لایه‌چینی جزو هنرهای در حال فراموشی است اما در چند سال گذشته پژوهش‌هایی در چند بنای دوره صفوی در خصوص مطالعات فن‌شناختی آرایه‌های لایه‌چینی انجام شده و نتیجه برخی از آن‌ها منتشر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق مطالعات انجام شده تقریباً ۱۰ درصد از افرادی که زندگی می‌کنند، دچار اگزمای دست هستند که این شرایط شیوع ندارد، اما علاوه بر خارش دست، باعث قرمز شدن پوست، خشکی و گاهی اوقات زخم شدن آن خواهد شد.
مطالعات و اندازه گیری دقیق زمینی که در ایستگاه‌های شاخص ساحلی دریای خزر انجام گرفته این مساله سبب افزایش قابل توجه محدوده ساحلی در طول بیش از ۸۵۰ کیلومتر سواحل شمالی کشور شد و کارشناسان معتقدند: با تشدید روند کاهشی آب، شاهد پسروی بیشتر دریا و خروج بخش عمده‌ای از بستر دریا در آینده نه چندان دور باشیم.
بر اساس مطالعات انجام شده از سوی آژانس تحقیقات سرطان سازمان جهانی بهداشت روی انسان، شواهد «محدود» نشان می‌دهد که آسپارتام «احتمالا» با سرطان کبد مرتبط است.
مطالعات محققان دانشگاه تهران که در همکاری با محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است، نشان داد که درمان هایپرترمیا با کمک نانوذرات به طور قابل توجهی توانست رشد تومور را مهار کند.
سخنگوی شهرداری تأکید کرد: مطالعات پل حافظ به طور کامل انجام شد و طبق مطالعات آمادگی برای این موضوع وجود دارد، اما در مورد زمان اجرا هنوز تصمیم گیری نشده است چرا که یک سری ملاحظات ترافیکی و انتخاب مسیر‌های جایگزین مدنظر است.
شهریار افندی زاده در نشست مشترک مسئولان وزارت راه و شهرسازی با راسامیت رئیس واحد حمل و نقل پایدار بخش حمل و نقل اسکاپ از آغاز فرآیند اجرایی و پیشبرد پروژه مطالعاتی مشترک با اسکاپ خبر داد.
معاون حمل‏ ونقل با توجه به آن در سیاست‌های کلی برنامه پنج‏ساله هفتم توسعه، از انجام مطالعات جانمایی یک بندر جدید در کرانه دریای عمان علاوه بر بندر چابهار در مجاورت محدوده نفتی جاسک خبر داد.
باقری بنایی گفت: مطالعات برخی سد‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند با عجله انجام شده و اکنون یکی از دردسر‌های ما در کشور همین سد‌ها هستند که باعث شده در بالادست رود‌ها که کشت دیم داشتند آبی شوند و پایین دست به آب زیرزمینی روی آورده‌اند.
رئیس دانشگاه جامع امام حسین گفت: در چند سال گذشته با نگاه بر حل مسایل کشوری، مطالعات دقیق و مفصلی در حوزه آب در سراسر کشور انجام داده ایم.
مهران غلامی با اعلام انجام مطالعات جانمایی مراکز لجستیک با طراحی، اجرا نرم‌افزار تحت وب GIS از برنامه‌ریزی برای تکمیل تجهیزات تخصصی آزمایشگاه مرجع ریلی خبرداد.
اهواز - معاون مطالعات منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر افزایش دبی رودخانه‌ها با در نظر گرفتن ظرفیت ایمن آن‌ها در حال انجام است.
مطالعات انجام شده در یلواستون طی سال‌ها نشان داده است که گرگ‌های خاکستری اغلب برای کشتن اعضای گله‌های رقیب (مخصوصاً توله‌های سگ) تلاش می‌کنند.
مطالعات نشان داده اند راهبان بودایی‌ای که مراقبه می‌کنند نسبت به افرادی که مراقبه انجام نمی‌دهند میکروبیوم‌های روده سالم‌تر و متابولیسم موثرتری دارند.
زوال عقل دارای علل مختلفی است اما مطالعات انجام شده نشان می دهد: حدود ۴۰ درصد افراد مبتلا به این عارضه تحت تأثیر عوامل خطرزایی هستند که فرد می تواند از طریق انتخاب سبک زندگی بر آن ها تأثیر بگذارد.
اهواز- معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: مطالعات دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان انجام شده و مکاتبات آن در سطح ملی صورت گرفته است.
بر اساس نتیجه مطالعه‌ای تازه انجام شده که در قالب مقاله‌ای در نشریه Nutrition Reviews منتشر شده مصرف عسل خام از یک منبع گل ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد و سطح کلسترول را در چارچوب یک رژیم غذایی سالم کاهش دهد.
مشاور میراث فرهنگی شرکت آب نیرو و عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: سد چمشیر اولین سدی است که مطالعات باستان شناسی آن در چهار مرحله انجام شده است.
طبق مطالعات انجام شده افرادی که کمتر از ابزار‌های دیجیتالی مانند ساعت هوشمند استفاده می‌کنند دارای علائم افسردگی بیشتری هستند و از لحاظ سلامتی نمره کمتری دریافت کردند. عوامل اجتماعی و جمعیت شناختی و مرتبط با سلامت با استفاده طولانی مدت از دستگاه‌های سلامت دیجیتال مرتبط هستند.
اصفهان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با هدف ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل های شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و میمه، مطالعات ۹۰کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان‌ها انجام شد.
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: مطالعات باستان شناسی در جزیره هندورابی انجام می‌شود.
نوری با اشاره به مطالعه‌ای که در دانشگاه استنفورد با عنوان۲۰۴۰ در حوزه حکمرانی انجام شده است، گفت: این دانشگاه پول گرفته است تا در مطالعات خود اعلام کند که فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک است و دیگر اینکه بگویند پیشرفت‌های جمهوری اسلامی نمایشی است، اما بعد‌ها مشاهده کردند که بسیاری از اقدامات مانند واکسیناسیون حداکثری در ایران نمایشی نبوده است سپس خواستند که با اقدامات نامناسب، مدارس و دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشانند بنابراین باید مراقب باشیم که چنین تفکراتی از سوی بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان القا نشود.
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران از انجام مطالعات لازم به منظور اجرای حدود ۳۰ کیلومتر از شبکه اصلی جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر تهران در سال جاری و سال آینده خبر داد.
بر اساس برخی مطالعات که در کشور انگلستان انجام شده است، شیوع کووید طولانی در کودکان حدود ۴ درصد برآورد شد. نکته چالش برانگیز بعدی در کووید طولانی کودکان این است که کودکان بی‌علامت و بی‌نشانه‌های آزمایشگاهی کووید-۱۹ هم ممکن است به کووید طولانی مبتلا شوند.
متخصص زیست‌شناسی جانوری گفت: بر اساس مطالعات انجام شده تعداد روباه‌ها در پهنه شرق و شمال شرق تهران بیشتر از سایر مناطق است. به عنوان نمونه اخیرا در پارک لاله، بوستان یاس فاطمی حتی موزه حیات وحش و طبیعت دارآباد تعدادی روباه مشاهده شده است. روباه‌های موزه دارآباد بعضا حیوانات موزه را می‌خورند، اما مسئولین موزه عمدا نه تنها آن‌ها را شکار نمی‌کنند بلکه از آن‌ها حفاظت نیز می‌کنند چراکه برای مردم جذابیت دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ