در ادامه تنش‌ها بین پکن و واشنگتن، مدیر اطلاعات ملی آمریکا تأکید کرد دولت و کشور چین همچنان بزرگترین تهدید علیه قدرت و نفوذ جهانی آمریکاست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت چین یک هدف رشد اقتصادی نسبتاً محافظه کارانه حدود ۵ درصد برای سال تعیین کرد که حتی بدون محرک‌های عمده همچنان در مسیر خود باقی می‌ماند.
تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در ادامه جام ویلیام جونز در چین تایپه به مصاف تیم اول کشور میزبان رفت و نتیجه را واگذار کرد.
چین در دومین بازی خود در جام جهانی فوتبال زنان توانست با یک گل هائیتی را شکست دهد.
چین بزرگترین اقتصاد آسیا است و طبق پیش بینی PwC تا سال ۲۰۵۰ بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد. امروزه ۹۵ درصد از آیفون ها، آیپد‌ها و مک بوک‌های شرکت اپل در چین تولید می‌شوند. این کشور همچنین منبع حدود ۲۰ درصد از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۲ (۷۴ میلیارد دلار) بود. شرکت اپل نیز در حال نفوذ در هند است. در اوایل سال جاری، تیم کوک اولین فروشگاه خرده فروشی این غول فناوری را در کشور در بمبئی افتتاح کرد.
پایان مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در چین حکایت از آن دارد که کره‌ای‌ها اگرچه در بخش انفرادی اسلحه سابر تسلیم ایران شدند اما همچنان قدرت آسیا را در اختیار دارند.
پایان مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در چین حکایت از آن دارد که کره‌ای‌ها اگرچه در بخش انفرادی اسلحه سابر تسلیم ایران شدند اما همچنان قدرت آسیا را در اختیار دارند.
نخست وزیر روسیه می‌گوید که این کشور در شرایط فعلی همچنان به گسترش روابط با چین و سایر کشورهای دوست ادامه خواهد داد.
چلو گوشت، یکی از قدیمی‌ترین غذا‌های اعیانی مناطق مرکزی ایران است. غذایی چرب و پرکالری و البته همچنان گران که گرمساری‌ها به آن ته چین هم می‌گویند.
کشور‌های «جی هفت» می‌خواهند هرچه سریع‌تر نیروگاه‌های زغال‌سنگی خود را تعطیل کنند، حتی اگر این نیروگاه‌ها دارای دستگاه‌های جداکننده‌ای باشد که می‌تواند گازکربنیک را جدا و به جای انتشار مستقیم به هوا به صورت مایع ذخیره کند. در عین حال سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌ها و پایانه‌های گاز طبیعی همچنان باید امکان‌پذیر باشد تا تامین انرژی تضمین شود.
جنجال بر سر بالون جاسوسی چین بر فراز آمریکا همچنان ادامه دارد؛ فایننشال تایمز به نقل از منابع چینی فاش ساخت بار دیگر سفر وزیر خارجه آمریکا به چین به تعویق افتاد.
وزارت دفاع تایوان مدعی شد که جنگنده‌ها و ناوهای چین همچنان در آب‌های این جزیره حضور دارند.
سی‌ان‌ان گزارش داد که این چرخ‌وفلک پس از ساخته شدن، ۵۹۱ فوت ارتفاع خواهد داشت. برای مقایسه می‌توان گفت که این چرخ‌وفلک، ۱۴۹ فوت بلندتر از چرخ‌وفلک موسوم به «چشم لندن» خواهد بود که ارتفاع آن ۴۴۲ فوت است. همچنین، حلقه سئول قرار است بزرگترین چرخ‌وفلک جهان را در شاندونگ چین شکست دهد که ۴۷۵ فوت ارتفاع دارد.
مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا با اشاره به تحرکات اخیر چین در عرصه بین‌الملللی می‌گوید ایران، چین، روسیه، کره شمالی در حال تقویت روابط خود هستند، اما واشنگتن همچنان به دور خود می‌چرخد.
در شرایطی که جنگ روسیه در اوکراین هنوز ادامه دارد، چین همچنان از گرفتاری آمریکا در یک جای دیگر دنیا بدش نمی‌آید و کارزار طولانی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عملا شروع شده است، می‌توان مطمئن بود که داستان تعیین تکلیف عامل و آمر انفجار‌های نورد استریم، در روز‌ها و هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت و جدی‌تر خواهد شد.
سفیر چین در فرانسه می‌گوید: پکن گرچه در جنگ اوکراین همچنان بی‌طرف است اما نگرانی‌های روسیه درباره پیشروی ناتو به شرق اروپا و نقشه این ائتلاف برای الحاق اوکراین را درک می‌کند.
بزرگ‌ترین سازنده وسایل نقلیه ریلی جهان در چین به‌تازگی قطاری را به بازار فرستاده است که از سلول‌های سوخت هیدروژنی با بافر ابرخازن استفاده می‌کند و آلودگی ندارد. این قطار با چهار واگن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است تا به سریع‌ترین قطار هیدروژنی تاریخ تبدیل شود. برد مسافتی این قطار به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد و هیچ آلودگی‌ای تولید نمی‌کند. همچنین از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل هدایت خودکار و ارتباطات ۵ G بهره می‌برد.
توکیو قصد دارد موشک‌های دوربرد که توانایی رسیدن به خاک چین را دارند، به دست آورد. ژاپن همچنین در این راستا قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۶، حدود ۳۷ میلیارد دلار برای تولید و یا خرید موشک از دیگر کشورها، از جمله موشک تام هاوک ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا و موشک‌های هوا به سطح هزینه کند. چنین برنامه‌ای برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، به ژاپن این امکان را می‌دهد تا در برابر تهدید‌های موشکی همسایه‌هایش ایستادگی کند.
رئیس‌جمهور چین تأکید کرد که بخش انرژی هسته اصلی همکاری روسیه و چین است و این همکاری‌ها علی‌رغم چالش‌های خارجی همچنان ادامه دارد.
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که چین همچنان حامی سرسخت روسیه در حمله غیرقابل توجیه به اوکراین است.
وزارت دفاع تایوان مدعی شد چین همچنان به حضور نظامی خود در اطراف این منطقه ادامه می دهد.
ویروس لانگیا یک عفونت مشترک بین انسان و حیوان است بدان معنی که ویروس از حیوانات به انسان انتقال می‌یابد. با این وجود، از آنجایی که هیچ یک از بیماران در چین تماس نزدیکی با یکدیگر نداشتند کارشناسان معتقدند که انتقال ویروس از حیوان به انسان همچنان پراکنده است.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید حتی پس از سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، همچنان باور دارد که چین تا دو سال آینده به این جزیره حمله نظامی نخواهد کرد.
وزارت دفاع تایوان تأیید کرد که روز دوشنبه همچنان کشتی‌ها و هواپیما‌های جنگی را اطراف این جزیره ردیابی کرده است.
اگرچه آمریکا سال ها پیش اصل چین واحد را امضا کرده است؛ اما همچنان گوشه چشمی به این جزیره دارد و می خواهد از آن به عنوان کارتی برای فشار بر پکن استفاده کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ