فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا گفت که ایالات متحده با توجه به چالش‌های تهاجمی فزاینده چین و روسیه آماده نبرد خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه ترکیه تصمیم آمریکا برای تمدید لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه بخش یونانی‌نشین قبرس را محکوم کرد.
وزیر دفاع سوریه طی سخنان خود در یازدهمین کنفرانس امنیتی مسکو، رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید برای منطقه دانست و این رژیم را شریک جنایات آمریکا عنوان کرد.
تحلیلگر اسبق سیا با اشاره به قدرت ویرانگر ناوگان زیردریایی اتمی روسیه گفت: واشنگتن بیش از آنکه در اندیشه شکست مسکو در اوکراین باشد، به تهدید زیردریایی‌های اتمی مسکو علیه خود می‌اندیشد.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی است که احداث پایگاه‌های نظامی چین در کوبا و حضور نیروهای این کشور در ۹۰ مایلی سواحل آمریکا، بزرگترین تهدید علیه واشنگتن است.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی است که احداث پایگاه‌های نظامی چین در کوبا و حضور نیروهای این کشور در ۹۰ مایلی سواحل آمریکا، بزرگترین تهدید علیه واشنگتن است.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید آمریکا و کشورهای عضو ناتو به دنبال این هستند تا آسیای مرکزی را به بستری برای تهدید علیه مناطق جنوبی روسیه تبدیل کنند.
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: قدرت ایران تا حدی افزایش پیدا کرده است که آمریکایی‌ها می‌دانند که تهدید دیگر فایده ندارد و این مسئله در اعترافات فرمانده اسبق سنتکام نمایان است.
بنیامین نتانیاهو امروز (دوشنبه) در افتتاحیه دوره تابستانه کنست اسرائیل گفت: نظام ایران نه تنها اسرائیل بلکه آمریکا و همه جهان را تهدید می کند.
سفارت ایالات متحده آمریکا در تایوان روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن رزمایش‌های چین در اطراف تایوان را از نزدیک تحت نظر دارد و «آسوده‌خاطر است واطمینان دارد که منابع و توانمندی کافی را در سطح منطقه برای تضمین صلح و ثبات در اختیار دارد».
در ادامه تنش‌ها بین پکن و واشنگتن، مدیر اطلاعات ملی آمریکا تأکید کرد دولت و کشور چین همچنان بزرگترین تهدید علیه قدرت و نفوذ جهانی آمریکاست.
وانگ گفت: «ایالات متحده بیش از حد واکنش نشان داده، اوضاع را تشدید کرده و از این بهانه‌ای برای تحریم غیرقانونی شرکت‌ها و مؤسسات چینی استفاده کرده است». او بدون اشاره به این اقدامات گفت: چین به شدت با این امر مخالف است و اقدامات متقابلی را علیه نهاد‌های مربوطه ایالات متحده که حاکمیت و امنیت چین را مطابق با قانون تضعیف می‌کنند، انجام خواهد داد.
وزیرخارجه سابق آمریکا ،چین را «تهدید بزرگ‌تر» از روسیه عنوان کرد.
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی علیه بشریت بزرگترین تهدید و مانند خطر سلاح های هسته ای است.
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در توییتی نوشت: «ما همچنان در تلاشیم در مسیر دور زدن تحریم‌ها علیه ایران اختلال ایجاد کنیم». بلینکن در این توییت نوشت: «وزارت خزانه داری ایالات متحده در حال تعیین شرکت‌های مختلفی است که در امور پتروشیمی و نفت با ایران مشارکت دارند. هرکسی که در تسهیل این مبادلات دخیل باشد، تحریم‌های ایالات متحده را تهدید می‌کند».
یک مقام کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را به پرداخت ترسناکترین تاوان در تاریخ در صورت اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ تهدید کرد.
وزیر خارجه آمریکا در توییتی با اشاره به تحریم‌های اعمالی جدید علیه تهران ادعا کرد که ایالات متحده مخالف آن چه تلاش‌ ایران برای سرکوب آزادی بیان و تهدید اعضای مطبوعاتی می‌خواند، است.
رئیس اسبق پنتاگون، روسیه را نیز دیگر تهدید پیش روی آمریکا خوانده و گفته بود: «لازم است همه ما کارهای بیشتری برای مهار تجاوزگری روسیه و دفاع علیه آن انجام دهیم.»
درپی پررنگ شدن اختلافات آمریکا و عربستان پس از تصمیم اوپک پلاس فیلمی از وزیر انرژی سابق سعودی در فضای مجازی عربستان، درحال بازنشر شدن است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اتهامات جدیدی را علیه دولت جو بایدن مطرح کرده است. او در سخنانی در اوهایو ادعا کرد مقامات دولت فدرال حامیانش را تهدید می کنند که اگر نکات منفی درباره ترامپ را نگویند، به زندان می افتند.
بایدن گفت: مردمسالاری از سوی ناباورمندان به انتخابات و خشونت سیاسی، زیر حمله و تهاجم قرار گرفته است. ترامپ و جمهوری خواهان باورمند به بازگرداندن عظمت به آمریکا، نمایندگان گونه‌ای افراط گرایی هستند که اساسی‌ترین بنیاد‌های جمهوری ما را تهدید می‌کنند.
در این برهه زمانی که اروپایی‌ها با بحران‌های عمیقی مانند بحران انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، برای ایفای نقش «پلیس بد» در روند مذاکرات هسته‌ای دست‌بسته هستند و این نقش را به صهیونیست‌ها سپرده‌اند تا با تهدید و لاف‌زنی‌های خود علیه ایران، بتوانند جاده امتیازگیری آمریکا و اروپا از ایران را صاف کنند!
رهبران کمیته نظارت مجلس آمریکا از شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، توییتر و تیک تاک خواسته اند به سرعت اقداماتی درباره تهدیدهای آنلاین فزاینده علیه نیروهای مجری قانون انجام دهند.
وزیر خارجه آمریکا در توییتی مدعی شد: «پیام ما به ایران روشن است: ما تهدید به خشونت علیه آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد - و این قطعاً شامل مقامات دولتی سابق نیز می‌شود. هر حمله‌ای با عواقب شدید روبرو خواهد شد».
«از سال 2019، چین اصلی ترین رقیبِ ایالات متحده آمریکا در توسعه و گسترش طرح های فضایی با محوریت کُره ماه بوده است. در سال 2022، روند تقابل ها میان دو کشور به شدت اوج گرفته است. مساله ای که مخصوصا در بحبوحه جنگ اوکراین و تشدید تقابلات میان چین و روسیه با کشورهای غربی، شدید تر نیز شده است. در این رابطه شاهدیم که هم چین و هم آمریکا مواضع سخت و تهاجمی را علیه یکدیگر و نیاتشان در مورد فضا و در کنترل گرفتن کُره ماه مطرح می سازند. با این همه، اغلب کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که روند تقابل چین و آمریکا در این حوزه، به درگیری نظامی مستقیم ختم نخواهد شد».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ