التهاب و ورم حلق دارای دو حالت حاد و مزمن است. نوع حاد التهاب حلق غالبا با التهاب مجاری فوقانی تنفسی همراه می‌باشد وعلت آن عفونت‌های ویروسی یامیکروبی است. گیاهان زیر در رفع التهاب و ورم مخاط حلق و همچنین ناراحتی‌های ناشی از آن اثر درمانی دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر اهمیت و جایگاه اتحادیه گیاهان دارویی و اولویت این سازمان در حمایت از آن برای تقویت نقش‌آفرینی و حضور مؤثر در زنجیره ارزش گیاهان دارویی تاکید کرد.
موسیر یکی از گیاهان دارویی است که در ایران و مناطق مختلف دیگر جهان کشت می‌شود. این گیاه دارای خواص بسیاری است که می‌تواند در سلامت شما موثر باشد.
سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: ۲۰ هزار هکتار از دیمزارهای کشور در مناطق عشایری برای توسعه کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، از آمادگی این سازمان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تخصصی گیاهان دارویی خبر داد و هم‌افزایی همه زیربخش‌های این حوزه را خواستار شد.
دبیر کارگروه تخصصی فناوری و کارآفرینی ستاد گیاهان دارویی گفت: ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی در تلاش است تا میزان خام فروشی گیاهان دارویی را کاهش دهد.
تربت حیدریه ـ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: یکی از برنامه‌های محوری امسال برندسازی گیاهان دارویی در قالب برگزاری تورهای گردشگری کشاورزی و طبیعت‌گردی است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: باید شورای راهبردی گیاهان دارویی در کشور با مرکزیت وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده و از ظرفیت‌های سازمان تات استفاده شود.
گیاهان دارویی در تخصیص تسهیلات یارانه‌دار جزو اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به زودی اداره کل گیاهان دارویی در وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی می‌شود و در این اداره با انسجام قوی‌تری مسایل گیاهان دارویی دنبال خواهد شد.
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در تعامل با دیگر نهادهای موثر ۴۸ اقدام اجرایی را برای احیا و ارتقای طب و داروسازی سنتی تعریف کرده است.
برای سرگیجه‌های اتفاقی، این گیاهان دارویی می‌توانند مفید باشند. ۱-ژینکو: در اروپا عصاره ژینکو برای درمان سرگیجه و بسیاری از ناراحتی‌های دیگر مصرف گسترده‌ای دارد. ۲-کرفس: دانه کرفس سابقه طولانی برای درمان سرگیجه در پزشکی سنتی چین دارد. ۳-کدومسمایی (تخم کدو مسمایی در تسکین سرگیجه موثر است.)
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به جایگاه اول ایران در سطح منطقه در تولید گیاهان دارویی ، بر افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی به ۵۰۰ هزار هکتار در کشور تاکید کرد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی کشور با مشارکت مردم، مسئولیت‌پذیری تولیدکنندگان و با داشتن یک برنامه استراتژیک تا سال ۱۴۰۵ باید به ۵۰۰ هزار هکتار برسد.
کنفرانس بین‌المللی نوآوری و فناوری تولید و فرآوری گیاهان دارویی ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
مشهد ـ معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به لحاظ شرایط اکولوژیک منطقه ویژگی‌های خاصی برای رشد و توسعه ۵۰ گونه از گیاهان دارویی دارد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به لحاظ شرایط اکولوژیک منطقه ویژگی‌های خاص برای رشد و توسعه ۵۰ گونه از گیاهان دارویی دارد.
دبیرستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی گفت: تجارت جهانی حوزه گیاهان دارویی ۱۵۰ میلیارد دلار است در حالی که سهم ایران از این حوزه کمتر از نیم درصد است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بررسی ها نشان می دهد گیاهان دارویی تا دو درصد تولید ناخالص داخلی کشور را از آن خود کند.
ششمین دوره‌ نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی از امروز آغاز به کار کرده و تا سیزدهم آبان‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) دایر است.
ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، دهم تا سیزدهم آبان‌ماه در محل مصلی بزرگ امام خمینی تهران برگزار می‌شود.
خستگی مزمن در تمام بدن گسترش پیدا کرده و باعث کاهش فعالیت بدنی، توان و افت عملکرد فرد شده و در زندگی روزمره وی اختلال ایجاد می‌کند.
یک شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت گیاهان دارویی موفق به صادرات مواد استحصال شده از گیاهان دارویی به کشور ژاپن شد.
ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی ۱۰ تا ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.
ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی ۱۰ تا ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ