‌شناسی معدن نمک چهرآباد و در راستای مطالعات چشم‌انداز باستان‌شناختی منطقه پیرامون معدن نمک، گمانه‌زنی زرین تپه روستای چهرآباد، مطابق با مجوز پژوهشگاه انجام شد.
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: مطالعات باستان شناسی در جزیره هندورابی انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از نزدیک شدن به پایان تفاهم‌نامه‌های مطالعاتی میدان‌های نفت و گاز ایران و احتمال انعقاد نهایی شدن آن در آینده نزدیک خبر داد.
مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: مطالعات ابتدایی در فاز ۲ طرح خوزستان بر روی ۱۰۲ هزار هکتار از اراضی آغاز شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ