بیماری‌های مزمن و غیرواگیر شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا است. این دسته از بیماری‌ها را قابل پیشگیری‌ترین بیماری‌های مزمن می‌نامند چرا که با کنترل فاکتور‌های خطر می‌توان از ایجاد آن جلوگیری نمود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اینترمیامی با پیروزی برابر نشویل موفق شد جام قهرمانی رقابت‌های لیگز کاپ را بالای سر ببرد.
به مانند لیمو، پرتقال نیز یکی از منابع غنی از ویتامین C است. با این وجود، تنها مغز آب دار میوه نیست که حاوی این ویتامین است. متخصصان می‌گویند پوست پرتقال به وفور حاوی ویتامین C است. مصرف ویتامین C با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد.
یکی از علائم اولیه گرمازدگی نیز درد‌های عضلانی است و بروز درد‌های عضلانی به خصوص در پشت ساق پا و پشت بازو و دست‌ها، زنگ خطر شروع گرمازدگی است و افراد بلافاصله پس از شروع این درد‌ها باید از محیط گرم خارج شده و مصرف مایعات را بیشتر کنند.
تامارا رومانوک در سال ۲۰۱۹ میلادی سال‌ها پس از ابتلا به آنسفالومیلیت میالژیک (نشانگان خستگی مزمن) که او را در حالتی از درد و خستگی مزمن در بستر نگه داشته بود رویدادی "معجزه آسا" را تجربه کرد. او پس از مصرف آنتی بیوتیک‌های تجویز شده برای درمان عفونت جداگانه بهبودی کوتاه مدتی را در علائم آنسفالومیلیت میالژیک تجربه کرد.
یبوست به حالتی گفته می‌شود که مدفوع خشک و سفت باشد و تعداد دفعات کمتر از سه بار در هفته باشد.
ادویه های لاغری کننده ای وجود دارد که برای افراد چاق بسیار مناسب است، مصرف این ادویه جات موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود و کمک بسیاری به لاغری می کند.
آلوئه ورا گیاه بومی مناطق شمال آفریقا، اروپای جنوبی و جزایر قناری می‌باشد. قدمت استفاده از این گیاه به دوران مصر باستان برمی‌گردد. این گیاه در همان دوران نیز مصارف دارویی داشته است.
باشگاه مس کرمان امیدوار است روز آینده گل‌گهر در مصاف با نفت آبادان نتیجه بگیرد و بار دیگر این تیم را نجات بدهد.
سیب‌ها منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان‌های فوق العاده - پلی فنول و فلاونوئید‌ها - هستند که برای سلامتی قلب مفید می‌باشند. علاوه بر این، آن‌ها بدن شما را با پتاسیم، یک ماده معدنی مهم که برای قلب بسیار مهم است، غنی می‌کنند. بنابراین، مصرف یک وعده آب سیب به طور روزانه درست کار کردن قلب را تضمین می‌کند.
هرچند هنوز درمان قطعی برای برطرف کردن کبد چرب پیدا نشده است، می‌توان با تغییر در سبک زندگی از شدت یافتن این بیماری جلوگیری کرد یا حتی باعث کاهش آن شد.
مصرف ۳ فنجان قهوه در طول روز و نه بیشتر به پر انرژی بودن و افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند.
ریحان در برخی کشور‌ها فقط یک سبزی است، ولی دربسیاری جا‌ها مخصوصا هند مصرف پزشکی گسترده دارد.
دارچین تاثیر قابل قبولی بر کنترل گرسنگی دارد و تقریبا تاثیر آن سریع احساس می‌شود. مصرف این ادویه جذب گلوکز در خون را کاهش می‌دهد و از آنجا که با افزایش سطح قند خون، احساس گرسنگی به‌وجود می‌آید، گنجاندن دارچین یکی از ترفندهای تسریع سیری محسوب می‌شود.
در مطالعات متعدد، کورکومین، یک ترکیب قوی در زردچوبه شناخته شده است که می‌تواند تورم بدن را کاهش دهد. یکی از راه‌های افزایش مصرف زردچوبه، اضافه کردن آن به غذا‌ها هنگام آشپزی است که در اکثر غذا‌ها از زردچوبه استفاده می‌کنیم.
سرکه می‌تواند طیف وسیعی از عوامل بیماری‌زا از جمله E-Coli را از بین ببرد و به همین خاطر در مصارف مختلفی از تمیز کردن دندان‌های مصنوعی تا ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات نیز ارزشمند است.
آیا تا به حال چیزی درباره فواید نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز شنیده اید؟ اگر این گونه نیست، باید بدانید که سرکه سیب محصولی فراتر از یک چاشنی سالاد محسوب می‌شود.
محققان در مطالعه جدیدی دریافتند: مصرف آجیل درختی مخلوط (بادام، آجیل برزیلی، بادام هندی، فندق، ماکادمیا، گردو، دانه کاج، پسته و گردو) تاثیر مثبتی بر روی متابولیسم تریپتوفان دارد و سروتونین را افزایش می‌دهد. تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری است که به طور طبیعی در اکثر منابع غذایی سرشار از پروتئین مانند مرغ، تخم مرغ، ماهی و برخی آجیل‌ها یافت می‌شود.
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف روزانه ماهی در وعده‌های غذایی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
به گفته پژوهشگران قهوه می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. به طور خلاصه، به نظر می‌رسد که قهوه در حد اعتدال به خصوص زمانی که به صورت سیاه و بدون شکر مصرف شود برای اکثر افراد مفید است. همان طور که «کلارک گیبل» بازیگر مشهور هالیوودی گفته بود: «تا زمانی که قهوه ننوشم هرگز نمی‌خندم».
قهوه، محبوب‌ترین نوشیدنی جهان است. ولی مشکل اینجاست که در کافی شاپ‌ها با مقدار زیاد شکر یا خامه سرو می‌شود، اما توصیه ما به شما، مصرف قهوه سیاه و تلخ است.
سرقت‌های خطرناک زن تا جایی پیش رفت که دو بیمار و یک همراه بیمار بر اثر مصرف دوز بالای داروی بیهوشی به کما رفتند. زنده ماندن آن‌ها معجزه بود. با این‌حال آن‌ها بر اثر مصرف دوز بالای دارو به کما رفته بودند. تحقیقات برای شناسایی این زن ادامه یافت تا اینکه اثر پایین یک دارو روی یکی از طعمه‌های این زن، راز سرقت‌های او را فاش کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش مصر غرق شدن ناوشکن «ایلات» متعلق به رژیم صهیونیستی در سال 1967 توسط قایق های موشک انداز مصر را معجزه نظامی توصیف کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش مصر غرق شدن ناوشکن «ایلات» متعلق به رژیم صهیونیستی در سال 1967 توسط قایق های موشک انداز مصر را معجزه نظامی توصیف کرد.
بسیاری از این بیماری‌های زمستانی به علت کمبود مواد معدنی یا ویتامین رخ می‌دهد؛ از این رو با مصرف ویتامین‌ها، می‌توان انرژی مورد نیاز بدن را تامین و از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ