ینس استولتنبرگ که در یک کنفرانس امنیتی در برلین حضور داشت گفت پاسخ حملات پهپادی اخیر از سوی روسیه به اوکراین این است که متحدان غربی سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین تحویل بدهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان کشورهای عضو ناتو و اوکراین، راهکارهای موجود در واکنش به پایان توافق صادرات غلات را مورد بررسی قرار می‌دهند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر اینکه مناسبات سیاسی دوجانبه ایران و همسایگان را در این مقطع ارتقا داد، بسترساز ثبات و مشوق همکاری‌های اقتصاد
ناتو رزمایش دریایی پوزیدون ۲۰۲۳ خود را در رومانی آغاز کرده است.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان آن قصد دارند از ناتو به عنوان ابزار اصلی هژمونی در امور جهانی، بازدارنده سایر مراکز نظم جهانی چند قطبی در حال ظهور استفاده کنند.
وزیر دفاع ایتالیا در پارلمان این کشور از وعده اعزام ۳ هزار و ۴۰۰ نظامی به اوکراین با هدف حمایت از ارتش ناتو در برابر روسیه طی سال جاری خبر داد.
این کارشناس بین‌الملل درباره دوستی اتحادیه عرب با ایران برای دور ماندن از خشم ایران در جنگ احتمالی با اسرائیل، تاکید کرد: «اسرائیل دنبال این بود که آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند. آمریکایی‌ها، اما تمایلی به این جنگ نداشتند، چون درگیر جنگ اوکراین هستند تا در جنگ نیابتی ناتوی اروپا را وارد جنگ کنند و روسیه را به زانو درآورند. از طرف دیگر جبهه دوم آن‌ها (قبل از جنگ اوکراین) مسئله چین بود که در ابعاد مختلف اقتصادی آمریکایی‌ها را نگران کرده بود.
راهبرد خاورمیانه‌ آمریکا همواره طی سال‌های اخیر ناکام مانده‌است؛ راهبردی از ایجاد ناتوی عربی و ناتوی خاورمیانه‌ گرفته تا مهار چین و انزوای ایران.
دبیرکل ناتو می‌گوید که احتمال شهر راهبردی «باخموت» طی چند روز آینده سقوط خواهد کرد.
شماری از یهودیان ناتوری کارتا با تجمع در برابر مقر شورای امنیت در نیویورک، جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان را محکوم کردند.
از مجموع ۱۰۱۰ نمونه دوپینگ گرفته شده از سوی ایران نادو طی سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون ۳۲ نمونه مثبت شده است و احتمال افزایش نمونه‌های مثبت نیز همچنان وجود دارد.
از مجموع ۱۰۱۰ نمونه دوپینگ گرفته شده از سوی ایران نادو طی سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون ۳۲ نمونه مثبت شده است و احتمال افزایش نمونه‌های مثبت نیز همچنان وجود دارد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، طی حکمی، عماد احمدوند را به عنوان «سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو» منصوب کرد.
دولت صربستان طی درخواستی استقرار شماری از نظامیان ناتو در منطقه کوزوو را خواستار شده است.
نماینده آمریکا در ناتو طی سخنانی گفت که اوکراین و کشورهای ناتو با کمبود اسلحه و تجهیزات نظامی مواجهند.
وزرای خارجه کشورهای ناتو بحران اوکراین و نحوه مقابله با چالش‌های چین را طی روزهای آینده در پایتخت رومانی، بررسی می‌کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به میزان فروش محصولات نانو در سال ۱۴۰۰ گفت: طی آخرین آمار، میزان فروش محصولات نانو ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
سه‌شنبه شب دو فروند موشک به روستای مرزی پسوودوف واقع در شهر لوبلین لهستان در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد و دو شهروند لهستانی کشته شدند. ولودیمیر زلنسکی طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: مطمئنم که این موشک ما نیست. براساس گزارش‌های ارتش اوکراین، یقین دارم که این موشک برای روسیه بود. این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی درباره موشک اصابت کرده به خاک لهستان اظهار کرد: ممکن است که این موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده باشد.
فنلاند بر عضویت همزمان با سوئد در ناتو تاکید کرد و گفت دو کشور این مسیر را همراه با هم طی خواهند کرد.
معاونت علمی و فناوری اعلام کرد: طی یک سال اخیر ۲۵۶ شرکت فعال در حوزه نانوفناوری که دارای گواهی نانومقیاس هستند از ۴۵ میلیارد ریال خدمات حمایتی بهره‌مند شدند.
طی یک سال اخیر به کمک کارگزاران فناوری ۲۱۵ تقاضای صنعتی که با تولیدات یا خدمات حوزه نانو مرتبط بودند؛ دریافت و به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شد.
مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قیمت گذاری در عرصه بورس محکوم به شکست است ما بارها این را تجربه کردیم؛ نمایندگان اجازه دهند بورس کالا کار خود را انجام دهد.
سخنگوی کرملین اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد تعرفه برای واردات نفت روسیه اعمال کند، خریداران ناچار خواهند بود پول بیشتری برای نفت پرداخت کنند یا دنبال تامین از منابع دیگر باشند.
فریدون مجلسی گفت: ایران در محاصره اتحاد کشورهای عربی و اسرائیل و ناتوی عربی است؛ این به این به معنی است که یک تهدیدی از یک طرف وجود دارد و به هیچ وجه نبایذ مسیر مذاکرات را بست.
جالب اینجاست که معاون اسبق وزیر اطلاعات در این نامه خود حتی پا را فراتر نهاده و منکر وجود «ناتوی فرهنگی» می‌شود و کل اقدامات رسانه‌ای بلوک غرب را منحصر به رادیو اروپای آزاد می‌داند. بعید است که معاون اسبق سیاسی مرکز تحقیقات استراتژیک کتاب «جنگ سرد فرهنگی» ساندرز را نخوانده باشد که این‌گونه ناباورانه ناتو و غرب را سفید می‌کند!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ