یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های چشمی، عیوب انکساری چشمی است و بیماران زیادی برای برداشتن عینک مراجعه می‌کنند که ممکن است دچار نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم باشند که نزدیک‌بینی از بین آن‌ها شایع‌تر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محسن هاشمی گفت: ساختار فعلی انتخابات باید تغییر کند تا مشارکت بالا برود. ۴۰ سال قبل مرحوم هاشمی رفسنجانی توسط آیت الله جنتی تایید صلاحیت شدند و اخیرا همین ایت الله جنتی با ۱۰۰ سال سن دوباره برای ریاست شورای نگهبان منصوب شدند. خود همین عدم تغییر باعث می‌شود مشارکت کم شود.
امانی طهرانی اظهار داشت: بررسی و تأیید شایستگی‌های عمومی و تخصصی داوطلبان به عهده وزارت آموزش و پرورش است همچنین جلب مشارکت وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط ضروری است.
بیماری روانی از راه‌های مختلفی می‌تواند بر بدن تأثیر بگذارد. مثلاً افراد مبتلا به اختلالات روانی اغلب به دلیل شرایط زندگی نامطمئن دچار کاهش امید به زندگی می‌شوند. انگ پیرامون بیماری روانی نیز می‌تواند منجر به انزوای اجتماعی و حتی خشونت شود که این مسئله بر سلامت کلی تأثیر منفی می‌گذارد.
تغییرات درخواست کارت بازرگانی مبتنی بر آخرین اصلاحات ماده ۱۰ آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات اعلام شد.
امباپه با ارسال نامه‌ای به مدیریت باشگاه پاری سن ژرمن اعلام کرد قصد تمدید قرارداد خود تا تابستان 2025 را ندارد.
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی غنی از فلاوانول‌ها که در چای، سیب و انواع توت‌ها یافت می‌شود، دارند کمتر در معرض از دست رفتن حافظه مرتبط با افزایش سن قرار می‌گیرند.
بنا به تصمیم پارلمان اوکراین، وضعیت حکومت نظامی در این کشور برای سه ماه دیگر تمدید شد.
جواد علیزاده کارتونیست روزنامه‌ی هم میهن کاهش سن سکته‌ی قلبی در کشور را سوژه‌ی کاریکاتور خود قرار داده است.
پروفسور کاثورن در مجله eLife نوشت که هورمون‌ها باعث می‌شوند بدن مردان و زنان نسبت به رژیم‌های غذایی کم کالری واکنش متفاوتی نشان دهند. با بالا رفتن سن زنان و یائسگی استروژن آن‌ها کاهش می‌یابد، که توضیح می‌دهد که چرا رژیم غذایی در افراد مسن به همان اندازه خوب عمل می‌کند.
اقداماتی مانند تمرینات قدرتی تعادل هورمونی بهتری را ایجاد می‌کنند که به طور خاص برای مردان و زنان با افزایش سن بسیار مهم هستند. فشار وارد شده به بدن در حین دویدن باعث می‌شود که آن تمرین برای افراد بالای ۴۰ سال ورزش سختی باشد.
نتایج یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد: احتمال بهبود شرایط حافظه در افرادی که دارای اختلال شناختی خفیف هستند و در مورد پیری مثبت فکر می‌کنند، نسبت به افرادی که منفی فکر می‌کنند، بیشتر است.
نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد سالمندانی که مقدار زیادی سبزیجات سبز برگ، ماهی و سایر غذا‌های سالم مصرف می‌کنند، ممکن است «سن مغزی» شان کمتر باشد.
اگرچه دانشمندان مدت‌هاست که کاهش شنوایی اجتناب‌ناپذیر مرتبط با افزایش سن را با تخریب سلول‌های مویی در گوش داخلی مرتبط می‌دانند، این مطالعه جدید نشان می‌دهد مغز نقش زیادی در این وضعیت دارد؛ بنابراین ممکن است بتوان این نوع کم‌شنوایی را درمان کرد.
متخصصان علوم پزشکی در اغلب کشور‌های جهان بر این مهم تأکید دارند که بلوغ زودرس در دختران می‌تواند بر سلامت روان آنان تأثیر منفی داشته باشد. دخترانی که پیش از موعد و در حدود سن هفت سالگی با پدیده بلوغ زودرس مواجه می‌شوند، بیشتر احتمال دارد دچار افسردگی و رفتار‌های غیراجتماعی شوند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آمارهای ارائه شده حاکی از کاهش میزان طلاق، کاهش سن ازدواج و افزایش تمایل به ازدواج است که این آمار بسیار خوشحال کننده است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بخش عمده زنانی که در رابطه با مواد مخدر زندانی شدند، در واقع وسیله و ابزار شدند تا موادمخدر را جابه‌جا کنند.
محققان به کاهش اثرات استرس روزانه هم در تعداد عوامل استرس زای روزانه گزارش شده توسط افراد و هم در واکنش عاطفی آن‌ها به این عوامل پی بردند. به عنوان مثال، افراد ۲۵ ساله تقریباً ۵۰٪ از روز‌ها عوامل استرس زا را گزارش کردند، در حالی که افراد ۷۰ ساله استرس را فقط در ۳۰٪ از روز‌ها گزارش کردند.
حاجی اسماعیلی گفت: در گذشته ریتم منطقی برای پرداخت مستمری ۱۲ تا ۱۴ نفر ورودی برای پرداخت مستمری برای یک نفر بود، اما در حال حاضر این نسبت به ۴.۲ نفر به ازاء یک نفر کاهش یافته، که این نسبت حداقل آن چیزی است که برای پرداخت مستمری می‌تواند وجود داشته باشد و اگر این عدد پایین‌تر از این بیاید بحران تامین اجتماعی ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد، بر این اساس نیاز است که اصلاحات ساختاری زیادی در تامین اجتماعی انجام شود که یکی از این اصلاحات افزایش سن بازنشستگی است که بسیاری از کشور‌های پیشرفته و توسعه یافته نیز آن را انجام داده‌اند.
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر فراهم کردن شرایط ازدواج آسان در جامعه گفت: با کاهش سن ازدواج، میزان مشکلات اخلاقی در کشور هم کمتر می‌شود.
فوق تخصص روماتولوژی در رابطه با سن ابتلا به بیماری پوکی استخوان گفت: با افزایش سن، تراکم استخوان هم کاهش پیدا می‌کند، اما ممکن است افراد به خاطر برخی مشکلات در سنین پایین نیز مستعد پوکی استخوان باشند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در بحران کرونا جامعه متمرکز بر فضای مجازی شد؛ اما به‌دلیل نبود یک پیوست فرهنگی مرحله‌بندی و زمان‌بندی در این حوزه وجود نداشت. اکنون مقوله موادمخدر نیز نیازمند پیوست فرهنگی است.
مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیشنهاد فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان را برای ادغام «آموزش پزشکی» و «خدمات سلامت» بررسی کرد.
پوشش‌های نامتعارفی که در جامعه باب شده است سبب می‌شود که کودکان در برخورد با چنین پدیده‌هایی ذهنشان درگیر مسائل جنسی شود. درگیری ذهنی و مشاهده چنین فضایی در جامعه سن بلوغ را کاهش داده و آسیب‌های بعدی را ناشی می‌شود.
نکات مهم درباره سلامت گوش

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ